TR EN

YAYIN GRAFİĞİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GTP217 YAYIN GRAFİĞİ I 3 3 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. İREM KALKANLI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin masaüstü yayıncılık programı olan Adobe InDesign programının nasıl kullanılacağını ve resim ile yazıyı bir araya getirerek çoklu sayfalar tasarlaması amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriği, çoklu sayfa tasarımı konusunda temel kavramlar,Yeni belge hazırlama, Adobe InDesign programında tools menüsü ve işlevleri, Adobe InDesign programında sayfalar üzerinde metin alanları oluşturma; text tool, Tipografi; yazı türleri, yazı stilleri, karakter ve paragraf panelleri, Swathes paneli ve Stroke paneli, Görsel unsurların sayfada kullanımı, Masterpage ve sayfaları numaralandırma, Clipping Path,Tablo yapımı, CMYK ve ekstra renklerin baskı öncesi ayarlanması, Derginin ilk sayfasını tasarlama, PDF kayıt formatının yapısı ve özellikleri konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Masaüstü yayıncılık programı olan InDesign programında yer alan menüleri tanımlar.(define)(1)
Masaüstü yayıncılık programında yer alan araçları kullanarak çoklu sayfalar yapar.(executing)(3)
Belgelerin düzenlenmesi ve saklanması görevlerini yapar.(executing)(3)
Tasarım programlarını kullanarak baskıya hazır materyal yapar.(executing)(3)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Makale tarama, Kitap okuma Dersin işleyişi ile ilgili genel bilgi, çoklu sayfa tasarımı konusunda temel kavramlar Anlatım, soru / cevap, Uygulama
2 Makale tarama, Kitap okuma Adobe InDesign programında tools menüsü ve işlevleri, Örnek dergi sayfaları üzerinden çalışmalara başlama Anlatım, soru / cevap, Uygulama
3 Makale tarama, Kitap okuma Tipografi; yazı türleri, yazı stilleri, karakter ve paragraf panelleri, Başlık türleri, Başlıkların boyutlandırılması Anlatım, soru / cevap, Uygulama
4 Makale tarama, Kitap okuma Adobe InDesign programında sayfalar üzerinde metin alanları oluşturma; text tool aracı kullanarak bol metinli sayfalar tasarlama Anlatım, soru / cevap, Uygulama
5 Makale tarama, Kitap okuma Görsel unsurların sayfada kullanımı, çizim araçlarını kullanarak sayfalara fotoğraf ekleme Anlatım, soru / cevap, Uygulama
6 Makale tarama, Kitap okuma Karakter ve paragraf panellerinin kullanımı Anlatım, soru / cevap, Uygulama
7 Makale tarama, Kitap okuma Grafik nesnesine çağrılan resimleri düzenleme Anlatım, soru / cevap, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Makale tarama, Kitap okuma Tasarım ilkeleri Anlatım, soru / cevap, Uygulama
10 Makale tarama, Kitap okuma Tasarım ilkelerine göre örnek sayfa çalışması Anlatım, soru / cevap, Uygulama
11 Makale tarama, Kitap okuma Stroke paneli, Çizgi (kontur) ayarlarını uygulayarak sayfalar tasarlama Anlatım, soru / cevap, Uygulama
12 Makale tarama, Kitap okuma Kapalı alanlara yeni alanlar oluşturarak sayfa tasarlama Anlatım, soru / cevap, Uygulama
13 Makale tarama, Kitap okuma Tablo oluşturma Anlatım, soru / cevap, Uygulama
14 Makale tarama, Kitap okuma Masterpage ve sayfaları numaralandırma Anlatım, soru / cevap, Uygulama
15 Makale tarama, Kitap okuma Konuları tekrar edip, çoklu sayfalar tasarlama Anlatım, soru / cevap, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Herkes için grafik tasarım. ( 2014 ). İstanbul: Pusula Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
4
2
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
4
3
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
4
4
Job responsibilities and ethical values ​​has information on.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
4
2
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
4
3
Computer supported graphic design programs recognize.
4
4
Design, implementation and recognizes the printing stage.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
4
2
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
4
3
Graphic design creates products and projects.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
4
2
All types of graphic design product design.
4
3
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
4
4
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
3
2
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
3
3
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
4
4
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
3
2
Life-long learning is conscious of the need.
4
3
Develops professional knowledge and skills continuously.
4
4
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
3
2
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
3
3
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
2
4
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values ​​are capable of.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 1 12
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 8 1 8
Ödev 9 1 9
Proje Hazırlama 1 3 3
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 11 2 22
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 59 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0