TR EN

DİJİTAL İLLÜSTRASYON II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GRF254 DİJİTAL İLLÜSTRASYON II 4 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MEHMET ÖĞÜT
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Adobe Illustrator ve Photoshop programlarında ileri düzey illüstrasyon tekniklerini öğreterek, öğrencilerin hem vektörel hem piksel tabanlı profesyonel illüstrasyonlar üretebilme, karma teknikler kullanabilme ve özgün tarz geliştirebilme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. yapay zeka kullanımını geliştirmeyi amaçlar.
İçerik: Derste her iki programın ileri düzey araçları kullanılarak dijital boyama teknikleri, karakter tasarımı, konsept art ve hikaye illüstrasyonu konuları işlenir. Vektörel ve piksel tabanlı illüstrasyonların birlikte kullanımı, doku oluşturma, dijital kolaj ve manipülasyon teknikleri uygulanır. Öğrenciler seçtikleri bir alanda uzmanlaşarak portfolyo çalışması gerçekleştirir. Yapay zeka kullanarak görsel üretmeyi öğrenmeyi geliştirir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklam ve Görsel iletişim sektöründe illüstrasyon ile metinlerin görsel olarak betimlenmesini öğrenir.
Addobe İllustrator ve Photoshop programının etkin şekilde kullanır.
Grup çalışması yapılarak, ekip halinde çalışmayı öğrenir.
Tasarım ürünlerinin proje aşamasından, ürünün planlanması ve üretimine kadar olan süreçlerinin adım adım gerçekleştir.
Yapay zeka ile görsel üretebilir.
Sunum yapma becerisini geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İleri seviye örnekler inceleme Illustrator ve Photoshop entegrasyonu, dosya formatları, program arası geçişler Anlatım, soru/cevap, Uygulama
2 Fırça örnekleri Photoshop'ta dijital boyama teknikleri, özel fırça oluşturma Anlatım, soru/cevap, Uygulama
3 Doku örnekleri Texture oluşturma ve uygulama, pattern tasarımı Anlatım, soru/cevap, Uygulama
4 Karakter tasarımları İleri seviye karakter tasarım teknikleri, anatomi ve proporsiyon Anlatım, soru/cevap, Uygulama
5 Konsept art örnekleri Concept art teknikleri, hızlı eskiz ve renklendirme Anlatım, soru/cevap, Uygulama
6 Expresif çizimler İleri seviye stilizasyon teknikleri, karakter expression Anlatım, soru/cevap, Uygulama
7 Mobil oyun karakterleri Oyun karakteri tasarım prensipleri, karakter sheet hazırlama Anlatım, soru/cevap, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Animasyon örnekleri Karakter rigleme ve animasyon için hazırlık Anlatım, soru/cevap, Uygulama
10 Asset örnekleri Oyun asset tasarımı, UI elementleri Anlatım, soru/cevap, Uygulama
11 Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar Mobil oyun karakter projesi - Konsept ve eskiz yapay zeka kullanarak görsel üretme Anlatım, soru/cevap, Uygulama
12 Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar Proje geliştirme - Karakter detaylandırma yapay zeka kullanarak görsel üretme Anlatım, soru/cevap, Uygulama
13 Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar Proje geliştirme - Asset ve varyasyonlar yapay zeka kullanarak görsel üretme Anlatım, soru/cevap, Uygulama
14 Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar Proje tamamlama ve revize etme Anlatım, soru/cevap, Uygulama
15 Yazılı ve görsel kaynaklar, Uygulamalar Proje tamamlama ve sunum dosyası hazırlama Anlatım, soru/cevap, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

"Görsel İletişim ve Grafik Tasarım" - Emre Becer
Grafik Tasarımda Tasarım Fikri: Grafik Tasarım Temelleri - 10, Paul Harris Gavin Ambrose

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
5
2
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
4
3
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
5
4
Job responsibilities and ethical values ​​has information on.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
5
2
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
5
3
Computer supported graphic design programs recognize.
4
4
Design, implementation and recognizes the printing stage.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
3
2
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
3
3
Graphic design creates products and projects.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
4
2
All types of graphic design product design.
4
3
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
3
4
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
4
2
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
3
3
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
4
4
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
3
2
Life-long learning is conscious of the need.
3
3
Develops professional knowledge and skills continuously.
3
4
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
5
2
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
3
3
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
4
4
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values ​​are capable of.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Okuma 0 0 0
Ödev 6 2 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 2 10
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 2 1 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0