TR EN

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MEK111 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM 1 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi AYLİN ECE KAYABEKİR-Dr.Öğr.Üyesi SARA FAWAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mühendislik eğitimi alan öğrencilere teknik resim çizimlerini hazırlama, okuma, ölçülendirme becerisi kazandırmak, teknik resimler üzerinde ölçülendirme, standart makina elemanlarını çizebilme becerisi kazandırmak ve bu uygulamaları bilgisayar imkanları ile gerçekleştirebilme becerisi kazandırmak.
İçerik: Mühendislik ve teknik resim, çizgi ve teknik yazı özellikleri, ölçülendirme esasları, izdüşüm ve görünüşler, kesit görünüşleri, bilgisayar destekli model oluşturulması, 2B teknik çizim dosyasının oluşturulması ve ölçülendirme, montaj dosyasının ve montaj resminin oluşturulması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Teknik yazı ve çizgi standartlarını bilir ve kullanır.
İzdüşüm görünüşlerini çizer ve ölçülendirir.
Bilgisyar CAD yazılımı ile 2B çizim yapar ve katı model oluşturur.
Teknik resim dosyası oluşturur, kesit alır ve ölçülendirme yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş, Teknik Resim Araçları, Standartlar. Anlatım
2 - Teknik Yazı, Çizgi Özellikleri. Anlatım-Uygulama
3 - Temel Geometrik Şekiller. Anlatım-Uygulama
4 - İzdüşüm Yöntemleri. Anlatım-Uygulama
5 - Görünüşler. Anlatım-Uygulama
6 - Ölçülendirme. Anlatım-Uygulama
7 - Kesit alma. Anlatım-Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 - Bilgisayar Yazılımı ile Perspektif Çeşitleri, İzometrik Perspektif. Anlatım-Uygulama
10 - Bilgisayar ile 2B Çizim (Sketch) Oluşturma. Anlatım-Uygulama
11 - Katı Model Oluşturma Yöntemleri. Anlatım-Uygulama
12 - Ekstrüzyon ve Döndürerek Katı Oluşturma. Anlatım-Uygulama
13 - Süpürerek ve Loft ile Katı Oluşturma. Anlatım-Uygulama
14 - Teknik Resim Dosyası Oluşturma. Anlatım-Uygulama
15 - Bilgisayar Yazılımı ile Kesit Alma ve Ölçülendirme. Anlatım-Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Teknik Elemanlar İçin Temel Teknik Çizim, Kemal VAROL, Literatür Yayınları
AutoCAD 2020, Hasan Gökkaya, Meltem Altın Karataş, İsmail Kıvılcım Alca, Sedat Güven, Nobel Akademik Yayıncılık
Uygulamalarla Autocad, İsmail Ovalı , Cemal Esen, Kodlab

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability, Ability to design to meet requirements.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work in teams with different disciplines
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
1
2
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
0
2
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
1
3
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
1
4
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 3 42
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 124
Genel Toplam 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0