Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UCK206E | FLUIDS MECHANICS | 4 | 4 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Akışkanlar mekaniği ile ilgili temel bilgilerin aktarılması |
İçerik: | Temel Kavramlar ve Tanımlar, Akışkanların Kinematiği, Duran akışkanlar, Manometreler ve Basınç ölçümü, Dalmış yüzeylere gelen kuvvetler, Blok halinde öteleme ve dönme, Korunum denklemlerinin integral biçimi, Denetim hacmi ve sistem kavramları, Reynolds Transport Teoremi, Kütle, Momentum ve Enerjinin korunumu, Bernoulli denklemi, Süreklilik, Momentum ve Enerji denklemlerinin diferansiyel formda türetilmesi, Akım ve potansiyel fonksiyonları, Boyut analizi ve benzerlik |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenciler akışkanlar mekaniğinin temel prensiplerini ilişkili problemlerinin çözümü hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
Momentum denklemi ve enerji denklemi gibi temel prensipleri geliştirerek kontrol hacmini analiz edebilme becerisi kazandırılacaktır. |
Problemin formüle edilmesi ve modellenmesi, ve sistem tanımlanmasında mühendislik çözümleri bulma becerisi kazanılacaktır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Temel kavram ve tanımlar : Akışkanların molekülsel yapısı, Sürekli Ortam Yaklaşımı, Viskozite, Fourier Yasası, Yüzey gerilmesi | - |
2 | - | Temel kavram ve tanımlar : Hareketin Lagrange ve Euler yöntemlerinde tanımlanması, İvme, Toplam türev, Yörüngeler, Akım çizgileri | - |
3 | - | Akışkan içindeki basınç dağılımı (Hidrostatik) : Pascal yasası, Düzlemsel ve eğrisel yüzeylere etkiyen kuvvetler, Katmanlı akışkanlar, Katı cisim ötelemesi ve dönmesinde basınç dağılımı | - |
4 | - | Akışkan içindeki basınç dağılımı (Hidrostatik) : Pascal yasası, Düzlemsel ve eğrisel yüzeylere etkiyen kuvvetler, Katmanlı akışkanlar, Katı cisim ötelemesi ve dönmesinde basınç dağılımı | - |
5 | - | Bir kontrol hacmı için İntegral korunum denklemleri (İntegral Analiz): Lagrange ve Euler kontrol hacımları için kütle, momentum ve enerjinin korunumu, Lineer momentum denklemi (Hareket miktarı teoremi), Bernoulli denklemi, Enerji denklemi | - |
6 | - | ir kontrol hacmı için İntegral korunum denklemleri (İntegral Analiz): Lagrange ve Euler kontrol hacımları için kütle, momentum ve enerjinin korunumu, Lineer momentum denklemi (Hareket miktarı teoremi), Bernoulli denklemi, Enerji denklemi | - |
7 | - | Bir akışkan parçacığı için diferansiyel korunum denklemleri (Diferansiyel Analiz): Süreklilik denklemi, Euler ve Navier-Stokes denklemleri, Serbest ve katı yüzeylerdeki sınır şartları | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Benzeşim ve Boyut Analizi (Deneysel Analiz): Benzeşim, Boyutsuz sayılar, Buckingham Pi teoremi | - |
10 | - | Borularda ağdalı (viskoz) akış (İç akımlar): Laminer ve türbülanslı akımlar, Couette akımı, Poiseuille akımı | - |
11 | - | Borularda ağdalı (viskoz) akış (İç akımlar): Moody diyagramı, Hidrolik çap | - |
12 | - | Borularda ağdalı (viskoz) akış (İç akımlar): Kanallarda sürtünme kayıpları, Venturi tübü, Orifismetre | - |
13 | - | Açık Kanal Akımına Giriş: Dalga hızı, Froude sayısı, Chezy ve Manning formülleri | - |
14 | - | Açık Kanal Akımına Giriş: Özgül enerji, Kritik derinlik | - |
15 | - | Açık Kanal Akımına Giriş: Özgül enerji, Kritik derinlik | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akışkanlar Mekanği, Yunus A.Çengel, John M. Cimbala, McGraw-Hill,Türkçesi (Tahsin Engin) |
Fox and McDonald’s Introduction to Fluid Mechanics, Philip J. Pritchard, John C. Leylegian, John Wiley & Sons, Inc. (Ali Pınarbaşı) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety,
under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability,
Ability to design to meet requirements.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to work in teams with different disciplines
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
|
3 | |||||
2 |
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
|
3 | |||||
2 |
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
|
3 | |||||
3 |
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
|
3 | |||||
4 |
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 3 | 4 | 12 |
TOPLAM | 38 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |