Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRF157 | TEMEL TASARIMA GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÖZGE ORTAÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Temel kompozisyon elemanlarını, tasarım ilkelerini tanıma, aynı zamanda görme, soyut düşünme, algı ve probleme yönelik geliştirilecek çözümsel yaklaşımların kazandırılması. |
İçerik: | Temel kompozisyon elemanlarından nokta, çizgi, doku, renk, biçim, yön, boşluk, form, ve temel tasarım ilkelerinden ritim, denge, ölçü, bütünlük, devamlılık, hareket, vurgu, hiyerarşi, kontrast ve uyum kavramlarını teorik ve uygulamalı olarak göstermek. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kompozisyon becerilerini geliştirir. Temel tasarım problemlerini çözebilme becerisi edinir. Tasarım elemanlarını ve tasarım ilkelerini kavrar. Tasarım problemlerini belirleyerek çözümü için uygun verileri aktarır. Yaratıcı ve özgün düşünme yeteneğini uygulamalara yansıtır. Tasarımda kullanılabilecek malzemeleri tanır ve teknikleri uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Tanışma, genel ders bilgisi | Tanışma, genel bilgilendirme, temel tasarım hakkında bilgi, malzeme tanıtımı | Anlatım, soru cevap |
2 | Kağıt, kalem | Temel tasarım elemanlarının teorik olarak anlatılması tanıtılması | Anlatım, soru cevap |
3 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, artline kalem, keçeli kalem | Nokta kavramının öğretilmesi, nokta kavramının farklı uygulamalarla yapılması | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
4 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, artline kalem, keçeli kalem | Çizgi kavramının öğretilmesi, çizgi kavramının farklı uygulamalarla yapılması | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
5 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, artline kalem, keçeli kalem | Temel kompozisyon ve form üzerine uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
6 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri kurşun kalem, artline kalem, keçeli kalem | Simetrik, asimetrik formlar, soyut ve somut formlar üzerine uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
7 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, artline kalem, keçeli kalem | Temel tasarım elemanlarından doku kavramının teorik olarak anlatımı doğal ve yapay dokular hakkında uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, artline kalem, keçeli kalem | Temel tasarım ilkelerinden ritim ve hareket kavramı hakkında teorik bilgi ve uygulamalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
10 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, artline kalem, keçeli kalem | Temel tasarım ilkelerinden ölçü (oran orantı), hiyerarşi kavramı hakkında teorik bilgi ve uygulamalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
11 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, akrilik boya fırça, artline kalem | Temel tasarım elemanlarından rengin tanımı, çeşitleri, özellikleri, psikolojik etkileri hakkında bilgi ve uygulamalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
12 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, akrilik boya fırça, artline kalem | Temel tasarım ilkelerinden vurgu kavramı hakkında teorik bilgi ve uygulamalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
13 | Kalın gramajlı kağıt, eskiz defteri, kurşun kalem, akrilik boya fırça, artline kalem | Temel tasarım elemanlarından bütünlük, uyum kavramı hakkında teorik bilgi ve uygulamalar | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
14 | Kalın gramajlı kağıt, kolaj parçaları, eskiz defteri, kurşun kalem, akrilik boya fırça, artline kalem, keçeli kalem | Kolaj tekniğinin teorik olarak anlatılması, tamamlayıcı kolaj uygulamaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
15 | Kalın gramajlı kağıt, kolaj parçaları, eskiz defteri, kurşun kalem, | Kolaj tekniği uygulamaları | Anlatım, soru cevap, gösterip yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Grafikte Temel Tasarım: Prof. Hatice Aslan ODABAŞI, yorum sanat yayıncılık,2006 ; • Görsel Eğitimde Yaratıcılık ve Temel Tasarım, Yazarlar: Zuhal Özcan, Nuray Bayrakta, Nilgün Görer Tamer Ayşe Tekel Nilüfer Gürer Aybike Ceylan Kızıltaş Bilge Armatlı Köroğlu, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
5 | |||||
2 |
Reklam, yayın, basım gibi grafik tasarım çalışma alanlarına ve sektörün ihtiyaçlarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
5 | |||||
3 |
Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
|
0 | |||||
4 |
Meslek sorumluluk değerleri ve etik kurallarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini tanır.
|
5 | |||||
2 |
Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
4 | |||||
3 |
Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.
|
1 | |||||
4 |
Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
|
4 | |||||
3 |
Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarımın baskı öncesi ve baskı sonrası aşamalarını tanır.
|
2 | |||||
2 |
Her türlü grafik tasarım ürününü tasarlar.
|
2 | |||||
3 |
Grafik tasarımın baskıya hazırlık sürecinden başlayarak baskı sonrasına kadar tüm aşamaları gerçekleştirir.
|
2 | |||||
4 |
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
|
4 | |||||
2 |
Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
|
5 | |||||
3 |
Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
4 |
Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
2 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
3 | |||||
3 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
4 | |||||
4 |
Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her türlü grafik tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
|
4 | |||||
2 |
Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
|
1 | |||||
3 |
Konsept hazırlayıp; profesyonel fotoğraf çeker, web sitesi ve animasyon tasarlar.
|
4 | |||||
4 |
Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalısma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 6 | 2 | 12 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 12 | 2 | 24 |
Proje Hazırlama | 12 | 2 | 24 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 4 | 48 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |