TR EN

AERODYNAMICS II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UCK302E AERODYNAMICS II 6 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sıkıştırılabilir aerodinamiğin teorisini ve uygulamalarını öğrencilere sunmak
İçerik: Tek boyutlu sıkıştırılabilir akış, normal şoklar, eğik şoklar ve süpersonik akışlarda genişleme dalgaları. Hipersonik akışlara giriş, Ses altı ve süpersonik doğrusallaştırılmış potansiyel akış, Karakteristikler yöntemi

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bir Laval nozulunda izantropik akışın temellerini açıklar
Bir boyutlu süpersonik akışta normal şok dalgalarını içeren problemleri çözer
İki boyutlu süpersonik akışta eğik şok dalgaları ve genleşme dalgalarını içeren problemleri çözer
Doğrusallaştırılmış teoriyi, ses altı ve ses üstü iki boyutlu problemleri çözmek için uygular
Özellikler yöntemini bir Laval nozulunda akışa uygular

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş, temel termodinamik ilişkiler -
2 - Sıkıştırılabilir viskoz olmayan akışın denklemleri -
3 - Sıkıştırılabilir izantropik tek boyutlu akış -
4 - Bir Laval nozulunda akış -
5 - Normal şok dalgalar -
6 - Eğik şok dalgalar -
7 - Genleşme dalgaları -
8 - ARA SINAV -
9 - Hipersonik akışa giriş -
10 - İki boyutlu sıkıştırılabilir potansiyel akışı -
11 - Ses altı akışlar için lineer teori -
12 - Ses altı ve ses üstü akışlar için lineer teori -
13 - Ses üstü akışlar için lineer teori -
14 - Karakteristikler yöntemi -
15 - Karakteristikler yöntemi -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Introduction to Compressible Fluid Flow, P.H. Oosthuizen, W.E. Carscallen, 2nd edition, 2014, CRC Press

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability, Ability to design to meet requirements.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work in teams with different disciplines
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
4
2
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
5
2
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
5
3
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
5
4
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 2 20
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav 2 1 2
Kısa Sınav Hazırlığı 2 5 10
TOPLAM 32 0 108
Genel Toplam 108
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0