Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
INS303 |
HİDROLİK |
5 |
4 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi YASİN PAŞA |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Boyut analizi, model teorisi ve fiziki modellerin matematik hesapları, basınçlı borular ve açık kanal akımları ile ilgili temel denklemleri tanıtmak ve bu konulardaki mühendislik problemlerinde uygulama becerisini sağlamak amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Boyut analizi ve model teorisi ile deney tasarlanması, basınçlı borulardaki akım türleri ve özelliklerinin incelenmesi, basınçlı borulardaki akımın temel denklemleri ve uygulama alanları, serbest yüzeyli akımın türleri ve özellikleri, açık kanal hidroliği konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Boyut analizi ve fiziki modellerin matematik hesapları ile ilgili bilgi sahibi olup deneylerde uygulayabilme |
Basınçlı boruların temel denklemlerini uygulayabilme |
Basınçlı boruların hidroliği ile ilgi mühendislik problemleri çözebilme |
Açık kanalların tasarımı ile ilgili uygulamalı problemleri çözebilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders Kitabı 1 Bölüm7 |
Boyut Analizi (Buckingham π Teoremi) |
Anlatım,Uygulama |
2 |
Ders Kitabı 1 Bölüm7 |
Model teorisi |
Anlatım,Uygulama |
3 |
Ders Kitabı 1 Bölüm7 |
Basınçlı akımlarda Hız Dağılımı İfadeleri |
Anlatım,Uygulama |
4 |
Ders Kitabı 1 Bölüm7 |
Basınçlı akımlarda Sürekli Yük Kayıpları |
Anlatım,Uygulama |
5 |
Ders Kitabı 1 Bölüm8 |
Basınçlı akımlarda lokal Yük Kayıpları |
Anlatım,Uygulama |
6 |
Ders Kitabı 1 Bölüm8 |
Çok Hazneli Sistemler |
Anlatım,Uygulama |
7 |
Ders Kitabı 1 Bölüm8 |
Açık kanallarda Üniform Akımlar: Ani ve Tedrici Hareketler |
Anlatım,Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders Kitabı 1 Bölüm8 |
En-kesit Boyutlandırılma |
Anlatım,Uygulama |
10 |
Ders Kitabı 1 Bölüm8 |
Özgül Enerji |
Anlatım,Uygulama |
11 |
Ders Kitabı 1 Bölüm8 |
Hidrolik Sıçrama |
Anlatım,Uygulama |
12 |
Ders Kitabı 1 Bölüm10 |
Lokal En-kesit Değişimleri |
Anlatım,Uygulama |
13 |
Ders Kitabı 1 Bölüm10 |
Boyuna Profiller (Su Yüzeyinin Diferansiyel Denklemi ) |
Anlatım,Uygulama |
14 |
Ders Kitabı 1 Bölüm6 |
Boyuna Profiller (Su Yüzeyinin Diferansiyel Denklemi ) |
Anlatım,Uygulama |
15 |
Ders Kitabı 1 Bölüm6 |
Uygulama |
Anlatım,Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik (Beta Yayınevi), Y. Yüksel, 2009, 3. Basım. |
Hidrolik Laboratuvar Deneyleri, 3.Baskı, YTÜ Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
2 |
12 |
24 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
34 |
0 |
100 |
|
Genel Toplam |
100 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|