Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HTP153 |
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ZEYNEP ÖZCAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilerin halkla ilişkilerin mesleğinin ne anlama geldiği, nasıl gelişim gösterdiği, görev tanımları, halkla ilişkilerle ilgili kavramlar ve kriz yönetimi, itibar yönetimi, kurumsal sosyal sorumluluk, sponsorluk gibi halkla ilişkiler uygulamaları hakkında gerekli donanıma sahip olmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Halkla ilişkilerin tanımı ve tarihsel gelişimi, proaktif ve reaktif halkla ilişkiler, halkla ilişkiler modelleri, halkla ilişkilerde hedef kitle, halkla ilişkiler ajansları ve kurum içi halkla ilişkiler departmanları, halkla ilişkiler projelendirme süreci ve halkla ilişkiler uygulama alanlarını gibi konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Halkla ilişkiler uzmanının görevlerini sıralar. |
Halkla ilişkiler mesleğinin önemini kavrar. |
Halkla ilişkiler uygulama alanlarını açıklar. |
Halkla ilişkiler ajansları ve kurum içi halkla ilişkiler departmanları arasındaki farklılıkları karşılaştırır. |
Halkla ilişkilerin pazarlama ile olan ilişkisini tartışır. |
Halkla ilişkiler çalışmalarında hedef kitlenin özelliklerini analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkiler Kavramı, Amacı ve Önemi |
Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
Literatür okuma |
Proaktif ve Reaktif Halkla İlişkiler |
Anlatım, Soru-Cevap |
3 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi |
Anlatım, Soru-Cevap |
4 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkiler Modelleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle |
Anlatım, Soru-Cevap |
6 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkiler Ajansları ve Kurum İçi Halkla İlişkiler |
Anlatım, Soru-Cevap |
7 |
Literatür okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkiler Projeleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
10 |
Literatür okuma |
Pazarlama Odaklı Halkla İlişkiler |
Anlatım, Soru-Cevap |
11 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkiler Uygulama Alanları I (Kurum İçi İletişim, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İtibar Yönetimi) |
Anlatım, Soru-Cevap |
12 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkiler Uygulama Alanları II (Sorun Yönetimi, Risk Yönetimi, Kriz Yönetimi) |
Anlatım, Soru-Cevap |
13 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkiler Uygulama Alanları III (Sponsorluk, Kurumsal Reklamcılık, Lobicilik, Uluslararası Halkla İlişkiler, Kamu Diplomasisi, Finansal Halkla İlişkiler) |
Anlatım, Soru-Cevap |
14 |
Literatür okuma |
Halkla İlişkilerde Etik ve Halkla İlişkiler Kuruluşları |
Anlatım, Soru-Cevap |
15 |
Literatür okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Okay, A. ve Okay, A. (2018). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: DER Yayınları. |
Peltekoğlu, F. B. (2016). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communication Science explains the basic concepts of public relations and associate them with the theoretical foundation of Communication Sciences.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyloj and statistical issues related to their branches as they have in the theoretical and practical information solutions for public relations use.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes the social requirements and in accordance with the requirements of applications under realistic models of communication design.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
A specific conceptual model using the methods of modern public relations knows.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Existing applications in the field of Public Relations analyze, evaluate and develop applications for their development.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
PR issues involved in the field selects the appropriate research methods and techniques, apply.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
PR modern techniques and tools necessary for the application selects and uses effective.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Research design and methods, surveys, collecting data, analyzing the results, evaluation of consciousness and responsibility to have.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
May carry out work effectively as an individual.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Ability to work effectively within a team and take responsibility shows.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Conscious of the necessity of lifelong learning, science and technology developments can be followed through the mass media and can renew themselves.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Project management, workplace practices, employee health, environmental and safety issues is conscious.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Social Responsibility solutions and applications are aware of the universal and social effects and is aware of the importance of this issue.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Oral or written, express a problem and can communicate effectively and have at least one foreign language.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Contact management, supervision, development and safety / reliability knowledgeable about and be able to apply this information in the study.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
With professional and ethical responsibility of spreading awareness in the society has this responsibility.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
7 |
98 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
44 |
0 |
156 |
|
Genel Toplam |
156 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|