Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRF155 | FOTOGRAFİK | 1 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MURAT ÇİL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Grafik tasarımın temel öğelerinden fotoğrafın öneminin ve kapsamının anlaşılmasını sağlar. |
İçerik: | Dersin içeriği; fotoğraf Grafik tasarımın temel öğelerinden fotoğrafın öneminin ve kapsamının anlaşılmasını sağlae fotoğrafçının taşıması gereken özellikler, fotoğrafın grafik tasarım içerisindeki yeri ve önemi,fotoğrafın algılanma evreleri, fotoğrafın icadı ve tarihsel gelişimi, grafik tasarım tarihi dahilinde fotoğrafın kullanımı ve geçirdiği temel evreler, grafik tasarımda kullanılan fotografik yöntemler, fotoğraf analiz yöntemleri, fotoğraf makinesinin başlıca öğeleri, objektif türleri, fotoğraf makinesi türleri ve fotoğraf makinesinin çalışma prensibi, pozometre ve ISO kullanımı, ISO ve pozlama uygulamaları, diyafram olanakları ve net alan derinliği uygulamaları, enstantene olanakları ve hareket netsizliği uygulamaları konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Fotoğrafın grafik tasarımdaki kullanım alanlarını öğrenir. |
Fotoğrafın teknik özellikleri ve kurallarını tanımlar. |
Görsel sanatların birbiriyle ilişkisini ve fotoğraf ile grafik tasarımın ortak yönlerini bilir. |
Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini algılar. |
Kompozisyon oluşturma ve başarılı görsel düzenlemeler ile ilgili çalışmalar üretir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Ders İçeriği Hakkında Genel Bilgilendirme, Ders Kaynaklarının Tanıtılması | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Fotoğraf ve Fotoğrafçının Taşıması Gereken Özellikler, Fotoğrafın Grafik Tasarım İçerisindeki Yeri ve Önemi | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Fotoğrafın Algılanma Evreleri, Fotoğrafın İcadı ve Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Grafik Tasarım Tarihi Dahilinde Fotoğrafın Kullanımı ve Geçirdiği Temel Evreler | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Grafik Tasarımda Kullanılan Fotoğrafik Yöntemler | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Fotoğraf Analiz Yöntemleri | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Fotoğraf Makinesinin Başlıca Öğeleri | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Genel Tekrar (Uygulama Tekrarı) | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Objektif Türleri, Fotoğraf Makinesi Türleri ve Fotoğraf Makinesinin Çalışma Prensibi | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Pozometre ve ISO Kullanımı. ISO ve Pozlama Uygulamaları. | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Diyafram Olanakları ve Net Alan Derinliği Uygulamaları. | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Enstantene Olanakları ve Hareket Netsizliği Uygulamaları. | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Çekim Gezisi: Diyafram, Enstantene ve Pozlama Uygulamaları. | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
15 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Konuların Genel Tekrarı ve Uygulama Değerlendirmeleri | Anlatım, Soru Cevap, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bektaş, D. (1992). Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, Yapı Kredi Yayınları. |
Beteş , F., Nuhoğlu, M. (2016). 19. Yüzyılda Fotoğrafın Ülke Topraklarında Kullanımına Dair Yıldız Albümleri Üzerinden Bir İnceleme, Yaratıcı Endüstriler Uluslararası Tasarım Sempozyumu Bildiri Kitabı. |
Marien, M. W., (2015). Fotoğrafçılığı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık. |
Duygun, U. (2010). İFSAK Temel Fotoğraf Seminer Notları. |
Kalfagil, S. (2014). Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon, İlke Kitap. |
Kanburoğlu, Ö. (2004). A'dan Z'ye Fotoğraf, Say Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
5 | |||||
2 |
Reklam, yayın, basım gibi grafik tasarım çalışma alanlarına ve sektörün ihtiyaçlarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
4 | |||||
3 |
Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
|
5 | |||||
4 |
Meslek sorumluluk değerleri ve etik kurallarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini tanır.
|
5 | |||||
2 |
Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
4 | |||||
3 |
Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.
|
5 | |||||
4 |
Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
|
4 | |||||
3 |
Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarımın baskı öncesi ve baskı sonrası aşamalarını tanır.
|
4 | |||||
2 |
Her türlü grafik tasarım ürününü tasarlar.
|
5 | |||||
3 |
Grafik tasarımın baskıya hazırlık sürecinden başlayarak baskı sonrasına kadar tüm aşamaları gerçekleştirir.
|
4 | |||||
4 |
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
|
4 | |||||
2 |
Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
|
5 | |||||
3 |
Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
4 |
Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
5 | |||||
3 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
4 | |||||
4 |
Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her türlü grafik tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
3 |
Konsept hazırlayıp; profesyonel fotoğraf çeker, web sitesi ve animasyon tasarlar.
|
5 | |||||
4 |
Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalısma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |