TR EN

REKLAMCILIĞA GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HTP112 REKLAMCILIĞA GİRİŞ 4 4 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA GÜNAY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile; öğrencilere reklamcılık kavramını, kuramlarını ve ilkelerini tanıtarak, başarılı bir reklam uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturmayı amaçlar.
İçerik: Dersin içeriği; reklamcılığın tanımı, tarihsel gelişimi, fonksiyonları, amaçları, türleri ve ortamları; reklam modelleri, reklam ajansları, reklamcılıkla ilgili kuruluşlar ve denetim mekanizmaları, reklamda etik, reklam kampanyası süreci, hedef kitle ve yaratıcılık konularını kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamcılığa dönük temel kuramsal ve teorik bilgiye sahip olur.
Reklam iletişiminin nasıl çalıştığını kavrar.
Reklam ikna yöntemlerini kullanır ve gözlemler.
Reklamın genel ilkelerini pratik çalışmalarla ilişkilendirir.
Reklam kampanya ve süreçlerini kavrar, amacına uygun olarak tasarlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Pazarlama, Pazarlama İletişimi ve Reklamın Tanımı Anlatım, Soru Cevap
2 Literatür taraması Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi, Reklamın Fonksiyonları ve Amaçları Anlatım, Soru Cevap
3 Literatür taraması Reklam Modelleri Anlatım, Soru Cevap
4 Literatür taraması Reklam Türleri ve Reklam Ortamları I Anlatım, Soru Cevap
5 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Türleri ve Reklam Ortamları II Anlatım, Soru Cevap
6 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Ajansları + Uygulama Çalışması I Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
7 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklamda Etik + Uygulama Çalışması II Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Araştırma Aşaması I (Kurum/Ürün/Hizmet Analizi, Rakip ve Pazar Analizleri) + Uygulama Çalışması III Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
10 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Araştırma Aşaması II (Hedef Kitle Analizi) + Uygulama Çalışması IV Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
11 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Planlama Aşaması I (Amaçların, Yaratıcı Strateji ve Yaratıcı Fikrin Belirlenmesi) + Uygulama Çalışması V Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
12 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Planlama Aşaması II (Reklam Yazımı) + Uygulama Çalışması VI Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
13 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Planlama Aşaması III (Medya ve Bütçe Planlaması) + Uygulama Çalışması VII Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
14 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Reklam Kampanyasında Uygulama ve Ölçme-Değerlendirme Aşamaları + Uygulama Çalışması VIII Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
15 Literatür taraması, Uygulama çalışmasına hazırlık Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Uygulama Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları
Peltekoğlu, Balta, F.(2019). Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, İstanbul: Beta Yayınları.
İzgören, A. Ş. (2015) Eşikaltı Büyücüleri, İstanbul: Elma Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and graphic design principles related to the fields of diagnosis.
2
Advertising, publishing, printing graphic design, such as information relating to their field of study and has the industry's needs.
3
Used in graphic design, computer programs have sufficient knowledge to use.
4
Job responsibilities and ethical values ​​has information on.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Contemporary, original, aesthetic and practical graphic design recognizes.
2
Recognize and authority in the field of art and design will follow.
3
Computer supported graphic design programs recognize.
4
Design, implementation and recognizes the printing stage.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design can produce a product level, has the aesthetic point of view.
2
Creation of graphic design, implementation plans and production phases.
3
Graphic design creates products and projects.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Design prepress and postpress stages of diagnosis.
2
All types of graphic design product design.
3
Carries out all stages of graphic design from the preparation for printing to post-press.
4
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Graphic design in creating products, ideas, sketches, concept creation, implementation and prepare makeready processes independently.
2
In advertising agencies, graphic design studios, advertising departments of companies; advertising campaign creates product concepts and designs.
3
Design, projects and exhibitions ability has to offer.
4
The renewed communication and design perspective, current computer programs will follow.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Acquired advanced knowledge in the field of graphic design to critically evaluate.
2
Life-long learning is conscious of the need.
3
Develops professional knowledge and skills continuously.
4
Design an objective perspective to gain the skill assessment.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
All graphical design product, is designed in accordance with design criteria.
2
Professional computer software professional, efficient and has the ability to use quickly.
3
The concept, introducing professional takes photos, website design and animation.
4
Advertising agencies and design studios as well as to the fields of study, professional liability, to act in accordance with ethical values ​​are capable of.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 5 10 50
Proje Hazırlama 5 10 50
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 5 25
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 183
Genel Toplam 183
Toplam İş Yükü / 25.5 7,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0