Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRF253 | DİJİTAL İLLÜSTRASYON I | 3 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İlüstrasyon teknik araçlarını kullanarak belli bir konuyu konunun gerektirdiği tema içerisinde görsel bir anlatıma çevirmek,beyin fırtınası,yansıtma, gözlem yaparak uygulamada bulunmak.yapay zekayı kullanım becerisi kazandırmak. |
İçerik: | İllüstrasyon türlerine dair uygulama,ürün tasarımında skeç teknikleri, doğru tekniğin araçın seçim aşaması çizgisel çalışmalar,toz pastel,guaj boya, ekolin, gibi birden çok tekniğin kullanımı ve ileri illüstrasyon teknikleri, uygulamalı olarak çizim ve verilen konuların betimlenmesi ve görselleştirilmesi kapsamında illüstratif bir anlayışın özümsenmesi. Yapay zeka kullanarak görsel oluşturulması |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İllüstrasyon olgusunun çözümlenip grafik tasarım uygulamalarında kullanabilme yetisinin artırılmasını sağlar. |
Yapay zeka ile görsel üretebilir. |
Grafik tasarımda kompozisyon, renk form olgusunun çözümlenmesi ile grafik elemanların, ilkeleri bağlamında elemanların yan yana geliş ilişkilerini doğru çözümler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Makale tarama, Örnekler inceleme | Dijital İllüstrasyon nedir? Tanımı, amacı, kullanım alanları, temel kavramlar Adobe Illustrator arayüzü, temel araçlar, workspace düzenleme, doküman oluşturma | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
2 | Dijital illüstrasyon örnekleri inceleme | Dijital illüstrasyon teknikleri, araçlar ve yazılımlar, çalışma ortamı hazırlığı Temel şekiller, Pen Tool kullanımı, yollar ve noktalar | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
3 | Örnek çalışmaların incelenmesi | Kompozisyon kuralları, görsel hiyerarşi, denge ilkeleri Temel şekiller, Pen Tool kullanımı, yollar ve noktalar | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
4 | Renk teorisi araştırması | Renk kullanımı, renk harmonisi, dijital renk paletleri oluşturmaColor paneli, Swatches, Gradients, Pattern oluşturma | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
5 | Teknik inceleme | Işık-gölge teknikleri, derinlik ve hacim oluşturma Layers paneli, gruplandırma, maskeler, opacity ve blend modes | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
6 | Örnek incelemeleri | Doku ve materyal oluşturma teknikleri Appearance paneli, Graphic Styles, Effects kullanımı | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
7 | Karakter tasarımı örnekleri | Karakter tasarımı ve stilizasyon Shape Builder Tool, Live Paint, karakter illüstrasyonu | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Dijital eskiz teknikleri | Hızlı konsept geliştirme ve eskiz teknikleri Type Tool, Text formatting, Text on path | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
10 | Storyboard örnekleri | Hikaye anlatımı ve storyboard teknikleri | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
11 | Sosyal medya içerik analizi | Sosyal medya için illüstrasyon - Proje başlangıcı | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
12 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Proje geliştirme - Eskiz ve kompozisyon, yapay zeka kullanarak görsel oluşturma Vektörel çizim ve kompozisyon | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
13 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Proje geliştirme - Renk ve detaylandırma Renklendirme ve efektler | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
14 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Proje tamamlama ve revize etme | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
15 | Uygulama, Yapılan çalışmaların pekiştirilmesi | Proje tamamlama ve sunum hazırlığı export ayarları ve dosya formatları | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İllüstrasyonun İkinci Altın Çağı Elif Songür Dağ |
Taschen ILLUSTRATION NOW! Vol. 1 - Julius Wiedemann New and unread |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
4 | |||||
2 |
Reklam, yayın, basım gibi grafik tasarım çalışma alanlarına ve sektörün ihtiyaçlarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
5 | |||||
3 |
Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
|
4 | |||||
4 |
Meslek sorumluluk değerleri ve etik kurallarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini tanır.
|
4 | |||||
2 |
Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
5 | |||||
3 |
Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.
|
5 | |||||
4 |
Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
|
4 | |||||
3 |
Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarımın baskı öncesi ve baskı sonrası aşamalarını tanır.
|
4 | |||||
2 |
Her türlü grafik tasarım ürününü tasarlar.
|
4 | |||||
3 |
Grafik tasarımın baskıya hazırlık sürecinden başlayarak baskı sonrasına kadar tüm aşamaları gerçekleştirir.
|
5 | |||||
4 |
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
|
4 | |||||
2 |
Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
|
5 | |||||
3 |
Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
4 |
Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
4 | |||||
3 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
5 | |||||
4 |
Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her türlü grafik tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
|
4 | |||||
2 |
Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
3 |
Konsept hazırlayıp; profesyonel fotoğraf çeker, web sitesi ve animasyon tasarlar.
|
5 | |||||
4 |
Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalısma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 5 | 2 | 10 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |