TR EN

GENEL İŞLETME DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GIS101 GENEL İŞLETME 4 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin genel işletmeye yönelik kavram ve tekniklere hakim olmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
İçerik: İşletme ile ilgili temel kavramlar, işletmenin amaçları, işlevleri ve sorumlulukları, işletmelerin sınıflandırılması, işletmelerin çevresi, işletmelerde büyüme ve rekabet türleri, işletmelerde kuruluş aşamaları, uluslararası örgüt yönetim fonksiyonu, üretim fonksiyonu, insan kaynakları fonksiyonu, halkla ilişkiler fonksiyonu, araştırma geliştirme fonksiyonu, muhasebe-finans fonksiyonu konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşletme ve işletme ile ilişkili kavramları tanımlar.
Tüm dünyayı faaliyet alanı olarak ele almak zorunda olan örgütlerin, yeni ekonomi çerçevesinde, uyguladığı yönetimi ve uluslararası firma teorisini bilir.
Bir örgütün güçlü ve gelişmesi gereken yönlerini bulup farklı bakış açıları ile geliştirilebilecek stratejileri açıklar.
İşletme fonksiyonlarının rollerini ve sorumluluklarını açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma İşletme Kavramı Anlatım, soru cevap, tartışma
2 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma İşletmelerin Özellikleri ve İşletmelerin Kuruluş Aşamaları Anlatım, soru cevap, tartışma
3 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma İşletmelerin Büyümesi Anlatım, soru cevap, tartışma
4 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma İş Ahlakı ve Toplumsal Sorumluluk Anlatım, soru cevap, tartışma
5 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma Yönetim Kavramı ve Yönetim İşlevleri Anlatım, soru cevap, tartışma
6 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma İnsan Kaynakları Yönetimi ve İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevleri Anlatım, soru cevap, tartışma
7 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma Pazarlama İlkeleri Anlatım, soru cevap, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma Ürün ve Fiyatlama Anlatım, soru cevap, tartışma
10 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma Pazarlama Kanalları ve Tutundurma Anlatım, soru cevap, tartışma
11 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma Üretim Sistemleri ve Yönetimi Anlatım, soru cevap, tartışma
12 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma Üretim Sistemlerinin Tasarımı, Kuruluşu ve İşleyişi Anlatım, soru cevap, tartışma
13 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma İşletme Bilgi Sistemi Anlatım, soru cevap, tartışma
14 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma Muhasebe ve Finansal Yönetim Anlatım, soru cevap, tartışma
15 Konu ile ilgili kaynak araştırması yapma Finansal Sistem ve Kurumlar, Çok Uluslu İşletmeler Anlatım, soru cevap, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gümüş, İ. (2017). Genel İşletme, İstanbul:  İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları.
Mucuk, İ. (2015). Temel İşletme Bilgileri, İstanbul: Türkmen Kitabevi.
Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
2
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
3
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
4
Job responsibilities and ethical values ​​has information on.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
2
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
3
Computer supported graphic design programs recognize.
4
Design, implementation and recognizes the printing stage.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
2
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
3
Graphic design creates products and projects.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
2
All types of graphic design product design.
3
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
4
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
2
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
3
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
4
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
2
Life-long learning is conscious of the need.
3
Develops professional knowledge and skills continuously.
4
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
2
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
3
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
4
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values ​​are capable of.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 6 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0