| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| EEE303 |
POWER ELECTRONICS |
5 |
4 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ERCAN AYKUT |
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
The goals of the course:
To identify power electronics components,
To learn, semiconductor switches, pulse width modulation (PWM), continuous-discontinuous conduction, transient-steady state conditions,
To analyze and design DC-DC switch mode converters,
To learn inductor and transformer modelling,
To analyze and design transformer isolated converters,
To learn DC-AC converter types,
To learn how to make CAD simulations of switch mode converters,
To have knowledge about power electronics field applications. |
| İçerik: |
The goals of the course:
To identify power electronics components,
To learn, semiconductor switches, pulse width modulation (PWM), continuous-discontinuous conduction, transient-steady state conditions,
To analyze and design DC-DC switch mode converters,
To learn inductor and transformer modelling,
To analyze and design transformer isolated converters,
To learn DC-AC converter types,
To learn how to make CAD simulations of switch mode converters,
To have knowledge about power electronics field applications. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| LO-1 Recognize Power electronics components and applications.
LO-2 Categorize the Topologies of switching power converters.
LO-3 Analyze and Design DC to DC Converters
LO-4 Analyze and Design transformer Isolated DC to DC converters.
LO-5 Analyze DC to AC converters and applications
LO-6 Use simulation programs to examine the performance of switching power circuits
LO-7 To have knowledge about power electronics field applications, to design and simulate power electronics projects |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
- |
Introduction: Power electronics systems and applications. The advantages and disadvantages of switching converters to linear converters. |
- |
| 2 |
- |
Topologies of switching power converters. Switch and PWM concepts. Steady-state converter modeling and analysis. |
- |
| 3 |
- |
Regulators, AC-DC / DC-DC linear converters. |
- |
| 4 |
- |
Power electronics components, datasheet and application note study.. |
- |
| 5 |
- |
Power electronics main rules, circuit analysis, continuous conduction mode converter modelling |
- |
| 6 |
- |
DC to DC Converters: Buck Converter design and simulation |
- |
| 7 |
- |
Boost Converter design and simulation |
- |
| 8 |
- |
Buck-Boost Converter design and simulation |
- |
| 9 |
- |
Magnetic componenets: Inductor and Transformer. |
- |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
- |
Isolated DC to DC converters. Flyback converter |
- |
| 12 |
- |
Isolated DC to DC converters. Forward converter |
- |
| 13 |
- |
DC to AC converters and output harmonics |
- |
| 14 |
- |
Power Electronics Field Applications: Solar powered battery charge (MPPT) - Charge Redresor |
- |
| 15 |
- |
Power Electronics Field Applications: AC Analyzer - DC Analyzer - Reactive Power Factor Controller |
- |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Mohan, N.; Undeland, T.M.; Robbins, W.P. Power Electronics. John Wiley, 1995. ISBN:0-471-58408-8
Rashid, M.H. Power Electronics Handbook 4th Edition. Butterworth-Heinemann, 2017. ISBN: 9780128114070
Other Sources
Hacı Bodur. Güç Elektroniği. Birsen Yayınevi, 2010. ISBN: 975-511-546-7
Rashid, M.H. Güç Elektroniği. Nobel Akademik Yayıncılık, 2017. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) |
1 |
30 |
|
Klasik Sınav |
| Ödev Değerlendirme |
1 |
10 |
|
|
| Uygulama-Lab |
1 |
5 |
|
|
| Kısa Sınav |
1 |
5 |
|
|
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
| TOPLAM |
5 |
100 |
|
|
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili belirli bir kavramsal modeli modern yöntemlerle tasarlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında modelini tasarlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 3 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bu teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitap, internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çözümlerin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
4 |
56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
1 |
1 |
1 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
2 |
2 |
4 |
| Laboratuvar |
2 |
2 |
4 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
2 |
4 |
8 |
| Proje Hazırlama |
3 |
3 |
9 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
1 |
3 |
3 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
3 |
6 |
18 |
| Yerinde Uygulama |
2 |
2 |
4 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
2 |
2 |
4 |
| Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
| Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
| Kısa Sınav |
1 |
2 |
2 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
| TOPLAM |
38 |
0 |
123 |
|
Genel Toplam |
123 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|