Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRF159 | GRAFİK TASARIMA GİRİŞ | 1 | 4 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. SELDA BALCAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Grafik tasarım programlarının etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamak. |
İçerik: | Adobe Photoshop, Adobe Illustrator ve Adobe Indesign programları kullanımı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
*Grafik tasarım programlarının kullanım kısa yollarına ve tekniklerine hâkimdir. *Reklam ajanslarında ve grafik tasarım kapsamındaki sektörlerde programları hızlı ve etkin şekilde kullanır. *Grafik tasarım programları operatörlüğü yapar. *Görsel iletişim, reklamcılık, yayıncılık v.b. alanlarda çalışmaya yetkindir. *Mesleğin etik değerlerine ilişkin bilgiye sahiptir. *Grafik tasarım alanında estetik ve özgün çalışmalar üretir. *Baskı aşamasına hazırlık yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Grafik tasarım sektörü ve programların kullanım alanları hakkında bilgi verilmesi. Grafik tasarım ilkelerinin tanıtımı. Adobe Photoshop’un arayüzü kullanımı ve renk modlarının anlatımı. Menüler,sayfa ayarları, paneller ve segmentlerin kullanımı. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
2 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Photoshop’ta fotoğrafı düzenleme, seçim yapma, fotoğraf renklerini değiştirme. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
3 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Photoshop’ta dekupe yapımı, yazı yazma ve efektlendirme. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
4 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Photoshop’ta maske özelliklerini kullanarak manipülasyon çalışmaları ve bu tekniğin uyguladığı grafik tasarım ürünleri üretme. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
5 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Photoshop’ta fırça kulamı ve desen yapımı. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
6 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Photoshop’ta fotoğraf rötuşlama, renk düzenleme ve efektlerin kulanımı. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
7 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Photoshop’ta bütün araçları ve panelleri gözden geçirme ve Photoshop’un yapay zekâ özelliği hakkında uygulama. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Illustrator’de arayüzü ve araç tanıtımı. Vektör çizimi. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
10 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Illustrator’de yazı kullanımı ve görseli yazı ile birlikte dizayn etme. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
11 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Illustrator’deki bütün efektlerin, araçların ve panellerin tanıtımı. Baskıya hazırlık yapma. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
12 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Illustrator’ün yapay zekâ özelliğinin kullanımı. Grafik tasarım uygulamaları yapımı. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
13 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Indesign’da sayfa ayarları ve kullanımı. Forma hesabı yapımı. Araçların kullanımı. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
14 | Örnek çalışmaların incelenmesi. | Adobe Indesign’da kitap ve dergi iç sayfası tasarımı çalışmaları için program anlatımı. Kitap ve dergi bölümlendirmesi ve tablo yapımı. Programda baskıya hazırlık. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
15 | Baskı alımı. | Bitmiş çalışmaların çıktılarını inceleme. | Anlatım, soru, cevap ve uygulama. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Adobe Photoshop CS4 Dijital fotoğrafçılar için.- ALFA Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
3 | |||||
2 |
Reklam, yayın, basım gibi grafik tasarım çalışma alanlarına ve sektörün ihtiyaçlarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
5 | |||||
3 |
Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
|
5 | |||||
4 |
Meslek sorumluluk değerleri ve etik kurallarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini tanır.
|
4 | |||||
2 |
Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
3 | |||||
3 |
Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.
|
5 | |||||
4 |
Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
|
4 | |||||
3 |
Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarımın baskı öncesi ve baskı sonrası aşamalarını tanır.
|
5 | |||||
2 |
Her türlü grafik tasarım ürününü tasarlar.
|
4 | |||||
3 |
Grafik tasarımın baskıya hazırlık sürecinden başlayarak baskı sonrasına kadar tüm aşamaları gerçekleştirir.
|
4 | |||||
4 |
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
|
4 | |||||
2 |
Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
|
4 | |||||
3 |
Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
4 |
Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
5 | |||||
3 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5 | |||||
4 |
Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her türlü grafik tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
|
4 | |||||
2 |
Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
3 |
Konsept hazırlayıp; profesyonel fotoğraf çeker, web sitesi ve animasyon tasarlar.
|
3 | |||||
4 |
Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalısma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 1 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 1 | 5 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |