TR EN

HİDROLİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INS303 HİDROLİK 5 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi YASİN PAŞA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Boyut analizi, model teorisi ve fiziki modellerin matematik hesapları, basınçlı borular ve açık kanal akımları ile ilgili temel denklemleri tanıtmak ve bu konulardaki mühendislik problemlerinde uygulama becerisini sağlamak amaçlanmaktadır.
İçerik: Boyut analizi ve model teorisi ile deney tasarlanması, basınçlı borulardaki akım türleri ve özelliklerinin incelenmesi, basınçlı borulardaki akımın temel denklemleri ve uygulama alanları, serbest yüzeyli akımın türleri ve özellikleri, açık kanal hidroliği konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Boyut analizi ve fiziki modellerin matematik hesapları ile ilgili bilgi sahibi olup deneylerde uygulayabilme
Basınçlı boruların temel denklemlerini uygulayabilme
Basınçlı boruların hidroliği ile ilgi mühendislik problemleri çözebilme
Açık kanalların tasarımı ile ilgili uygulamalı problemleri çözebilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders Kitabı 1 Bölüm7 Boyut Analizi (Buckingham π Teoremi) Anlatım,Uygulama
2 Ders Kitabı 1 Bölüm7 Model teorisi Anlatım,Uygulama
3 Ders Kitabı 1 Bölüm7 Basınçlı akımlarda Hız Dağılımı İfadeleri Anlatım,Uygulama
4 Ders Kitabı 1 Bölüm7 Basınçlı akımlarda Sürekli Yük Kayıpları Anlatım,Uygulama
5 Ders Kitabı 1 Bölüm8 Basınçlı akımlarda lokal Yük Kayıpları Anlatım,Uygulama
6 Ders Kitabı 1 Bölüm8 Çok Hazneli Sistemler Anlatım,Uygulama
7 Ders Kitabı 1 Bölüm8 Açık kanallarda Üniform Akımlar: Ani ve Tedrici Hareketler Anlatım,Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Ders Kitabı 1 Bölüm8 En-kesit Boyutlandırılma Anlatım,Uygulama
10 Ders Kitabı 1 Bölüm8 Özgül Enerji Anlatım,Uygulama
11 Ders Kitabı 1 Bölüm8 Hidrolik Sıçrama Anlatım,Uygulama
12 Ders Kitabı 1 Bölüm10 Lokal En-kesit Değişimleri Anlatım,Uygulama
13 Ders Kitabı 1 Bölüm10 Boyuna Profiller (Su Yüzeyinin Diferansiyel Denklemi ) Anlatım,Uygulama
14 Ders Kitabı 1 Bölüm6 Boyuna Profiller (Su Yüzeyinin Diferansiyel Denklemi ) Anlatım,Uygulama
15 Ders Kitabı 1 Bölüm6 Uygulama Anlatım,Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik (Beta Yayınevi), Y. Yüksel, 2009, 3. Basım.
Hidrolik Laboratuvar Deneyleri, 3.Baskı, YTÜ Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 12 24
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 2 1 2
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 100
Genel Toplam 100
Toplam İş Yükü / 25.5 3,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0