TR EN

SOSYOLOJİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SOP103 SOSYOLOJİ 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Derste, öğrencilerin sosyolojik bakış açısı edinerek, temel sosyolojik kavramları hatırlaması ve açıklaması, sosyolojik olguları değişim süreci içinde hem kurum olarak hem de etkileşim ağı olarak ayırd edebilmesi ve bunun yanında küresel dünyadaki anlam, örüntü ve süreçleri sosyolojik bilgiyi kullanarak yorumlaması, sosyolojik bilginin üretilmesinde yöntem ve araştırmanın işlevini açıklaması amaçlanmaktadır.
İçerik: Sosyoloji dersi Sosyolojinin Temel Kavramlari, Toplum Tarihi, Pozitivist Sosyoloji- A. Comte, E. Durkheim, Durkheim, Fonksiyonalizm ve pozitivizmin yeniden inşası, M. Weber Sosyolojisi ve Sosyal Hermenötik, P. Bourdieu Sosyolojisi ve Kültürel Sermaye, K. Marx ve Eleştirel Teori, Frankfurt Okulu ve Eleştirel Teori, Frankfurt Okulu ve Aydınlanma Düşüncesi, M. Foucault ve Sosyal Düzen, M. Foucault ve Sosyal Epistemoloji, Sosyolojide Güncel Meseleler, Mutenalaştırma, İletişim ve Sanal Topluluklar konuları işlenecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bilgi ve bilimin temel ilkelerini kavrar, sosyolojinin perspektifini ve benzeri bilimlerle ilişkilerini öğrenir.
Sosyolojik düşüncenin tarihsel gelişimini açıklar.
Modern ve geleneksel sosyolojik kuramların özelliklerini tanımlar .
Bireyler, gruplar ve toplum içindeki karşılıklı ilişkileri kavrar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatürün okunması Sosyolojiye kısa bir giriş-Toplum Tarihi Anlatım / Tartışma
2 Literatürün okunması Bell'in Bilgi Toplumu, Bauman'ın Tüketim Toplumu Anlatım / Tartışma
3 Literatürün okunması Pozitivist Sosyoloji- A. Comte, E. Durkheim Anlatım / Tartışma
4 Literatürün okunması Durkheim, Fonksiyonalizm ve pozitivizmin yeniden inşası Anlatım / Tartışma
5 Literatürün okunması M. Weber Sosyolojisi ve Sosyal Hermenötik Anlatım / Tartışma
6 Literatürün okunması P. Bourdieu Sosyolojisi ve Kültürel Sermaye Anlatım / Tartışma
7 Literatürün okunması Ara sınav konu tekrarı Anlatım / Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatürün okunması K. Marx ve Eleştirel Teori Anlatım / Tartışma
10 Literatürün okunması Frankfurt Okulu ve Eleştirel Teori Anlatım / Tartışma
11 Literatürün okunması Şuç ve Sapkınlık Sosyolojisi Anlatım / Tartışma
12 Literatürün okunması Sosyal Düzen ve Toplumsal Cinsiyet Anlatım / Tartışma
13 Literatürün okunması M. Foucault ve Sosyal Epistemoloji Anlatım / Tartışma
14 Literatürün okunması Sosyolojide Güncel Meseleler, Mutenalaştırma, İletişim ve Sanal Topluluklar Anlatım / Tartışma
15 Literatürün okunması Final Sınavı konu tekrarı -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Allan, K. (2020). Çağdaş Sosyal ve Sosyolojik Teori: Toplumsal Dünyaları Görünür Kılmak (1st ed.). (H. Ergül, Trans.) İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Swartz, D. (2018). Kültür ve İktidar: Pierre Bourdieu'nun Sosyolojisi (4st ed.). (E. Gen, Trans.) İstanbul: İletişim Yayınları.
Bourdieu, P. (2015). Ayrım: Beğeni Yargısının Toplumsal Eleştirisi. (1st ed.) İstanbul: Heretik Yayınları
Dellaloğlu, B. (2007). Frankfurt Okulu'nda Sanat ve Toplum.(4th ed.). Say Yayınları
Ringer, F. (2003). Weber'in Metodolojisi Kültür ve Toplum Bilimlerinin Birleşimi. (M. Küçük, Trans.). Ankara: Doğu Batı Yayınları.
Durkheim, E. (1994). Sosyolojik Metodun Kuralları (2nd ed.). (E. Aytekin, Trans.). İstanbul: Sosyal Yayınlar.
P.Raynaud & S. Rials (2017). Siyaset Felsefesi Sözlüğü (3st ed.). (Çev. İ. Yerguz, N. K. Sevil, E. Ergun, H. Dilli) İstanbul: İletişim Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
5
2
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
5
3
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
5
4
Job responsibilities and ethical values ​​has information on.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
5
2
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
5
3
Computer supported graphic design programs recognize.
3
4
Design, implementation and recognizes the printing stage.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
3
2
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
3
3
Graphic design creates products and projects.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
3
2
All types of graphic design product design.
3
3
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
3
4
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
3
2
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
3
3
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
3
4
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
3
2
Life-long learning is conscious of the need.
5
3
Develops professional knowledge and skills continuously.
5
4
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
3
2
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
3
3
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
4
4
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values ​​are capable of.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Okuma 4 3 12
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 10 10
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 8 8
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 1 4 4
TOPLAM 51 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0