Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
INS110 | MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ | 2 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Temel jeolojik bilimsel kavramları ve prensipleri öğrenmek, yerkabuğunun oluşumu, bileşimi, evrimi, yapısı ve yer malzemesi özelliklerini keşfetmek ve mühendislik uygulamalarına etki eden jeolojik ortam koşullarının sayısallaştırılarak uygulanması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Yerkabuğunu oluşturan mineral ve kayaçları ayırt ederek jeolojik yapıların tanınması, jeoloji haritası ve kesitlerinin yorumlanması, tünel, baraj, otoyol, temel, derin kazı gibi uygulamaların yerkabuğu ortamlarıyla etkileşimi, yeraltı ve yüzey suyu etkisi, malzeme seçimi, inşaat mühendisliği açısından yerkabuğu ortamlarının davranış ve taşıma kapasitesi, jeolojik ortam koşullarının farklı uygulamalar üzerindeki etkilerinin anlaşılması ve deprem, heyelan gibi doğal afet riskleri, yer malzemesi fiziksel ve mekanik özellikleri, sınıflandırılması ve uygulamalar açısından önemi konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yer malzemesi tür ve özelliklerini tanıyabilme |
Yeraltısuları ve suların mühendislik yapılarına etkisini anlayabilme |
Kütle hareketi türleri ve oluşumları, şev ve yamaç duraylılığını kavrayabilme |
Baraj yeri ve rezervuar alanının seçimi ve araştırılmasını öğrenebilme |
Doğal yapı malzemelerini teşhis edebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması | Dersin Tanımı, Amacı ve Kapsamı, Jeoloji ile İlgili Genel Kavramlar | Anlatım |
2 | Literatür taraması | Yeryuvarı ve Yerkabuğu | Anlatım |
3 | Literatür taraması | Yerkabuğunu Oluşturan Mineraller ve Özellikleri | Anlatım |
4 | Literatür taraması | Mağmatik Kayaçlar | Anlatım |
5 | Literatür taraması | Tortul ve Metamorfik Kayaçlar | Anlatım |
6 | Literatür taraması | Jeolojik Yapılar | Anlatım |
7 | Literatür taraması | Jeolojik Haritalar ve Kesitler | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması | Yeraltısuları Jeolojisi (Hidrojeoloji) | Anlatım |
10 | Literatür taraması | Kütle Hareketleri | Anlatım |
11 | Literatür taraması | Baraj Jeolojisi | Anlatım |
12 | Literatür taraması | Tünel Jeolojisi | Anlatım |
13 | Literatür taraması | Temel Jeolojisi | Anlatım |
14 | Literatür taraması | Deprem | Anlatım |
15 | Literatür taraması | Malzeme Jeolojisi | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
1) Yüzer, E., Vardar, M., Erdoğan, M., ve Diğerleri., (1991), (Textbook) 2) İnşaat, Şehircilik ve Çevre Jeolojisi , Yurt Madenciliğini Geliştirme Vakfı, İstanbul. 3)Bell, F.G., (2003) Engineering Geology and Construction, Spon Press, London. 4)Erguvanlı, K., (1982), Mühendislik Jeolojisi , İTÜ Matbaası, İstanbul. 5)Ketin, İ., (1982), Genel Jeoloji , Cilt:1, İTÜ Vakfı Yayını, İstanbul. 6)Plummer, C. C., Carlson, D. H. and Hammersley, L. 2010. Physical Geology, McGraw Hill 7)Yıldrım, M., Gökaşan E., (2013), Mühendisler için Jeoloji Bilgileri,Yıldız Teknik Üniversitesi Basım-Yayın Merkezi, İstanbul. 8)Mathews, M., Simons, N., Menzies, B., (2008), A Short Course in Geology for Civil Engineers, Thomas Telford Pub., London. 9)Mclean, A.C., Gribble, C.D., (1995), Geology for Civil Engineers, Chapman&Hall, London. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 76 |
Genel Toplam | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |