TR EN

YAYIN GRAFİĞİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GRF251 YAYIN GRAFİĞİ I 3 4 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. HATİCE SARIYAR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilere Adobe Indesign yazılımını kullanarak yayın tasarımı sürecini öğretmektir.
İçerik: Öğrenciler, yayın tasarımında kullanılan temel araçları, sayfa düzeni oluşturmayı, tipografi kullanmayı ve basılı yayının düzeni için gerekli olan teknik bilgileri edineceklerdir. Bu ders, öğrencileri yayıncılık tasarımının temel ilkeleriyle tanıştırırken, profesyonel düzeyde yayın projeleri yaratmalarını sağlayacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dijital ve etkileşimli tasarım yapabilme kurallarını kavrar.
Kitap, dergi, broşür gibi çeşitli yayınların tasarım süreçlerini tanımlayabilir. Bunların baskıya hazırlık süreçlerini yürütebilir.
Yayın grafiğine dair tasarım süreçlerini yürütebilecek ve tasarımlarını final noktasına getirerek, basım tekniklerine uygun bir şekilde tamamlayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Makale tarama, Örnekler inceleme Adobe Indesign’a Giriş ve Temel Araçlar Anlatım, Soru/cevap, Uygulama
2 Örnek çalışmaların incelenmesi Metin Düzenleme ve Tipografi Temelleri Anlatım, Soru/cevap, Uygulama
3 Örnek çalışmaların incelenmesi Sayfa Düzeni ve Izgara Sistemi Anlatım, Soru/cevap, Uygulama
4 Örnek çalışmaların incelenmesi Renk Yönetimi ve Stil Oluşturma Anlatım, Soru/cevap, Uygulama
5 Örnek çalışmaların incelenmesi Grafik ve Görsel Yerleştirme Anlatım, Soru/cevap, Uygulama
6 Örnek çalışmaların incelenmesi İleri Düzey Metin Düzenleme Teknikleri Anlatım, Soru/cevap, Uygulama
7 Örnek çalışmaların incelenmesi Sayfa Düzeni ve Master Sayfalar Anlatım, Soru/cevap, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Örnek çalışmaların incelenmesi Tablo ve Grafik Kullanımı Anlatım, Soru/cevap, Uygulama
10 Örnek çalışmaların incelenmesi Nesnelerle Çalışma ve Yönlendirme Araçları Anlatım, Soru/cevap, Uygulama
11 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Dergi Kapak Tasarımı Anlatım, Soru/cevap, Uygulama
12 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Sayfa Düzeni ve İleri Teknikler Anlatım, Soru/cevap, Uygulama
13 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Çok Sayfalı Yayın Tasarımı Anlatım, Soru/cevap, Uygulama
14 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Final Projesi ve Sunum Anlatım, Soru/cevap, Uygulama
15 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Final Projesi ve Sunum Anlatım, Soru/cevap, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ambrose G. & Harris P. (2013). Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni. İstanbul: Literatür Yayınları.
Uçar T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap.
Becer E. (2011). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitapevi Yayınları.
Buzan T. (2001) Yaratıcı Zekânın Gücü. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
5
2
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
5
3
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
5
4
Job responsibilities and ethical values ​​has information on.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
5
2
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
4
3
Computer supported graphic design programs recognize.
5
4
Design, implementation and recognizes the printing stage.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
5
2
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
5
3
Graphic design creates products and projects.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
5
2
All types of graphic design product design.
5
3
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
5
4
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
5
2
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
5
3
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
5
4
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
5
2
Life-long learning is conscious of the need.
5
3
Develops professional knowledge and skills continuously.
5
4
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
5
2
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
5
3
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
3
4
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values ​​are capable of.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 5 2 10
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 10 2 20
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 2 1 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0