Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRF154 | TEMEL GRAFİK TASARIM | 2 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere temel grafik tasarım bilgisi kazandırarak, öğrencileri sektöre yönelik bilgiler kazandırarak, proje derslerine hazırlamayı amaçlar. |
İçerik: | Grafik tasarım ilke ve elemanlarını çeşitli uygulamalarla pekiştirir. Rengin grafik tasarıma etkilerini, oluşumunu, çeşitlerini, rengin psikolojisi ve kültürel anlamlarını ayrıca stilize, biçim bozma, imge kavram bağlantılı semboller, fikir ve mesajı sembollerle anlatmak gibi konularda eğitim verilir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tasarım elemanlarını ve tasarım ilkelerini öğrenir. Görsel kompozisyonun temel unsurlarını öğrenir. İki ve üç boyutlu kompozisyonlar oluşturabilir. Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapar. Fikir ve mesajı sembollerle anlatır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | Tanışma, dersin tanımı ve ders ile ilgili genel bilgiler. Tasarımın tanımı, çeşitleri ve ilkeleri | Soru, cevap ve uygulama. |
2 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | Photoshop program tanıtımı form ve kompozisyon | Soru, cevap ve uygulama. |
3 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | Temel tasarım elemanlarının başında gelen noktanın kullanımı hakkında genel bilgilendirme ve nokta çalışmaları. | Soru, cevap ve uygulama. |
4 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | Çizgi, çizgi türleri ve çizgi elemanı üzerinden; yön, kavram, yaratıcı çizgisel çalışmalar, çizgi ile hacim anlatımı ve çeşitli çizgi çalışmalarının yaptırılması. | Soru, cevap ve uygulama. |
5 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | Kare, üçgen ve daire gibi geometrik formların tasarımlarda kullanımı üzerine bilgilendirme. Çeşitli geometrik formalar kullanılarak çeşitli kompozisyon çalışmalarının yaptırılması. | Soru, cevap ve uygulama. |
6 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | Tasarımda boşluğun anlatılması ve negatif-pozitif alan hakkında bilgilendirme. | Soru, cevap ve uygulama. |
7 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | Doku, dokunun tanımı, doku çeşitlemeleri. Doku-zemin ilişkisi ve doku oluşturma üzerine denemeler. | Soru, cevap ve uygulama. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | 9- Doku üzerinden soyutlama ve ritim | Soru, cevap ve uygulama. |
10 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | 10- Işığın tanımı, ışık-gölge, İki boyutlu ve üç boyutlu hacim etkilerinin perspektif fikri çerçevesinde oluşumu. Işık-gölge yardımıyla iki boyutlu nesneleri üç boyutluluğu hale dönüştürülmesi üzerine uygulamalar yaptırılması. | Soru, cevap ve uygulama. |
11 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | 11- Ana renklerin tanımı, ara renklerin oluşumu ve renk denemeleri. Bu renklerle tasarım çalışmalarının uygulamaları yaptırılması. | Soru, cevap ve uygulama. |
12 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | 12- Sıcak ve soğuk renklerin tanımı ve tasarımlarda kullanımı. Sıcak ve soğuk renklerin kullanıldığı uygulamalar yaptırılması. | Soru, cevap ve uygulama. |
13 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | 13- Zıt renklerin insan algısı ve psikolojisi üzerindeki etkileri. Bu renklerin tasarımlarda kullanımıyla elde edilen örneklerin incelenmesi ve bu renklerle uygulamalar yaptırılması. | Soru, cevap ve uygulama. |
14 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | 14- Sıralı, ikili, üçlü ve dörtlü renk uyumları. Uyumlu renklerin kullanıldığı tasarım örneklerinin incelenmesi ve uyumlu renk denemeleri yaptırılması. Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapmak | Soru, cevap ve uygulama. |
15 | Uygulanacak konu örneklerinin incelenmesi. | Çalışmaların incelenmesi. | Soru, cevap ve uygulama. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
||||||
2 |
Reklam, yayın, basım gibi grafik tasarım çalışma alanlarına ve sektörün ihtiyaçlarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
||||||
3 |
Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
|
||||||
4 |
Meslek sorumluluk değerleri ve etik kurallarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini tanır.
|
||||||
2 |
Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
||||||
3 |
Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.
|
||||||
4 |
Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
|
||||||
2 |
Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
|
||||||
3 |
Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarımın baskı öncesi ve baskı sonrası aşamalarını tanır.
|
||||||
2 |
Her türlü grafik tasarım ürününü tasarlar.
|
||||||
3 |
Grafik tasarımın baskıya hazırlık sürecinden başlayarak baskı sonrasına kadar tüm aşamaları gerçekleştirir.
|
||||||
4 |
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
|
||||||
2 |
Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
|
||||||
3 |
Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
|
||||||
4 |
Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
||||||
3 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
||||||
4 |
Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her türlü grafik tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
|
||||||
2 |
Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
|
||||||
3 |
Konsept hazırlayıp; profesyonel fotoğraf çeker, web sitesi ve animasyon tasarlar.
|
||||||
4 |
Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalısma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 5 | 50 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 4 | 20 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 155 |
Genel Toplam | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |