TR EN

BETONARME YAPI TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INS401 BETONARME YAPI TASARIMI 7 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. ABDULLAH NECMETTİN GÜNDÜZ
Ders Ön Koşulu MEK111 - BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Betonarme bir binanın hesap ve çizimlerini mevcut öğrendiği bilgileri kullanarak program kullanmadan yapılabilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Betonarme bir yapının program kullanmadan tasarlanması konusunu içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Betonarme bir binanın yapısal elemanlarının tasarım yüklerini hesaplayabilme
Betonarme bir binanın yapısal elemanlarının tasarımını yapabilme
Betonarme bir binanın yapısal elemanlarının çizimlerini yapabilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İlgili Literatür Proje donelerinin verilmesi, kalıp planı çizimi, döşeme ön boyut hesabı, yükler Anlatım ve uygulama
2 İlgili Literatür Döşeme statik ve betonarme hesabı, çizimi Anlatım ve uygulama
3 İlgili Literatür Kolon ve kiriş ön boyut hesabı Anlatım ve uygulama
4 İlgili Literatür Kirişe gelen yüklerin belirlenmesi Anlatım ve uygulama
5 İlgili Literatür Kiriş tasarımı ve donatılandırılması Anlatım ve uygulama
6 İlgili Literatür Kiriş tasarımı ve donatılandırılması Anlatım ve uygulama
7 İlgili Literatür Döşeme ve kiriş çizimlerinin yapılması Anlatım ve uygulama
8 - ARA SINAV -
9 İlgili Literatür Ara kontrol Anlatım ve uygulama
10 İlgili Literatür Kolona gelen yüklerin belirlenmesi Anlatım ve uygulama
11 İlgili Literatür Kolon tasarımı ve donatılandırılması Anlatım ve uygulama
12 İlgili Literatür Temel hesabı Anlatım ve uygulama
13 İlgili Literatür Temel hesabı Anlatım ve uygulama
14 İlgili Literatür Çizimler Anlatım ve uygulama
15 İlgili Literatür Çizimlerin Kontrolü Anlatım ve uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Prof. İbrahim EKİZ, Yapı Statiği I, Birsen Yayınevi, 2010.
Prof. İbrahim EKİZ, Yapı Statiği II, Birsen Yayınevi, 2008.
Prof. İlhan BERKTAY, Betonarme I, İMO, 2003.
Prof. Dr. Zekai CELEP, Prof. Dr. Nahit KUMBASAR, Betonarme, Beta, 2009.
Prof. Dr. Uğur ERSOY, Prof. Dr. GÜNEY ÖZCEBE, Betonarme, Evrim, 2001.
TS 500, Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, 2000.
TS 498, Yapı Elemanlarının Boyutlandırılmasında Alınacak Yükler, 1997
TR ISO 9194, Yapıların Projelendirilme Esasları-Taşıyıcı Olan ve Olmayan Elemanlar Depolanmış Malzemeler-Yoğunluk, 1997.
Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik, 2007.
Ders notları.İleri Beton Teknolojisi Ders Notları (Prof. Dr. Nabi Yüzer).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The formal systems used in civil engineering takes and Discuss the different methods
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
As an individual becomes aware of social and professional responsibility
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 7 4 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 10 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 7 4 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0