Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
INS401 |
BETONARME YAPI TASARIMI |
7 |
4 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. ABDULLAH NECMETTİN GÜNDÜZ |
Ders Ön Koşulu |
MEK111 - BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM
|
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Betonarme bir binanın hesap ve çizimlerini mevcut öğrendiği bilgileri kullanarak program kullanmadan yapılabilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Betonarme bir yapının program kullanmadan tasarlanması konusunu içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Betonarme bir binanın yapısal elemanlarının tasarım yüklerini hesaplayabilme |
Betonarme bir binanın yapısal elemanlarının tasarımını yapabilme |
Betonarme bir binanın yapısal elemanlarının çizimlerini yapabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
İlgili Literatür |
Proje donelerinin verilmesi, kalıp planı çizimi, döşeme ön boyut hesabı, yükler |
Anlatım ve uygulama |
2 |
İlgili Literatür |
Döşeme statik ve betonarme hesabı, çizimi |
Anlatım ve uygulama |
3 |
İlgili Literatür |
Kolon ve kiriş ön boyut hesabı |
Anlatım ve uygulama |
4 |
İlgili Literatür |
Kirişe gelen yüklerin belirlenmesi |
Anlatım ve uygulama |
5 |
İlgili Literatür |
Kiriş tasarımı ve donatılandırılması |
Anlatım ve uygulama |
6 |
İlgili Literatür |
Kiriş tasarımı ve donatılandırılması |
Anlatım ve uygulama |
7 |
İlgili Literatür |
Döşeme ve kiriş çizimlerinin yapılması |
Anlatım ve uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İlgili Literatür |
Ara kontrol |
Anlatım ve uygulama |
10 |
İlgili Literatür |
Kolona gelen yüklerin belirlenmesi |
Anlatım ve uygulama |
11 |
İlgili Literatür |
Kolon tasarımı ve donatılandırılması |
Anlatım ve uygulama |
12 |
İlgili Literatür |
Temel hesabı |
Anlatım ve uygulama |
13 |
İlgili Literatür |
Temel hesabı |
Anlatım ve uygulama |
14 |
İlgili Literatür |
Çizimler |
Anlatım ve uygulama |
15 |
İlgili Literatür |
Çizimlerin Kontrolü |
Anlatım ve uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Prof. İbrahim EKİZ, Yapı Statiği I, Birsen Yayınevi, 2010. |
Prof. İbrahim EKİZ, Yapı Statiği II, Birsen Yayınevi, 2008. |
Prof. İlhan BERKTAY, Betonarme I, İMO, 2003. |
Prof. Dr. Zekai CELEP, Prof. Dr. Nahit KUMBASAR, Betonarme, Beta, 2009. |
Prof. Dr. Uğur ERSOY, Prof. Dr. GÜNEY ÖZCEBE, Betonarme, Evrim, 2001. |
TS 500, Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, 2000. |
TS 498, Yapı Elemanlarının Boyutlandırılmasında Alınacak Yükler, 1997 |
TR ISO 9194, Yapıların Projelendirilme Esasları-Taşıyıcı Olan ve Olmayan Elemanlar Depolanmış Malzemeler-Yoğunluk, 1997. |
Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik, 2007. |
Ders notları.İleri Beton Teknolojisi Ders Notları (Prof. Dr. Nabi Yüzer). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
7 |
4 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
10 |
10 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
7 |
4 |
28 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
129 |
|
Genel Toplam |
129 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|