Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UCK102 | UÇAK MÜHENDİSLİĞİ VE TASARIM | 2 | 3 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Uçakların ana elemanları, tipleri hakkında bilgi sahibi olunması Uçuşun temel prensipleri hakkında temel bilgilere sahip olunması Hava aracının tasarımı hakkında basit düzeyde hesap yapabilme ve uygulama yapabilme |
İçerik: | Temel kavramlar. Uçaklar ve diğer hava araçlarının genel yapısı, temel uçuş dinamiği ve tasarımına yönelik temel hususlar. Bir hava aracının tasarlanıp model olarak yapımına yönelik uygulama projesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uçakların ana elemanları ve tiplerini genel olarak bilir. |
Uçuşun temel prensiplerini ve hava aracının uçuş dinamiğini temel olarak bilir. |
Hava aracının tasarımı hakkında basit düzeyde hesap yapabilir ve yeni bir projeye uygulayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Giriş. Genel olarak hava araçları ve uçuşun temel prensipleri. | Görsel destekli düz anlatım |
2 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Dönem projesinin tanımlanması ve takımların oluşturulması | Görsel destekli düz anlatım |
3 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Sabit kanatlı, döner kanatlı ve havadan hafif hava araçlarının temel olarak uçuş dinamiği ve aralarındaki farklar. | Görsel destekli düz anlatım |
4 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Uçak ana elemanları ve fonksiyonları. | Görsel destekli düz anlatım |
5 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Uçak ana elemanlarına ait parametrelerin uçak performansı üzerindeki etkileri | Görsel destekli düz anlatım |
6 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Uçak ana elemanlarına ait parametrelerin uçak performansı üzerindeki etkileri | Görsel destekli düz anlatım |
7 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Temel aerodinamik prensipler | Görsel destekli düz anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Uçak performansı ve dinamiği | Görsel destekli düz anlatım |
10 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Kalkış, tırmanış ve seyahat uçuşu, | Görsel destekli düz anlatım |
11 | Konuya yönelik İnternet araştırması | alçalma ve iniş | Görsel destekli düz anlatım |
12 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Roket sistemleri ve dinamiği | Görsel destekli düz anlatım |
13 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Roket sistemleri ve dinamiği | Görsel destekli düz anlatım |
14 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Genel olarak tasarım prensipleri ve değerlendirme. | Görsel destekli düz anlatım |
15 | Konuya yönelik İnternet araştırması | Genel olarak tasarım prensipleri ve değerlendirme. | Görsel destekli düz anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Uçuşa Başlangıç, John D. Anderson, (Çeviren: Prof.Dr. Adil YÜKSELEN) |
Introduction to Flight, John D. Anderson |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety,
under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability,
Ability to design to meet requirements.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to work in teams with different disciplines
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
|
2 | |||||
2 |
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
|
4 | |||||
2 |
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
|
3 | |||||
3 |
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
|
4 | |||||
4 |
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 7 | 1 | 7 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 27 | 0 | 81 |
Genel Toplam | 81 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |