Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRF157 | TEMEL TASARIMA GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÖZGE ORTAÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Temel kompozisyon elemanlarını, tasarım ilkelerini tanıma, aynı zamanda görme, soyut düşünme, algı ve probleme yönelik geliştirilecek çözümsel yaklaşımların kazandırılması. |
İçerik: | Temel kompozisyon elemanlarından nokta, çizgi, doku, renk, biçim, yön, boşluk, form, ve temel tasarım ilkelerinden ritim, denge, ölçü, bütünlük, devamlılık, hareket, vurgu, hiyerarşi, kontrast ve uyum kavramlarını teorik ve uygulamalı olarak göstermek. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kompozisyon becerilerini geliştirir. Temel tasarım problemlerini çözebilme becerisi edinir. Tasarım elemanlarını ve tasarım ilkelerini kavrar. Tasarım problemlerini belirleyerek çözümü için uygun verileri aktarır. Yaratıcı ve özgün düşünme yeteneğini uygulamalara yansıtır. Tasarımda kullanılabilecek malzemeleri tanır ve teknikleri uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Tanışma, genel ders bilgisi | Tanışma, genel bilgilendirme, temel tasarım hakkında bilgi, malzeme tanıtımı | Anlatım, soru cevap |
2 | Kağıt, kalem | Temel tasarım elemanlarının teorik olarak anlatılması tanıtılması | Anlatım, soru cevap |
3 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, artline kalem, keçeli kalem | Nokta kavramının öğretilmesi, nokta kavramının farklı uygulamalarla yapılması | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
4 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, artline kalem, keçeli kalem | Çizgi kavramının öğretilmesi, çizgi kavramının farklı uygulamalarla yapılması | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
5 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, artline kalem, keçeli kalem | Temel kompozisyon ve form üzerine uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
6 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri kurşun kalem, artline kalem, keçeli kalem | Simetrik, asimetrik formlar, soyut ve somut formlar üzerine uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
7 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, artline kalem, keçeli kalem | Temel tasarım elemanlarından doku kavramının teorik olarak anlatımı doğal ve yapay dokular hakkında uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, artline kalem, keçeli kalem | Temel tasarım ilkelerinden ritim ve hareket kavramı hakkında teorik bilgi ve uygulamalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
10 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, artline kalem, keçeli kalem | Temel tasarım ilkelerinden ölçü (oran orantı), hiyerarşi kavramı hakkında teorik bilgi ve uygulamalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
11 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, akrilik boya fırça, artline kalem | Temel tasarım elemanlarından rengin tanımı, çeşitleri, özellikleri, psikolojik etkileri hakkında bilgi ve uygulamalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
12 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, akrilik boya fırça, artline kalem | Temel tasarım ilkelerinden vurgu kavramı hakkında teorik bilgi ve uygulamalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
13 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, akrilik boya fırça, artline kalem | Temel tasarım elemanlarından bütünlük, uyum kavramı hakkında teorik bilgi ve uygulamalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
14 | Kalın gramajlı kağıt, kolaj parçaları, eskiz defteri, kurşun kalem, akrilik boya fırça, artline kalem, keçeli kalem | Kolaj tekniğinin teorik olarak anlatılması, tamamlayıcı kolaj uygulamaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
15 | Kalın gramajlı kağıt, kolaj parçaları, eskiz defteri, kurşun kalem, | Kolaj tekniği uygulamaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Grafikte Temel Tasarım: Prof. Hatice Aslan ODABAŞI, yorum sanat yayıncılık,2006 ; • Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım, Yazarlar: Zuhal Özcan, Nuray Bayrakta, Nilgün Görer Tamer Ayşe Tekel Nilüfer Gürer Aybike Ceylan Kızıltaş Bilge Armatlı Köroğlu, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
|
5 | |||||
2 |
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
|
5 | |||||
3 |
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
|
0 | |||||
4 |
Job responsibilities and ethical values has information on.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
|
5 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
|
4 | |||||
3 |
Computer supported graphic design programs recognize.
|
1 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the printing stage.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
|
4 | |||||
2 |
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
|
4 | |||||
3 |
Graphic design creates products and projects.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
|
2 | |||||
2 |
All types of graphic design product design.
|
2 | |||||
3 |
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
|
2 | |||||
4 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
|
4 | |||||
2 |
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
|
5 | |||||
3 |
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
|
5 | |||||
4 |
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
|
2 | |||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
3 | |||||
3 |
Develops professional knowledge and skills continuously.
|
4 | |||||
4 |
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
|
4 | |||||
2 |
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
|
1 | |||||
3 |
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
|
4 | |||||
4 |
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values are capable of.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 6 | 2 | 12 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 12 | 2 | 24 |
Proje Hazırlama | 12 | 2 | 24 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 4 | 48 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |