TR EN

HAVACILIK KANUNLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UTP122 HAVACILIK KANUNLARI 2 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ORKUN ÖZSAVANER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ONUR KORU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Ulusal ve uluslararası sivil havacılık otoritelerinin ve bunlara ait yayınlarda yer alan kural ve mevzuatların öğretilmesi.
İçerik: Uluslararası Sivil Havacılık Örgütünün (ICAO) Rolünün, 2920 Sayılı Sivil Havacılık Kanunu’nun Amacı, Kapsamı ve Tanımlarının, Sivil Hava Aracı Kazalarının, SHT-21, SHT-M, SHT-145, SHT-66, SHT-147, SHT-SMS, SHT-Olay, SHY-İPC Düzenlemeleri ve Aralarındaki İlişkilerinin, SHT-OLAY sivil havacılık emniyet olaylarının raporlanmasına dair talimatların, hava aracı bakım personeli lisans talimatının (SHT-66), hava aracı tip eğitimi standardının, Onaylanmış Bakım Kuruluşlarının, 145.A.35 Onaylayıcı Personel Ve Destek Personeline İlişkin Bilgilerinin, Hava Operasyonlarının, hava aracı milliyeti ve tescil işaretleri talimatının (SHT-7), Sürekli uçuşa elverişlilik ve bakım sorumluluğu talimatının (SHT-M) ve ulusal ve uluslararası havacılık kuruluşlarının mevzuatlarının anlatılması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ulusal ve uluslararası havacılık kuruluşlarını ve fonksiyonlarını açıklar.( explain)
Sürekli uçuşa elverişlilik ve bakım sorumluluğu talimat (SHT-M) esaslarını açıklar.( explain)
SHT-66, SHT-145, SHT-OPS talimatının yönelik usul ve esasları tanımlar.( define)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuya yönelik mevzuatların incelenmesi 10.1 Düzenleyici Çerçeve -Uluslararası Sivil Havacılık Örgütünün (ICAO) Rolü -Avrupa Komisyonlarının Rolü -EASA'nın Rolü -AB Üye Ülkelerinin ve Ulusal Havacılık Otoritelerinin Rolü Görsel destekli düz anlatım
2 Konuya yönelik mevzuatların incelenmesi 10.1 Düzenleyici Çerçeve 216/2008 sayılı Regülasyon (EC) ve uygulamala kuralları 1702/2003 (EC) ve 2042/2003 (EC) sayılı Regülasyonlar Görsel destekli düz anlatım
3 Konuya yönelik mevzuatların incelenmesi 10.1 Düzenleyici Çerçeve Part-21, Part-M, Part-145, Part-66, Part-147 gibi çeşitli Ekler (Part'lar) ve EU-OPS arasındaki ilişki -SHY-CA Görsel destekli düz anlatım
4 Konuya yönelik mevzuatların incelenmesi 10.2 Onaylayıcı Personel - Bakım -Part-66 ve SHY-CA'nın detaylı bir şekilde idrak edilmesi Görsel destekli düz anlatım
5 Konuya yönelik mevzuatların incelenmesi 10.3 Onaylanmış Bakım Kuruluşları -Part-145'in ve Part-M Alt Bölüm F ile SHY-CA'nın detaylı bir şekilde idrak edilmesi. Görsel destekli düz anlatım
6 Konuya yönelik mevzuatların incelenmesi 10.4 Hava operasyonları -EU-OPS'nin genel olarak idrak edilmesi. Hava İşletici Sertifikaları Görsel destekli düz anlatım
7 Konuya yönelik mevzuatların incelenmesi 10.4 Hava operasyonları -Özellikle sürekli uçuşa elverişlilik ve bakım ile ilgili olmak üzere işleticinin sorumlulukları Görsel destekli düz anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Konuya yönelik mevzuatların incelenmesi 10.4 Hava operasyonları Hava Aracı Bakım Programı MEL//CDL Hava aracı içerisinde taşınması gereken dokümanlar Hava Aracı plakartları (işaretlemeleri) Görsel destekli düz anlatım
10 Konuya yönelik mevzuatların incelenmesi 10.4 Hava operasyonları Sürekli Uçuşa Elverişlilik -Sürekli uçuşa elverişlilik ile ilgili Part-21 hükümlerinin, SHY-CA'nın detaylı bir şekilde idrak edilmesi. Görsel destekli düz anlatım
11 Konuya yönelik mevzuatların incelenmesi 10.6 Sürekli Uçuşa Elverişlilik -Part-M'nin ve SHY-CA'nın detaylı bir şekilde idrak edilmesi. Görsel destekli düz anlatım
12 Konuya yönelik mevzuatların incelenmesi 10.6 Sürekli Uçuşa Elverişlilik Ulusal ve Uluslararası Gereklilikler -(a) Bakım Programları, Bakım kontrolleri ve muayeneleri; -Uçuşa Elveriş Direktifleri; -Servis Bültenleri, imalatçı servis bilgileri; Görsel destekli düz anlatım
13 Konuya yönelik mevzuatların incelenmesi 10.7 Aşağıdakiler için Geçerli Ulusal ve Uluslararası Gereklilikler (AB gereklileri bunların yerini almamış ise) -Modifikasyonlar ve onarımlar; -Bakım dokümantasyonu: Bakım el kitapları, yapısal onarım el kitabı, resimli parçalar katalogu, vb. Görsel destekli düz anlatım
14 Konuya yönelik mevzuatların incelenmesi 10.7 Aşağıdakiler için Geçerli Ulusal ve Uluslararası Gereklilikler (AB gereklileri bunların yerini almamış ise) Sadece A ila B2 lisansları için: Ana Asgari/Minimum Teçhizat/Ekipman Listeleri, Asgari/Minimum Teçhizat/Ekipman Listes, Dispeç Sapma Listeleri; Görsel destekli düz anlatım
15 Konuya yönelik mevzuatların incelenmesi 10.7 Aşağıdakiler için Geçerli Ulusal ve Uluslararası Gereklilikler (AB gereklileri bunların yerini almamış ise) Sadece A ila B2 lisansları için: Ana Asgari/Minimum Teçhizat/Ekipman Listeleri, Asgari/Minimum Teçhizat/Ekipman Listes, Dispeç Sapma Listeleri; Görsel destekli düz anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

2920 Sayılı Kanun. (1983) Türk Sivil Havacılık Kanunu. Resmi Gazete. 5431 Sayılı Kanun. (2005) Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun. Resmi Gazete. Modül 10. (2017). Aviation Legislation. EASA. IATA Notları Millî Eğitim Bakanlığı. (2011) . Ticari HAVA Taşımacılığı Ve Uçak Sertifikasyonu 525MT0040. ANKARA Millî Eğitim Bakanlığı. (2011) . JAR KURALLARI 525MTO068. ANKARA

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognize the components of the material used in aircraft.
4
2
Aircraft mechanical and electrical systems / components recognize the working principles.
3
3
Knows characteristics and the impact on the atmosphere and changes in atmospheric air.
2
4
Recognizes airline documents used for aircraft maintenance and navigation.
4
5
The formation of the lift in aircraft flight and knows the theory.
1
6
Located in piston-engined aircraft will have information about propellers.
2
7
Have knowledge about maintenance of gas turbines and reciprocating engine aircraft.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aviation-related basic principles, rules and laws to know, understand and apply.
2
2
Fundamental scientific issues to know, interpret and use as needed.
3
3
Know the basic issues related to the manufacture of aircraft and apply.
2
4
Related to aircraft manufacturing team, recognition and use of tools and machinery.
4
5
Know the basic issues related to aircraft maintenance and repair and apply.
1
6
In terms of aircraft maintenance and repair knows the human factor and error prevention methods.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Data collected in the evaluation and interpretation of fault and has knowledge in aircraft maintenance.
1
2
Know about the standards in the maintenance and repair of aircraft and has the ability to apply.
2
3
About the aircraft encountered a fault condition can be assessed and solutions according to the manual.
3
4
Know the location and operation of an aircraft cockpit display.
2
5
Aircraft-air, air-to-ground communication method knows and systems.
1
6
Recognize materials used in aircraft.
2
7
Used in aircraft instrument / tool and knows merge elements.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To do research, prepare reports and to make a presentation.
2
2
Of all types of mechanical and electronic problems that may occur in an aircraft shall determine the objective and subjective, definitions and reports.
3
3
Aircraft maintenance, technological tools for repair and testing (measurement, and control instruments testers) use.
1
4
Instruments used in aircraft maintenance and repair teams available.
1
5
Know combining elements used in aircraft and apply it.
0
6
Propeller maintenance, operation, storage and protection of know-related applications.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Aircraft-related knowledge and skills, technological advances also tells people and groups that serve to clearly and teamwork.
2
2
Identifies issues related to unforeseen work related to aircraft and look for solutions.
2
3
Team workers have the knowledge and skills to carry out activities within the area of ​​responsibility.
4
4
Technically gain proficiency in their original thinking.
3
5
Know basic scientific issues, has the ability to interpret and use them as needed.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Engine types and aircraft used in the operation, knows the principles and engine parts.
2
2
Aircraft, systems and sub-systems functions and working principles have knowledge in their fields.
4
3
Using 2D and 3D computer programs related to the profession knows sufficient.
4
4
General computer knowledge will have to use Word, Excel, Power Point programs adequately know.
3
5
To do research, know to prepare reports and make presentations ability.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Effective visual, oral and written communication skills to be able to have.
1
2
The universality of social rights, social justice, quality culture, professional ethics, have sufficient awareness of the preservation of cultural values ​​and the environment.
0
3
Has the analytical thinking and problem solving skills.
1
4
Issues related to the field of occupational safety, health and environmental protection has the knowledge and awareness.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
With basic computer knowledge, has unskilled to use software and hardware required by the profession.
3
2
In accordance with the objectives of the aircraft can repair the fault and has the ability.
2
3
Aircraft maintenance and repair manual for reading, understanding and practical skills has.
4
4
Constantly renews itself with developments in science and technology.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 4 2 8
Ödev 4 2 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 13 2 26
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 13 2 26
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 64 0 126
Genel Toplam 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0