Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRF156 | BASKIYA HAZIRLIK | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Baskı teknikleri, kullanılan terimler ve baskı süreçlerinin incelenmesi, Basılı ürün olarak hazırlanan tüm çalışmaların baskı normlarına uygun hale getirilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Kağıdın, basım tekniklerinin tanıtılması ve malzeme bilgilerinin aktarılmasıyla başlayan ders, baskı öncesi, baskı ve baskı sonrası aşamaları teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere gösterilerek, matbaada her öğrencinin tasarımından başlayarak baskı aşamalarının tümünü içeren uygulama sürecine fiilen katılabilmelerini hedefler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Matbaacılık tarihi ve genel kültürünü edinme; Temel renk bilgisi ve matbaada kullanılan renk kavramını tanıma; Baskı türlerini anlama ve farklarını ayırt edebilme; Kağıt türlerini kavrama ve kullanımda özelliklerini tanıyabilme; Tipografik, serigrafi, tifdruk ve ofset baskı makinaları ile ilgili genel bilgiyi kullanabilir hale getirme; Ciltleme yöntemleri ve türlerini kavrama; Dijital baskı makinalarını tanıma ve baskıya hazırlık aşamalarını kavrama; |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili ön araştırma ve örnek incelemesi. | Matbaacılık tarihi ve genel matbaacılık kavram ve terimleri | Soru, cevap ve uygulama. |
2 | Konuyla ilgili ön araştırma ve örnek incelemesi. | Renk kavramı, Pantone, Hexachrome ve CMYK renk çeşitleri | Soru, cevap ve uygulama. |
3 | Konuyla ilgili ön araştırma ve örnek incelemesi. | Baskı türleri (Tek tonlu, tire, pantone, hexachrome ve CMYK) , baskıya hazırlık aşamasındaki süreçler | Soru, cevap ve uygulama. |
4 | Konuyla ilgili ön araştırma ve örnek incelemesi. | Kağıt türleri bilgisi ve kullanım alanları kağıt çeşitleri ve gramajları hakkında örneklendirilerek bilgi verilmesi | Soru, cevap ve uygulama. |
5 | Konuyla ilgili ön araştırma ve örnek incelemesi. | Formalama tekniği ve uygulamada dikkat edinilmesi gereken hususlar | Soru, cevap ve uygulama. |
6 | Konuyla ilgili ön araştırma ve örnek incelemesi. | Tipografik baskı tekniği, basım aşamaları ve baskı makinalarının özellikleri | Soru, cevap ve uygulama. |
7 | Konuyla ilgili ön araştırma ve örnek incelemesi. | Serigrafi baskı tekniği, basım aşamaları ve baskı makinalarının özellikleri | Soru, cevap ve uygulama. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili ön araştırma ve örnek incelemesi. | Tifdruk baskı tekniği, basım aşamaları ve baskı makinalarının özellikleri | Soru, cevap ve uygulama. |
10 | Konuyla ilgili ön araştırma ve örnek incelemesi. | Ofset baskı tekniği, basım aşamaları ve baskı makinalarının özellikleri | Soru, cevap ve uygulama. |
11 | Konuyla ilgili ön araştırma ve örnek incelemesi. | Ciltleme yöntemleri ve özellikleri | Soru, cevap ve uygulama. |
12 | Konuyla ilgili ön araştırma ve örnek incelemesi. | Cilt çeşitleri ve baskı sonrası terminolojisi tanımlarının yapılması | Soru, cevap ve uygulama. |
13 | Konuyla ilgili ön araştırma ve örnek incelemesi. | Dergi ve Kitap montajında tercih edilen montaj çeşidi olan Forma Montajın Anlatılması | Soru, cevap ve uygulama. |
14 | Konuyla ilgili ön araştırma ve örnek incelemesi. | Dijital baskı, gofre, altın varak gibi özel baskı teknikleri, baskıya hazırlık aşamaları | Soru, cevap ve uygulama. |
15 | Konuyla ilgili ön araştırma ve örnek incelemesi. | Çalışmalar incelenmesi. | Soru, cevap ve uygulama. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ders notları ve sunumları Paul Harris. Grafik Tasarımda Renk. Literatür Yayınları Paul Harris. Grafik Tasarımda Baskı ve Sonlandırma. Literatür Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
|
||||||
2 |
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
|
||||||
3 |
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
|
||||||
4 |
Job responsibilities and ethical values has information on.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
|
||||||
2 |
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
|
||||||
3 |
Computer supported graphic design programs recognize.
|
||||||
4 |
Design, implementation and recognizes the printing stage.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
|
||||||
2 |
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
|
||||||
3 |
Graphic design creates products and projects.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
|
||||||
2 |
All types of graphic design product design.
|
||||||
3 |
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
|
||||||
4 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
|
||||||
2 |
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
|
||||||
3 |
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
|
||||||
4 |
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
|
||||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
||||||
3 |
Develops professional knowledge and skills continuously.
|
||||||
4 |
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
|
||||||
2 |
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
|
||||||
3 |
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
|
||||||
4 |
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values are capable of.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 4 | 40 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 4 | 24 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |