Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GTP102 | AMBALAJ TASARIMI | 2 | 4 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY-Öğr.Gör. SELDA BALCAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Grafik programlar desteği ile ambalaj konusunda teorik bilgiler öğretilerek, bunların ışığında özgün uygulamalarını yapar. |
İçerik: | Ambalaj tanımı, tarihçesi, grafik ürünler içindeki önemi, ürün içeriği ve malzeme seçimi ve buna yönelik ambalaj çeşitleri, kullanım alanları,ambalaj üstü tasarım çalışmaları ve uygulamaları.,Ürün - Form ilişkisi,Karton Ambalaj çeşitleri.,Ambalaj üstü etiket tasarımı, Teknik detaylar. Karton ambalaj bıçak çizimleri,tasarımın ergonomik yapı incelemeleri ve teorik anlamda farklı üretim teknikleri.,Verilmiş olan teorik bilgilerin özet tekrarı.,grafik programlar desteği ile ambalaj üstü taslak tasarım çalışmaları.,Ürün üstü etiket tasarımları üretmek.,Farklı ürün grupları içinde yer alan ürünlere yönelik tasarımların taslak çalışmaları.,Farklı türlere yönelik yeni konu belirlemek. AR - GE çalışması yapmak.,Final projesi üzerinde yapılan AR - GE çalışması ve taslak çalışmaların yorumları.Düzeltmelerin yapılması. Sunuma hazırlık. konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Grafik tasarım programları desteği ile estetik bakış açısına sahip ambalaj tasarımları üretir. |
Ambalaj tasarımı konusunda gerekli donanım düzeyine erişir. |
Özgün, ürün özelliklerini yansıtan ve uygulanabilir ambalaj tasarım ürünlerini algılayıp uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Ambalaj tanımı, ambalajın tarihçesi, grafik tasarım içindeki yeri, çeşitli ambalaj form örnekleri. | Ders Anlatımı |
2 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Ambalajın Fonksiyonları,ambalaj malzemeleri, ambalajın fonksiyonel ve de kullanım açısından yapısal tasarımı ile ilgili örnekler. | Ders Anlatımı |
3 | Yazılı - Görsel Kaynaklar | Ürün - Form ilişkisi,Karton Ambalaj çeşitleri ve projeksiyon destekli örneklemeler. | Ders Anlatımı |
4 | Uygulamalar - Yazılı Görsel Kaynaklar | Karton ambalaj bıçak çizimleri,Projeksiyon destekli örneklemeler. Handmade karton ilaç kutusu maket çalışması. | Atölyede Uygulama |
5 | Uygulamalar - Yazılı Görsel Kaynaklar | Ambalaj Malzemeleri ( Kağıt,Karton, Cam, Metal,Plastik ) Ambalajın Kullanıldığı sektörler. | Ders Anlatımı - Laboratuvar |
6 | Uygulamalar - Yazılı Görsel Kaynaklar | Ambalaj Tasarımında Grafik ögeler, Marka ve Etiket, Etiketin önemi Marka Ambalaj ilişkisi | Ders Anlatımı - Laboratuvar |
7 | Uygulamalar - Yazılı Görsel Kaynaklar | Ambalaj üstü etiket tasarımı, Teknik detaylar.Projeksiyon destekli etiket örnekleri Verilen brief doğrultusunda yaptırılacak etiket çalışmaları. | Ders Anlatımı - Laboratuvar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı Kaynaklar | Verilmiş olan teorik bilgilerin özet tekrarı. | Ders Anlatımı |
10 | Uygulamalar | Konusu belirlenmiş ürün ile ilgili form araştırmaları ve grafik programlar desteği ile ambalaj üstü taslak tasarım çalışmaları. | Laboratuvar |
11 | Uygulamalar | Eskiz çalışmaları yapılan ürün ambalajlarının arasından tercih kullanılarak bıçak çizimini gerçekleştirmek.Ürün üstü etiket tasarımları üretmek. | Laboratuvar |
12 | Uygulamalar - Yazılı Görsel Kaynaklar | Ambalaj form araştırmaları. Farklı ürün grupları içinde yer alan ürünlere yönelik tasarımların taslak çalışmaları. | Laboratuvar |
13 | Uygulamalar - Yazılı Görsel Kaynaklar | Uygulamaları yapılmış ambalaj tasarımları üzerine yorumlar, artılar ve eksilerin aktarılması. Farklı türlere yönelik yeni konu belirlemek. AR - GE çalışması yapmak. | Laboratuvar |
14 | - | Sektöre yönelik ambalaj tesislerine geziler yapılması. Uygulamaların yerinde izlenmesi.Final projesinin verilmesi. | Yerinde uygulama izleme |
15 | Uygulamalar - Yazılı Görsel Kaynaklar | Final projesi üzerinde yapılan AR - GE çalışması ve taslak çalışmaların yorumları.Düzeltmelerin yapılması. Sunuma hazırlık. | Laboratuvar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Meyers,H / Murray,J.,L(2003) Başarılı Ambalaj Başarılı Pazarlama, Rota Yayın Yapım |
Seddon,T / Waterhose,J (2007) The Packaging Design Template Sourcebook, Ginko Press |
Becer,E (2014) Ambalaj Tasarımı, Dost Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
|
4 | |||||
2 |
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
|
4 | |||||
3 |
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
|
3 | |||||
4 |
Job responsibilities and ethical values has information on.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
|
5 | |||||
2 |
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
|
2 | |||||
3 |
Computer supported graphic design programs recognize.
|
3 | |||||
4 |
Design, implementation and recognizes the printing stage.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
|
3 | |||||
2 |
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
|
4 | |||||
3 |
Graphic design creates products and projects.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
|
5 | |||||
2 |
All types of graphic design product design.
|
4 | |||||
3 |
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
|
5 | |||||
4 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
|
3 | |||||
2 |
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
|
3 | |||||
3 |
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
|
4 | |||||
4 |
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
|
3 | |||||
2 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
4 | |||||
3 |
Develops professional knowledge and skills continuously.
|
2 | |||||
4 |
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
|
3 | |||||
2 |
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
|
4 | |||||
3 |
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
|
3 | |||||
4 |
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values are capable of.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 3 | 12 |
Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 4 | 4 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 6 | 24 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |