Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
COM101 |
INTRODUCTION TO COMPUTER ENGINEERING |
1 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi OĞUZHAN ÖZTAŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi DENİZ DAHMAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilere bilgisayar mühendisliği alanında temel bilgisayar bilimleri konuları olan bilgisayar donanımı, yazılımı, ağları, sayı sistemleri ve programlama dillerine ilişkin temel konularını öğretmektir. |
İçerik: |
Ders, bilgisayar bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını, bilgisayar mühendisliği kapsamına giren bilgisayar donanımı, yazılımı, ağları, sayı sistemleri ve programlama dillerine ilişkin temel konuları ve bilgisayar biliminin teorik altyapısına ilişkin konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bilgisayar bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve bilgisayar biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir. |
Bilgisayar mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder ve değerlendirir. |
Bilgisayar mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemleri, modelleme tekniklerini, modern teknik ve araçlarını kullanabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Temel Kavramlar |
- |
2 |
- |
BOOLE Cebri |
- |
3 |
- |
Algoritma ve Akış Şemaları |
- |
4 |
- |
Programlama Dilleri |
- |
5 |
- |
İşletim Sistemleri |
- |
6 |
- |
Mikroişlemciler |
- |
7 |
- |
Bilgisayar Ağları ve İnternet Teknolojisi |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Sayı ve Kodlama Sistemleri |
- |
10 |
- |
Yazılım Mühendisliği |
- |
11 |
- |
Veri Yapıları ve Veri Modelleri |
- |
12 |
- |
Veritabanı Yönetimi ve SQL |
- |
13 |
- |
Donanım Mühendisliği |
- |
14 |
- |
Yazılım Modelleme Dilleri |
- |
15 |
- |
Tekrar |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş, Rıfat ÇÖLKESEN, 5. Basım, Papatya Yayıncılık, 2016 |
Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Fahri VATANSEVER, 14. Basım, Seçkin Yayıncılık, 2020 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explains the fundamental engineering concepts of computer science and relates them to the groundwork of computer science.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses theoretical and practical knowledge coming from mathematics, probability, statistics and various other branches of life sciences, to find solutions to engineering problems.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate computational model under reasonable constraints.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Designs a computer-aided conceptual model with modern techniques.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines, detects and analyzes the areas of computer science applications and develops appropriate solutions.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Identifies, models and solves computer engineering problems by applying appropriate analytical methods.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Determines and uses the necessary information technologies in an efficient way for engineering applications.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Possess the ability to conduct effective individual study.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
5 |
70 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
2 |
4 |
8 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
34 |
0 |
126 |
|
Genel Toplam |
126 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|