Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
INS420 |
YÜKSEK YAPILARIN TASARIMI |
7 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AHMAD RESHAD NOORI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Yüksek binalarda kullanılan yapısal taşıyıcı sistemlerin, dış yükler altında servis ve kapasite tasarım yaklaşımlarının, yüksek binalara özel pratikte tasarım ve inşaat aşamalarında karşılaşılan konularda tasarım yaklaşımlarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Yüksek binaların taşıyıcı sistemleri, rüzgar ve deprem yükleri altında davranış ve tasarım, uluslararası tasarım yaklaşımları, betonarme, çelik ve kompozit taşıyıcı elemanlar ve tasarım yöntemleri, sünme ve rötre etkileri, kolon ve duvar eksenel kısalmaları, döşeme salınımları, zemin seviyesi tasarımı, mega elemanların tasarımı, kemer-kafes sistemlerinin tasarımı, temellerin tasarımı, temel kazı destek sistemleri, dış cephe ve yapısal olmayan elemanların tasarımı, bina bilgi sistemleri ve yapısal tasarım uygulamaları konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Yüksek binalarda yapısal sistemi seçebilme |
Yüksek binaların rüzgar ve deprem yükleri altında davranış ve tasarım yöntemlerini kavrayabilme |
Yüksek binalara özel yapısal elemanları tasarlayabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
İlgili Literatür |
Yüksek yapılara giriş ve Yapısal taşıyıcı sistemleri |
Anlatım,Uygulama |
2 |
İlgili Literatür |
Yapı taşıyıcı sistemler |
Anlatım,Uygulama |
3 |
İlgili Literatür |
Rüzgar Mühendisliğine giriş |
Anlatım,Uygulama |
4 |
İlgili Literatür |
Rüzgar yükleri altında davranış: Rüzgar yönü, Rüzgara dik yön |
Anlatım,Uygulama |
5 |
İlgili Literatür |
Rüzgar yükleri için tasarım ve Uluslararası Yönetmelikler |
Anlatım,Uygulama |
6 |
İlgili Literatür |
İnsanların salınım algısı ve Konfor, Döşeme salınımı |
Anlatım,Uygulama |
7 |
İlgili Literatür |
Rüzgar yükleri için salınım kontrolü |
Anlatım,Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İlgili Literatür |
Deprem yükleri altında davranış ve tasarım |
Anlatım,Uygulama |
10 |
İlgili Literatür |
Sünme, Rötre ve Eksenel kısalma etkileri, Aşamalı inşaat analizi |
Anlatım,Uygulama |
11 |
İlgili Literatür |
Zemin seviyesi, Mega elemanlar, Outrigger ve Kemer-kafes sistemlerinin tasarımı |
Anlatım,Uygulama |
12 |
İlgili Literatür |
Temel sistemleri, temel kazı destek sistemleri |
Anlatım,Uygulama |
13 |
İlgili Literatür |
Cephe ve yapısal olmayan elemanların tasarımı |
Anlatım,Uygulama |
14 |
İlgili Literatür |
Mimari ve Servis Mühendisliği ile Koordinasyon |
Anlatım,Uygulama |
15 |
İlgili Literatür |
Proje Örnekleri |
Anlatım,Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Taranath, B.S., Steel, Concrete, & Composite Design of Tall Buildings, 2nd Ed, Mc Graw Hill |
Chew Yit Lin, M., Construction Technology for Tall Buildings, 2nd Ed., Singapore University Press and World Scientific |
Bryan Stafford Smith, Alex Coull, ‘Tall Building Structures: Analysis and Design’ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliğinde kullanılan biçimsel sistemleri ele alır ve değişik metotlarını tartışır.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliğinde proje sunumu için tasarımın doğru ifade edilmesini formüle eder.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat mühendisliğinde tasarım ve uygulama konularında gerekli araştırmaları yapabilme becerilerine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliği disiplininde üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliği mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri izler ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir birey olarak; Sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnşaat Mühendisliğinde yapı yönetiminin yetki ve sorumlulukları içinde yer alır.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
1 |
20 |
20 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
30 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
25 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
33 |
0 |
149 |
|
Genel Toplam |
149 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|