Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HTP251 | HALKLA İLİŞKİLER YAZARLIĞI | 3 | 2 | 1 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ATİLLA AKALIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ZEYNEP ÖZCAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Halkla ilişkiler mesleğinin görev tanımları içerisinde yer alan basılı ve dijital metinlerin yazımına yönelik öğrencilerde gerekli yetkinliklerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Halkla ilişkiler yazarlığında basın bülteni, basın makalesi, basın davet mektubu, özel haber, iç iletişim metni gibi çeşitli metinlerin basılı ve dijital platformlarda nasıl yazılması gerektiğine ilişkin konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Halkla ilişkiler yazarlığı kapsamında hazırlanması gereken metin türlerini listeler. |
Halkla ilişkiler metinlerinin nasıl yazılması gerektiğini bilir. |
Basılı ve dijital mecralarda kullanılan halkla ilişkiler metinlerini tanımlar. |
Farklı halkla ilişkiler metinlerini kurallarına uygun olarak hazırlar. |
Halkla ilişkiler metinleri arasındaki farklılıkları karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak tarama | Halkla İlişkiler Yazarlığına Genel Bakış | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
2 | Kaynak tarama | Türkçe'nin Doğru Kullanımı | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
3 | Kaynak tarama | Basın Bülteni I | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
4 | Kaynak tarama | Basın Bülteni II | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
5 | Kaynak tarama | Basın Makalesi | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
6 | Kaynak tarama | Basın Toplantısı ve Basın Davet Mektubu | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
7 | Kaynak tarama | Basın Gezisi ve Basın Dosyası | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak tarama | Özel Haber | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
10 | Kaynak tarama | İç İletişim Metinleri | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
11 | Kaynak tarama | Mektuplar | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
12 | Kaynak tarama | Konuşma Metni Yazımı | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
13 | Kaynak tarama | Dijital Mecralarda Metin Yazımı I | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Kaynak tarama | Dijital Mecralarda Metin Yazımı II | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
15 | Kaynak tarama | Kriz Durumları İçin Metin Yazımı | Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Serdaroğlu, N. S. (2022). Örneklerle Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı, İstanbul: DER Yayınları. |
Okay, A. ve Okay, A. (2007). Halkla İlişkiler ve Medya, İstanbul: MediaCat Yayınları. |
Peltekoğlu, F. B. (2016). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Communication Science explains the basic concepts of public relations and associate them with the theoretical foundation of Communication Sciences.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyloj and statistical issues related to their branches as they have in the theoretical and practical information solutions for public relations use.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes the social requirements and in accordance with the requirements of applications under realistic models of communication design.
|
||||||
2 |
A specific conceptual model using the methods of modern public relations knows.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Existing applications in the field of Public Relations analyze, evaluate and develop applications for their development.
|
||||||
2 |
PR issues involved in the field selects the appropriate research methods and techniques, apply.
|
||||||
3 |
PR modern techniques and tools necessary for the application selects and uses effective.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Research design and methods, surveys, collecting data, analyzing the results, evaluation of consciousness and responsibility to have.
|
||||||
2 |
May carry out work effectively as an individual.
|
||||||
3 |
Ability to work effectively within a team and take responsibility shows.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conscious of the necessity of lifelong learning, science and technology developments can be followed through the mass media and can renew themselves.
|
||||||
2 |
Project management, workplace practices, employee health, environmental and safety issues is conscious.
|
||||||
3 |
Social Responsibility solutions and applications are aware of the universal and social effects and is aware of the importance of this issue.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Oral or written, express a problem and can communicate effectively and have at least one foreign language.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Contact management, supervision, development and safety / reliability knowledgeable about and be able to apply this information in the study.
|
||||||
2 |
With professional and ethical responsibility of spreading awareness in the society has this responsibility.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |