Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRF154 | TEMEL GRAFİK TASARIM | 2 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere temel grafik tasarım bilgisi kazandırarak, öğrencileri sektöre yönelik bilgiler kazandırarak, proje derslerine hazırlamayı amaçlar. |
İçerik: | Grafik tasarım ilke ve elemanlarını çeşitli uygulamalarla pekiştirir. Rengin grafik tasarıma etkilerini, oluşumunu, çeşitlerini, rengin psikolojisi ve kültürel anlamlarını ayrıca stilize, biçim bozma, imge kavram bağlantılı semboller, fikir ve mesajı sembollerle anlatmak gibi konularda eğitim verilir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tasarım elemanlarını ve tasarım ilkelerini öğrenir. Görsel kompozisyonun temel unsurlarını öğrenir. İki ve üç boyutlu kompozisyonlar oluşturabilir. Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapar. Fikir ve mesajı sembollerle anlatır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | Tanışma, dersin tanımı ve ders ile ilgili genel bilgiler. Tasarımın tanımı, çeşitleri ve ilkeleri | Soru, cevap ve uygulama. |
2 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | Photoshop program tanıtımı form ve kompozisyon | Soru, cevap ve uygulama. |
3 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | Temel tasarım elemanlarının başında gelen noktanın kullanımı hakkında genel bilgilendirme ve nokta çalışmaları. | Soru, cevap ve uygulama. |
4 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | Çizgi, çizgi türleri ve çizgi elemanı üzerinden; yön, kavram, yaratıcı çizgisel çalışmalar, çizgi ile hacim anlatımı ve çeşitli çizgi çalışmalarının yaptırılması. | Soru, cevap ve uygulama. |
5 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | Kare, üçgen ve daire gibi geometrik formların tasarımlarda kullanımı üzerine bilgilendirme. Çeşitli geometrik formalar kullanılarak çeşitli kompozisyon çalışmalarının yaptırılması. | Soru, cevap ve uygulama. |
6 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | Tasarımda boşluğun anlatılması ve negatif-pozitif alan hakkında bilgilendirme. | Soru, cevap ve uygulama. |
7 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | Doku, dokunun tanımı, doku çeşitlemeleri. Doku-zemin ilişkisi ve doku oluşturma üzerine denemeler. | Soru, cevap ve uygulama. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | 9- Doku üzerinden soyutlama ve ritim | Soru, cevap ve uygulama. |
10 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | 10- Işığın tanımı, ışık-gölge, İki boyutlu ve üç boyutlu hacim etkilerinin perspektif fikri çerçevesinde oluşumu. Işık-gölge yardımıyla iki boyutlu nesneleri üç boyutluluğu hale dönüştürülmesi üzerine uygulamalar yaptırılması. | Soru, cevap ve uygulama. |
11 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | 11- Ana renklerin tanımı, ara renklerin oluşumu ve renk denemeleri. Bu renklerle tasarım çalışmalarının uygulamaları yaptırılması. | Soru, cevap ve uygulama. |
12 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | 12- Sıcak ve soğuk renklerin tanımı ve tasarımlarda kullanımı. Sıcak ve soğuk renklerin kullanıldığı uygulamalar yaptırılması. | Soru, cevap ve uygulama. |
13 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | 13- Zıt renklerin insan algısı ve psikolojisi üzerindeki etkileri. Bu renklerin tasarımlarda kullanımıyla elde edilen örneklerin incelenmesi ve bu renklerle uygulamalar yaptırılması. | Soru, cevap ve uygulama. |
14 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | 14- Sıralı, ikili, üçlü ve dörtlü renk uyumları. Uyumlu renklerin kullanıldığı tasarım örneklerinin incelenmesi ve uyumlu renk denemeleri yaptırılması. Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapmak | Soru, cevap ve uygulama. |
15 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | Çalışmaların incelenmesi. | Soru, cevap ve uygulama. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
|
||||||
2 |
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
|
||||||
3 |
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
|
||||||
4 |
Job responsibilities and ethical values has information on.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
|
||||||
2 |
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
|
||||||
3 |
Computer supported graphic design programs recognize.
|
||||||
4 |
Design, implementation and recognizes the printing stage.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
|
||||||
2 |
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
|
||||||
3 |
Graphic design creates products and projects.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
|
||||||
2 |
All types of graphic design product design.
|
||||||
3 |
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
|
||||||
4 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
|
||||||
2 |
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
|
||||||
3 |
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
|
||||||
4 |
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
|
||||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
||||||
3 |
Develops professional knowledge and skills continuously.
|
||||||
4 |
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
|
||||||
2 |
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
|
||||||
3 |
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
|
||||||
4 |
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values are capable of.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 5 | 50 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 4 | 20 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 155 |
Genel Toplam | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |