TR EN

UÇAK MÜHENDİSLİĞİ VE TASARIM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UCK102 UÇAK MÜHENDİSLİĞİ VE TASARIM 2 3 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Uçakların ana elemanları, tipleri hakkında bilgi sahibi olunması Uçuşun temel prensipleri hakkında temel bilgilere sahip olunması Hava aracının tasarımı hakkında basit düzeyde hesap yapabilme ve uygulama yapabilme
İçerik: Temel kavramlar. Uçaklar ve diğer hava araçlarının genel yapısı, temel uçuş dinamiği ve tasarımına yönelik temel hususlar. Bir hava aracının tasarlanıp model olarak yapımına yönelik uygulama projesi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uçakların ana elemanları ve tiplerini genel olarak bilir.
Uçuşun temel prensiplerini ve hava aracının uçuş dinamiğini temel olarak bilir.
Hava aracının tasarımı hakkında basit düzeyde hesap yapabilir ve yeni bir projeye uygulayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuya yönelik İnternet araştırması Giriş. Genel olarak hava araçları ve uçuşun temel prensipleri. Görsel destekli düz anlatım
2 Konuya yönelik İnternet araştırması Dönem projesinin tanımlanması ve takımların oluşturulması Görsel destekli düz anlatım
3 Konuya yönelik İnternet araştırması Sabit kanatlı, döner kanatlı ve havadan hafif hava araçlarının temel olarak uçuş dinamiği ve aralarındaki farklar. Görsel destekli düz anlatım
4 Konuya yönelik İnternet araştırması Uçak ana elemanları ve fonksiyonları. Görsel destekli düz anlatım
5 Konuya yönelik İnternet araştırması Uçak ana elemanlarına ait parametrelerin uçak performansı üzerindeki etkileri Görsel destekli düz anlatım
6 Konuya yönelik İnternet araştırması Uçak ana elemanlarına ait parametrelerin uçak performansı üzerindeki etkileri Görsel destekli düz anlatım
7 Konuya yönelik İnternet araştırması Temel aerodinamik prensipler Görsel destekli düz anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Konuya yönelik İnternet araştırması Uçak performansı ve dinamiği Görsel destekli düz anlatım
10 Konuya yönelik İnternet araştırması Kalkış, tırmanış ve seyahat uçuşu, Görsel destekli düz anlatım
11 Konuya yönelik İnternet araştırması alçalma ve iniş Görsel destekli düz anlatım
12 Konuya yönelik İnternet araştırması Roket sistemleri ve dinamiği Görsel destekli düz anlatım
13 Konuya yönelik İnternet araştırması Roket sistemleri ve dinamiği Görsel destekli düz anlatım
14 Konuya yönelik İnternet araştırması Genel olarak tasarım prensipleri ve değerlendirme. Görsel destekli düz anlatım
15 Konuya yönelik İnternet araştırması Genel olarak tasarım prensipleri ve değerlendirme. Görsel destekli düz anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Uçuşa Başlangıç, John D. Anderson, (Çeviren: Prof.Dr. Adil YÜKSELEN)
Introduction to Flight, John D. Anderson

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability, Ability to design to meet requirements.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work in teams with different disciplines
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
2
2
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
4
2
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
3
3
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
4
4
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 7 1 7
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 1 20 20
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 27 0 81
Genel Toplam 81
Toplam İş Yükü / 25.5 3,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0