Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRF159 | GRAFİK TASARIMA GİRİŞ | 1 | 4 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SELDA BALCAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Grafik tasarım programlarının etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamak. |
İçerik: | Adobe Photoshop, Adobe Illustrator ve Adobe Indesign programları kullanımı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
*Grafik tasarım programlarının kullanım kısa yollarına ve tekniklerine hâkimdir. *Reklam ajanslarında ve grafik tasarım kapsamındaki sektörlerde programları hızlı ve etkin şekilde kullanır. *Grafik tasarım programları operatörlüğü yapar. *Görsel iletişim, reklamcılık, yayıncılık v.b. alanlarda çalışmaya yetkindir. *Mesleğin etik değerlerine ilişkin bilgiye sahiptir. *Grafik tasarım alanında estetik ve özgün çalışmalar üretir. *Baskı aşamasına hazırlık yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Grafik tasarım sektörü ve programların kullanım alanları hakkında bilgi verilmesi. Grafik tasarım ilkelerinin tanıtımı. Adobe Photoshop’un arayüzü kullanımı ve renk modlarının anlatımı. Menüler,sayfa ayarları, paneller ve segmentlerin kullanımı. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
2 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Photoshop’ta fotoğrafı düzenleme, seçim yapma, fotoğraf renklerini değiştirme. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
3 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Photoshop’ta dekupe yapımı, yazı yazma ve efektlendirme. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
4 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Photoshop’ta maske özelliklerini kullanarak manipülasyon çalışmaları ve bu tekniğin uyguladığı grafik tasarım ürünleri üretme. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
5 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Photoshop’ta fırça kulamı ve desen yapımı. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
6 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Photoshop’ta fotoğraf rötuşlama, renk düzenleme ve efektlerin kulanımı. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
7 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Photoshop’ta bütün araçları ve panelleri gözden geçirme ve Photoshop’un yapay zekâ özelliği hakkında uygulama. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Illustrator’de arayüzü ve araç tanıtımı. Vektör çizimi. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
10 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Illustrator’de yazı kullanımı ve görseli yazı ile birlikte dizayn etme. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
11 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Illustrator’deki bütün efektlerin, araçların ve panellerin tanıtımı. Baskıya hazırlık yapma. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
12 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Illustrator’ün yapay zekâ özelliğinin kullanımı. Grafik tasarım uygulamaları yapımı. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
13 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Indesign’da sayfa ayarları ve kullanımı. Forma hesabı yapımı. Araçların kullanımı. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
14 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Indesign’da kitap ve dergi iç sayfası tasarımı çalışmaları için program anlatımı. Kitap ve dergi bölümlendirmesi ve tablo yapımı. Programda baskıya hazırlık. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
15 | Baskı alımı. | Bitmiş çalışmaların çıktılarını inceleme. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Adobe Photoshop CS4 Dijital fotoğrafçılar için.- ALFA Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
|
3 | |||||
2 |
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
|
5 | |||||
3 |
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
|
5 | |||||
4 |
Job responsibilities and ethical values has information on.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
|
4 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
|
3 | |||||
3 |
Computer supported graphic design programs recognize.
|
5 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the printing stage.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
|
4 | |||||
2 |
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
|
4 | |||||
3 |
Graphic design creates products and projects.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
|
5 | |||||
2 |
All types of graphic design product design.
|
4 | |||||
3 |
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
|
4 | |||||
4 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
|
4 | |||||
2 |
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
|
4 | |||||
3 |
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
|
5 | |||||
4 |
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
|
4 | |||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
5 | |||||
3 |
Develops professional knowledge and skills continuously.
|
5 | |||||
4 |
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
|
4 | |||||
2 |
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
|
5 | |||||
3 |
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
|
3 | |||||
4 |
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values are capable of.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 1 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 1 | 5 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |