Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRF252 | YAYIN GRAFİĞİ II | 4 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yayın Grafiği II dersi, öğrencilerin yayın tasarımı konusundaki becerilerini ileri düzeye taşımayı hedefler. Bu ders, Adobe Indesign yazılımının yanı sıra, görsel iletişimde ileri düzey tekniklerin kullanılmasına odaklanır. Öğrenciler, profesyonel yayın projeleri yaratırken, karmaşık sayfa düzenleri, etkileşimli dijital yayınlar, animasyonlar, veri görselleştirme ve baskı sürecine dair ileri düzey bilgileri öğrenirler. Ayrıca, daha yaratıcı ve etkili tasarım çözümleri geliştirebilmek için öğrencilere pazarlama ve hedef kitlenin gereksinimlerini de göz önünde bulundurarak yayın tasarımı yapma becerisi kazandırılır. |
İçerik: | Bu derste, öğrenciler, çeşitli medya türlerine yönelik yayın tasarımı yapma ve bu tasarımları baskıya hazırlama aşamalarına odaklanacaklardır. Sayfa düzeninden renk ve tipografi seçimlerine, görsel içerik entegrasyonundan etkileşimli dijital tasarımlara kadar geniş bir yelpazede teknik ve yaratıcı beceriler kazanacaklardır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Alanı ile ilgili konularda kuramsal ve uygulamalı bilgi. Gözlemlediği nesneyi ve imgesel tasarımları elde ve dijital ortamda çizebilme becerisi. Görsel tasarım çalışmalarında tipografiyi, fotoğrafı ve rengi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilme becerisi. Görsel tasarım problemlerinin çözümü için veri toplama, yorumlama ve uygulama becerisi. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme ve gelişmelerin gerektirdiği yeniliklere mesleki etik kurallara bağlı kalarak kolaylıkla uyum sağlayabilme becerisi. Çok sayfalı yayın tasarımında içerik akışını ve düzenini sağlar. Baskı ve dijital yayınlar için hazırlık ve yönlendirme yapabilir. Yayın tasarımında yaratıcılığı ve profesyonelliği dengeler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Örnek işlerin incelenmesi. | İleri Seviye Sayfa Düzeni ve Tasarım İlkeleri | Soru, cevap, uyguylama. |
2 | Örnek işlerin incelenmesi. | İçerik Yönetimi ve Metin Akışı | Soru, cevap, uyguylama. |
3 | Örnek işlerin incelenmesi. | Gelişmiş Grafik ve Görsel Düzenleme | Soru, cevap, uyguylama. |
4 | Örnek işlerin incelenmesi. | Gelişmiş Tablo ve Veri Görselleştirme | Soru, cevap, uyguylama. |
5 | Örnek işlerin incelenmesi. | Stiller ve Şablonlar Kullanımı | Soru, cevap, uyguylama. |
6 | Örnek işlerin incelenmesi. | İnteraktif Özellikler ve Dijital Yayıncılık | Soru, cevap, uyguylama. |
7 | Örnek işlerin incelenmesi. | Dijital Yayıncılık ve E-kitap Formatları | Soru, cevap, uyguylama. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Örnek işlerin incelenmesi. | Gazete Tasarımına Giriş | Soru, cevap, uyguylama. |
10 | Örnek işlerin incelenmesi. | İleri Düzey Gazete Düzeni ve İçerik Yerleşimi | Soru, cevap, uyguylama. |
11 | Örnek işlerin incelenmesi. | Gazete Tasarımında İnteraktif Özellikler ve Multimedya | Soru, cevap, uyguylama. |
12 | Örnek işlerin incelenmesi. | Gazete Tasarımında Görsel Kullanımı ve İnfografikler | Soru, cevap, uyguylama. |
13 | Örnek işlerin incelenmesi. | Final Projesi - Gazete Tasarımının Geliştirilmesi | Soru, cevap, uyguylama. |
14 | Örnek işlerin incelenmesi. | Final Proje Sunumları ve Değerlendirme | Soru, cevap, uyguylama. |
15 | Örnek işlerin incelenmesi. | Final Proje Sunumları ve Değerlendirme | Soru, cevap, uyguylama. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Türkay, Gökçe. (2013) Adobe Indesign CS6. İstanbul: Pusula Yayıncılık Tiryakioğlu, Filiz. (2012) Sayfa Tasarımı ve Gazeteler. Ankara: Detay Yayıncılık. Ambrose G. & Harris P. (2013). Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni. İstanbul: Literatür Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
|
||||||
2 |
Reklam, yayın, basım gibi grafik tasarım çalışma alanlarına ve sektörün ihtiyaçlarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
||||||
3 |
Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir.
|
||||||
4 |
Meslek sorumluluk değerleri ve etik kurallarına ilişkin bilgiye sahiptir.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini tanır.
|
||||||
2 |
Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
|
||||||
3 |
Bilgisayar destekli grafik tasarım programlarını tanır.
|
||||||
4 |
Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir.
|
||||||
2 |
Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar.
|
||||||
3 |
Grafik tasarım ürünleri ve projeler oluşturur.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tasarımın baskı öncesi ve baskı sonrası aşamalarını tanır.
|
||||||
2 |
Her türlü grafik tasarım ürününü tasarlar.
|
||||||
3 |
Grafik tasarımın baskıya hazırlık sürecinden başlayarak baskı sonrasına kadar tüm aşamaları gerçekleştirir.
|
||||||
4 |
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar.
|
||||||
2 |
Reklam ajanslarında, grafik tasarım stüdyolarında, şirketlerin reklam departmanlarında; reklam kampanya konseptleri ve tasarım ürünleri oluşturur.
|
||||||
3 |
Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme becerisine sahiptir.
|
||||||
4 |
Yenilenen iletişim ve tasarım bakış açılarını, güncel bilgisayar programlarını takip eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik tasarım alanında edindiği ileri düzey bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
||||||
3 |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
||||||
4 |
Tasarımlarını objektif bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her türlü grafik tasarım ürününü, tasarım kriterleri doğrultusunda tasarlar.
|
||||||
2 |
Mesleki bilgisayar programlarını profesyonel, etkin ve hızlı bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
|
||||||
3 |
Konsept hazırlayıp; profesyonel fotoğraf çeker, web sitesi ve animasyon tasarlar.
|
||||||
4 |
Reklam ajansları ve tasarım stüdyoları gibi çalısma alanlarına ilişkin, mesleki sorumluluk, etik değerlerine uygun hareket edebilme yeterliliğine sahiptir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |