TR EN

DİJİTAL İLLÜSTRASYON I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GRF253 DİJİTAL İLLÜSTRASYON I 3 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İlüstrasyon teknik araçlarını kullanarak belli bir konuyu konunun gerektirdiği tema içerisinde görsel bir anlatıma çevirmek,beyin fırtınası,yansıtma, gözlem yaparak uygulamada bulunmak.yapay zekayı kullanım becerisi kazandırmak.
İçerik: İllüstrasyon türlerine dair uygulama,ürün tasarımında skeç teknikleri, doğru tekniğin araçın seçim aşaması çizgisel çalışmalar,toz pastel,guaj boya, ekolin, gibi birden çok tekniğin kullanımı ve ileri illüstrasyon teknikleri, uygulamalı olarak çizim ve verilen konuların betimlenmesi ve görselleştirilmesi kapsamında illüstratif bir anlayışın özümsenmesi. Yapay zeka kullanarak görsel oluşturulması

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İllüstrasyon olgusunun çözümlenip grafik tasarım uygulamalarında kullanabilme yetisinin artırılmasını sağlar.
Yapay zeka ile görsel üretebilir.
Grafik tasarımda kompozisyon, renk form olgusunun çözümlenmesi ile grafik elemanların, ilkeleri bağlamında elemanların yan yana geliş ilişkilerini doğru çözümler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Makale tarama, Örnekler inceleme Dijital İllüstrasyon nedir? Tanımı, amacı, kullanım alanları, temel kavramlar Adobe Illustrator arayüzü, temel araçlar, workspace düzenleme, doküman oluşturma Anlatım, soru/cevap, Uygulama
2 Dijital illüstrasyon örnekleri inceleme Dijital illüstrasyon teknikleri, araçlar ve yazılımlar, çalışma ortamı hazırlığı Temel şekiller, Pen Tool kullanımı, yollar ve noktalar Anlatım, soru/cevap, Uygulama
3 Örnek çalışmaların incelenmesi Kompozisyon kuralları, görsel hiyerarşi, denge ilkeleri Temel şekiller, Pen Tool kullanımı, yollar ve noktalar Anlatım, soru/cevap, Uygulama
4 Renk teorisi araştırması Renk kullanımı, renk harmonisi, dijital renk paletleri oluşturmaColor paneli, Swatches, Gradients, Pattern oluşturma Anlatım, soru/cevap, Uygulama
5 Teknik inceleme Işık-gölge teknikleri, derinlik ve hacim oluşturma Layers paneli, gruplandırma, maskeler, opacity ve blend modes Anlatım, soru/cevap, Uygulama
6 Örnek incelemeleri Doku ve materyal oluşturma teknikleri Appearance paneli, Graphic Styles, Effects kullanımı Anlatım, soru/cevap, Uygulama
7 Karakter tasarımı örnekleri Karakter tasarımı ve stilizasyon Shape Builder Tool, Live Paint, karakter illüstrasyonu Anlatım, soru/cevap, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Dijital eskiz teknikleri Hızlı konsept geliştirme ve eskiz teknikleri Type Tool, Text formatting, Text on path Anlatım, soru/cevap, Uygulama
10 Storyboard örnekleri Hikaye anlatımı ve storyboard teknikleri Anlatım, soru/cevap, Uygulama
11 Sosyal medya içerik analizi Sosyal medya için illüstrasyon - Proje başlangıcı Anlatım, soru/cevap, Uygulama
12 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Proje geliştirme - Eskiz ve kompozisyon, yapay zeka kullanarak görsel oluşturma Vektörel çizim ve kompozisyon Anlatım, soru/cevap, Uygulama
13 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Proje geliştirme - Renk ve detaylandırma Renklendirme ve efektler Anlatım, soru/cevap, Uygulama
14 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Proje tamamlama ve revize etme Anlatım, soru/cevap, Uygulama
15 Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi Proje tamamlama ve sunum hazırlığı export ayarları ve dosya formatları Anlatım, soru/cevap, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İllüstrasyonun İkinci Altın Çağı Elif Songür Dağ
Taschen ILLUSTRATION NOW! Vol. 1 - Julius Wiedemann New and unread

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
4
2
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
5
3
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
4
4
Job responsibilities and ethical values ​​has information on.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
4
2
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
5
3
Computer supported graphic design programs recognize.
5
4
Design, implementation and recognizes the printing stage.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
4
2
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
4
3
Graphic design creates products and projects.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
4
2
All types of graphic design product design.
4
3
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
5
4
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
4
2
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
5
3
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
4
4
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
4
2
Life-long learning is conscious of the need.
4
3
Develops professional knowledge and skills continuously.
5
4
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
4
2
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
5
3
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
5
4
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values ​​are capable of.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 5 2 10
Okuma 0 0 0
Ödev 6 2 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 10 2 20
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 2 1 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0