Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EEM306 |
KONTROL SİSTEMLERİ |
5 |
5 |
4 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Kontrol sistemlerin temel kavramların tanıtılması. Kontrol sistemlerinin analizi ve performansın değerlendirilmesi. Temel kontrol tasarım tekniklerinin öğretilmesi |
İçerik: |
Kontrol Sistemlerine Giriş, Laplas Dönüşümü, Blok Diyagramları, Transfer Fonksiyonları ve İşaret Akış Diyagramları, Birinci Dereceden Sistemlerin Zaman Domeni Davranışı, İkinci Dereceden Sistemlerin Zaman Domeni Davranışı, Kontrol Sistemlerinde Kararlılık Analizi, Kararlılık ve Routh-Hurwitz Kriteri, Kontrol Sistemlerin Sürekli Hal Analizi, Köklerin Geometrik Yer Eğrisi, Kontrolör Yapıları, Frekans Cevabı Yöntemi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Kontrol sistemlerin kavramının öğrenilmesi |
Sistemlerde matematiksel modelleme ve transfer fonksiyonu kavramının öğrenilmesi |
Zaman tanım bölgesi ölçütlerinin irdelenmesi |
Kararlılık analizi ve köklerin yer eğrisi yönteminin öğrenilmesi |
Kontrolör yapıları ile ilgili temel bilgilerin kavranması |
Frekans tanım bölgesi ile ilgili konularİn tanıtılması |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Kontrol Sistemlerine Giriş |
- |
2 |
- |
Sistemlerin Matematiksel Modelleri: Laplas Dönüşümü |
- |
3 |
- |
Fiziksel Sistemlerin Modellenmesi |
- |
4 |
- |
Blok Diyagramları ve Transfer Fonksiyonları |
- |
5 |
- |
İşaret Akış Diyagramları |
- |
6 |
- |
Birinci Dereceden Sistemlerin Zaman Domeni Davranışı |
- |
7 |
- |
İkinci Dereceden Sistemlerin Zaman Domeni Davranışı |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
İkinci Dereceden Sistemlerin Zaman Domeni Davranışı |
- |
10 |
- |
Kontrol Sistemlerinde Kararlılık Analizi |
- |
11 |
- |
Kararlılık ve Routh-Hurwitz Kriteri |
- |
12 |
- |
Kontrol Sistemlerin Sürekli Hal Analizi |
- |
13 |
- |
Köklerin Geometrik Yer Eğrisi Yöntemi |
- |
14 |
- |
Kontrolör Yapıları |
- |
15 |
- |
Frekans Cevabı Yöntemi |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Otomatik Kontrol Sistemleri, (B.C.Kuo) , Atilla Bir, Literatür Yayınları, 7.Basım. 1999 |
Otomatik Kontrol 1 ve 2, M. Kemal Sarıoğlu. İ.T.Ü, Birsen Yayınevi, 1997 |
Control System Engineering, Norman S. Nise, 4th Edition, John Wiley & Sons, 2004. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan biçimsel sistemleri ele alır ve değişik metotlarını tartışır.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliğinde proje sunumu için tasarımın doğru ifade edilmesini formüle eder.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat mühendisliğinde tasarım ve uygulama konularında gerekli araştırmaları yapabilme becerilerine sahiptir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliği disiplininde üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliği mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri izler ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir birey olarak; Sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliğinde yapı yönetiminin yetki ve sorumlulukları içinde yer alır.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
4 |
56 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
7 |
2 |
14 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
2 |
6 |
12 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
7 |
2 |
14 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
47 |
0 |
155 |
|
Genel Toplam |
155 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|