Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
INS210 |
ÖLÇME BİLGİSİ |
4 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Tasarım ve projelerinin uygulama zemini olan arazi ve yeryüzünün analitik olarak tanıtılması, ölçülmesi ve tasarlanan plan ve projelerinin araziye uygulanabilmesini sağlayacak temel ölçme bilgilerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Arazi ölçümü, ölçü birimleri ve dönüşümleri, hatalar ve hata sınırları, basit ölçü aletleri, doğruların aplikasyonu, uzunluk ölçümü, alım yöntemleri, alan hesapları, parsellerin bölünmesi ve sınır düzeltmeleri, düzlem koordinat sistemleri, küçük nokta, yan nokta ve ters koordinat hesabı, iki doğrunun kesim noktasının koordinatlarının hesabı, poligon tesis, ölçüm ve hesabı, düzlem koordinat dönüşümleri, yükseklik ölçmeleri ve hesabı, takeometrik alım, yapıların zemine aplikasyonu, pafta açılması konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bir araziyi ölçümleyebilme |
Doğruları aplike edebilme |
Alan, hacim ve koordinat hesaplayabilme |
Yükseklik ölçümleyebilme |
Pafta okuyabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Giriş Tanımlar, Ölçekler, Hatalar |
Anlatım,Uygulama |
2 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Basit Ölçme Aletleri, Basit Arazi İşleri, Boy Ölçme Yöntemleri |
Anlatım,Uygulama |
3 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Detay Ölçmeleri ve Planlarının Çizimi |
Anlatım,Uygulama |
4 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Açı Ölçme Aletleri ve Yatay Açı Ölçme Yöntemleri |
Anlatım,Uygulama |
5 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Temel Ödevler |
Anlatım, Ödev, Uygulama |
6 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Poligonasyon |
Anlatım,Uygulama |
7 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Alan Ölçme Yöntemleri, Karelaj ve hacim hesapları |
Anlatım,Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Nivelman (Yükseklik Ölçme) Yöntemleri |
Anlatım,Uygulama |
10 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Düşey Açı ölçmeleri ve Trigonometrik Nivelman ve Uygulamaları |
Anlatım,Uygulama |
11 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Takeometri, Takeometrik Harita Yapımı |
Anlatım,Uygulama |
12 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Tesviye Eğrileri ve Tesviye Eğrili haritaların Çizimi |
Anlatım,Uygulama |
13 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Araziye Uygulama ve Basit Eğrilerin Araziye Uygulanması |
Anlatım,Uygulama |
14 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
İmar ve Şehir Planlama Kavramları |
Anlatım,Uygulama |
15 |
İlgili Kaynak İlgili Bölüm |
Genel Tekrar |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
SONGU, C., ÖLÇME BİLGİSİ I, II., Ankara, 1975 |
BAŞ, H.G., Topoğrafya -Ölçme Bilgisi, Değişim yayınevi, 2009 |
AYTAÇ M., Ölçme Yöntemi, İTÜ Matbaası, 1976 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
7 |
3 |
21 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
39 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|