TR EN

BETONARME I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INS315 BETONARME I 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. ABDULLAH NECMETTİN GÜNDÜZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Betonarme taşıyıcı sistem davranışının temel ilkelerini ve tasarım yöntemlerini öğrenerek, kolon ve kirişlerin boyut ve donatılarının mevcut standartlara göre tasarlanması amaçlanmaktadır.
İçerik: Betonarme yapılar hakkında kapsamlı bilgiler verilmesi, kiriş ve kolon tasarımının mevcut yönetmeliklere göre yapılması konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Taşıma gücü yöntemini kavrayabilme
Hedeflenen davranışa sahip kiriş elemanı tasarlayabilme
Hedeflenen davranışa sahip kolon elemanı tasarlayabilme
Betonarme yapı elemanlarını güncel tasarım yönetmeliklerine göre analiz edebilecek ve tasarlayabilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İlgili Literatür Giriş, betonarmenin tanımı ve tarihçesi Anlatım
2 İlgili Literatür Beton ve çelik hakkında genel bilgiler. Betonarme kesit ve limit durumları Anlatım
3 İlgili Literatür Kısmi güvenlik faktörleri ve yapısal güvenlik, nihai güç için temel varsayımlar Anlatım
4 İlgili Literatür TS500-200 ve Türk Deprem Yönetmeliğine 2018’e göre kiriş gereksinimleri Anlatım, Ödev, Uygulama
5 İlgili Literatür Eğilme yükleri altında tek donatılı kirişlerin tasarımı ve hesapları Anlatım, Ödev, Uygulama
6 İlgili Literatür Örnek soru ve çözümleri Anlatım, Ödev, Uygulama
7 İlgili Literatür Eğilme yükleri altında çift donatılı kirişlerin tasarımı ve hesapları. Anlatım, Ödev, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 İlgili Literatür Eğilme yükleri altında tablalı kirişlerin tasarımı ve hesapları Anlatım, Ödev, Uygulama
10 İlgili Literatür Kirişte kesme hesabı Anlatım, Ödev, Uygulama
11 İlgili Literatür Eksenel yük altındaki betonarme elemanların davranışı Anlatım, Ödev, Uygulama
12 İlgili Literatür Eksenel yük ve eğilme altında kolon hesabı ve donatılandırılması Anlatım, Ödev, Uygulama
13 İlgili Literatür Eksenel yük ve eğilme altında kolon hesabı ve donatılandırılması Anlatım, Ödev, Uygulama
14 İlgili Literatür Betonarme servis limit durumları Anlatım, Ödev, Uygulama
15 İlgili Literatür Örnek soru ve çözümleri Anlatım, Ödev, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Betonarme, U.Ersoy, G. Ozcebe, T. Tankut
TS 500 Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, TSE Türk Standartları Enstitüsü, 2000
TS 498 Yapı Elemanlarının Boyutlandırılmasında Alınacak Yüklerin Hesap Değerleri, TSE Türk Standartları Enstitüsü, 1997
TDY 2007-DBYYHY-(Deprem Yönetmeliği)
Celep, Z., ve Kumbasar, N., Betonarme Yapılar, İstanbul, 2009
Berktay, İ., Betonarme 1, TMMOB İnş.Müh.Odası, İstanbul, 2003

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0