Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRF254 | DİJİTAL İLLÜSTRASYON II | 4 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Adobe Illustrator ve Photoshop programlarında ileri düzey illüstrasyon tekniklerini öğreterek, öğrencilerin hem vektörel hem piksel tabanlı profesyonel illüstrasyonlar üretebilme, karma teknikler kullanabilme ve özgün tarz geliştirebilme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. yapay zeka kullanımını geliştirmeyi amaçlar. |
İçerik: | Derste her iki programın ileri düzey araçları kullanılarak dijital boyama teknikleri, karakter tasarımı, konsept art ve hikaye illüstrasyonu konuları işlenir. Vektörel ve piksel tabanlı illüstrasyonların birlikte kullanımı, doku oluşturma, dijital kolaj ve manipülasyon teknikleri uygulanır. Öğrenciler seçtikleri bir alanda uzmanlaşarak portfolyo çalışması gerçekleştirir. Yapay zeka kullanarak görsel üretmeyi öğrenmeyi geliştirir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklam ve Görsel iletişim sektöründe illüstrasyon ile metinlerin görsel olarak betimlenmesini öğrenir. |
Addobe İllustrator ve Photoshop programının etkin şekilde kullanır. |
Grup çalışması yapılarak, ekip halinde çalışmayı öğrenir. |
Tasarım ürünlerinin proje aşamasından, ürünün planlanması ve üretimine kadar olan süreçlerinin adım adım gerçekleştir. |
Yapay zeka ile görsel üretebilir. |
Sunum yapma becerisini geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İleri seviye örnekler inceleme | Illustrator ve Photoshop entegrasyonu, dosya formatları, program arası geçişler | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
2 | Fırça örnekleri | Photoshop'ta dijital boyama teknikleri, özel fırça oluşturma | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
3 | Doku örnekleri | Texture oluşturma ve uygulama, pattern tasarımı | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
4 | Karakter tasarımları | İleri seviye karakter tasarım teknikleri, anatomi ve proporsiyon | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
5 | Konsept art örnekleri | Concept art teknikleri, hızlı eskiz ve renklendirme | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
6 | Expresif çizimler | İleri seviye stilizasyon teknikleri, karakter expression | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
7 | Mobil oyun karakterleri | Oyun karakteri tasarım prensipleri, karakter sheet hazırlama | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Animasyon örnekleri | Karakter rigleme ve animasyon için hazırlık | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
10 | Asset örnekleri | Oyun asset tasarımı, UI elementleri | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
11 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Mobil oyun karakter projesi - Konsept ve eskiz yapay zeka kullanarak görsel üretme | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
12 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Proje geliştirme - Karakter detaylandırma yapay zeka kullanarak görsel üretme | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
13 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Proje geliştirme - Asset ve varyasyonlar yapay zeka kullanarak görsel üretme | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
14 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Proje tamamlama ve revize etme | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
15 | Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar | Proje tamamlama ve sunum dosyası hazırlama | Anlatım, soru/cevap, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
"Görsel İletişim ve Grafik Tasarım" - Emre Becer |
Grafik Tasarımda Tasarım Fikri: Grafik Tasarım Temelleri - 10, Paul Harris Gavin Ambrose |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
|
5 | |||||
2 |
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
|
4 | |||||
3 |
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
|
5 | |||||
4 |
Job responsibilities and ethical values has information on.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
|
5 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
|
5 | |||||
3 |
Computer supported graphic design programs recognize.
|
4 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the printing stage.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
|
3 | |||||
2 |
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
|
3 | |||||
3 |
Graphic design creates products and projects.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
|
4 | |||||
2 |
All types of graphic design product design.
|
4 | |||||
3 |
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
|
3 | |||||
4 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
|
4 | |||||
2 |
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
|
3 | |||||
3 |
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
|
4 | |||||
4 |
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
|
3 | |||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
3 | |||||
3 |
Develops professional knowledge and skills continuously.
|
3 | |||||
4 |
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
|
5 | |||||
2 |
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
|
3 | |||||
3 |
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
|
4 | |||||
4 |
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values are capable of.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 2 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |