Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
INS315 |
BETONARME I |
5 |
4 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. ABDULLAH NECMETTİN GÜNDÜZ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Betonarme taşıyıcı sistem davranışının temel ilkelerini ve tasarım yöntemlerini öğrenerek, kolon ve kirişlerin boyut ve donatılarının mevcut standartlara göre tasarlanması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Betonarme yapılar hakkında kapsamlı bilgiler verilmesi, kiriş ve kolon tasarımının mevcut yönetmeliklere göre yapılması konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Taşıma gücü yöntemini kavrayabilme |
Hedeflenen davranışa sahip kiriş elemanı tasarlayabilme |
Hedeflenen davranışa sahip kolon elemanı tasarlayabilme |
Betonarme yapı elemanlarını güncel tasarım yönetmeliklerine göre analiz edebilecek ve tasarlayabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
İlgili Literatür |
Giriş, betonarmenin tanımı ve tarihçesi |
Anlatım |
2 |
İlgili Literatür |
Beton ve çelik hakkında genel bilgiler. Betonarme kesit ve limit durumları |
Anlatım |
3 |
İlgili Literatür |
Kısmi güvenlik faktörleri ve yapısal güvenlik, nihai güç için temel varsayımlar |
Anlatım |
4 |
İlgili Literatür |
TS500-200 ve Türk Deprem Yönetmeliğine 2018’e göre kiriş gereksinimleri |
Anlatım, Ödev, Uygulama |
5 |
İlgili Literatür |
Eğilme yükleri altında tek donatılı kirişlerin tasarımı ve hesapları |
Anlatım, Ödev, Uygulama |
6 |
İlgili Literatür |
Örnek soru ve çözümleri |
Anlatım, Ödev, Uygulama |
7 |
İlgili Literatür |
Eğilme yükleri altında çift donatılı kirişlerin tasarımı ve hesapları. |
Anlatım, Ödev, Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İlgili Literatür |
Eğilme yükleri altında tablalı kirişlerin tasarımı ve hesapları |
Anlatım, Ödev, Uygulama |
10 |
İlgili Literatür |
Kirişte kesme hesabı |
Anlatım, Ödev, Uygulama |
11 |
İlgili Literatür |
Eksenel yük altındaki betonarme elemanların davranışı |
Anlatım, Ödev, Uygulama |
12 |
İlgili Literatür |
Eksenel yük ve eğilme altında kolon hesabı ve donatılandırılması |
Anlatım, Ödev, Uygulama |
13 |
İlgili Literatür |
Eksenel yük ve eğilme altında kolon hesabı ve donatılandırılması |
Anlatım, Ödev, Uygulama |
14 |
İlgili Literatür |
Betonarme servis limit durumları |
Anlatım, Ödev, Uygulama |
15 |
İlgili Literatür |
Örnek soru ve çözümleri |
Anlatım, Ödev, Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Betonarme, U.Ersoy, G. Ozcebe, T. Tankut |
TS 500 Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, TSE Türk Standartları Enstitüsü, 2000 |
TS 498 Yapı Elemanlarının Boyutlandırılmasında Alınacak Yüklerin Hesap Değerleri, TSE Türk Standartları Enstitüsü, 1997 |
TDY 2007-DBYYHY-(Deprem Yönetmeliği) |
Celep, Z., ve Kumbasar, N., Betonarme Yapılar, İstanbul, 2009 |
Berktay, İ., Betonarme 1, TMMOB İnş.Müh.Odası, İstanbul, 2003 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
133 |
|
Genel Toplam |
133 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|