TR EN

YÖNETİM BİLİMLERİNE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYP155 YÖNETİM BİLİMLERİNE GİRİŞ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ŞAHZADE ARSLAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, yönetim bilimlerine ilişkin temel örgütsel sorunları tartışabilme, sorunları çözümleme yöntemlerini açıklayabilme ve çağdaş yönetim anlayışına ilişkin farklı çalışma konularıyla ilgili elde ettiği verileri yorumlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Yönetim bilimlerinin gelişimi, Yönetim ve örgüt kavramları, Yönetici ve liderlik tanımları ve özellikleri, Klasik, neoklasik ve modern yönetim teorileri, Çağdaş yönetimde seçme konular; Yönetimin işlevleri: Planlama, Örgütleme, Yürütme, Koordinasyon, Denetim gibi konuları kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yönetim bilimlerine ilişkin temel kavramları açıklar.
Yönetim biliminin gelişimsel sürecini özetler ve tartışır.
Yönetim sürecinin işlevlerini inceler ve bu işlevleri birbirleri ile ilişkilendirir.
Yönetim bilimlerine ilişkin temel örgütsel sorunları tartışır ve sorunları çözümleme yöntemlerini açıklar.
Çağdaş yönetim anlayışına ilişkin farklı çalışma konularını inceler ve elde ettiği verileri yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Yönetimin tanımı, anlamı, yönetim düşüncesi ve süreci, tarihsel gelişimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yöneticilik düzeyleri, becerileri, yöneticilik ve liderlik temel kavramları, yetenek, rol ve özellikleri Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi
3 Literatür taraması, örnek olay inceleme Klasik Yönetim Yaklaşımı: Bilimsel Yönetim Yaklaşımı ve örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma, yöntemi, grup çalışması
4 Literatür taraması, örnek olay inceleme Klasik yönetim yaklaşımı: Yönetim süreçleri, bürokrasi yaklaşımları ve örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma, yöntemi, grup çalışması
5 Literatür taraması, örnek olay inceleme Neoklasik yönetim yaklaşımı: Temelleri ve geliştirilen modeller, örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma, yöntemi, grup çalışması
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Modern yönetim yaklaşımları: Sistem yaklaşımı Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, grup çalışması
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Modern yönetim yaklaşımları: Durumsallık yaklaşımı Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yönetim Fonksiyonları: Planlama Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, grup çalışması
10 Literatür taraması ve sunum hazırlama Yönetim Fonksiyonları: Örgütleme ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi, grup çalışması
11 Literatür taraması ve sunum hazırlama Yönetim Fonksiyonları: Yöneltme ve Koordinasyon ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma grup çalışması
12 Literatür taraması ve sunum hazırlama Yönetim Fonksiyonları: Denetleme ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışması
13 Konuyla ilgili makale özeti çıkarma Çağdaş yönetim yaklaşımları seçme konular: Bilgi Yönetimi, Marka Yönetimi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
14 Konuyla ilgili makale özeti çıkarma Çağdaş yönetim yaklaşımları seçme konular: Çatışma Yönetimi, Kriz Yönetimi, Risk Yönetimi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
15 Konuyla ilgili makale özeti çıkarma Çağdaş yönetim yaklaşımları seçme konular: Farklılık Yönetimi, İtibar Yönetimi, Değişim Yönetimi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tortop, N., İsbir E.G., Aykaç, B., Yayman, H., Özer, M.A. (2017). Yönetim Bilimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Bateman, T.S., Snell S.A., Hill, M. (2017). Yönetim. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Parlak, B. (2016). Yönetim Bilimi ve Çağdaş Yönetim Teknikleri. Beta Basım Yayınları, İstanbul
Yıldız, M.L., Saruhan, S. (2013). Çağdaş Yönetim Bilimi. Beta Basım Yayınları, İstanbul
Özer, M. A. (2011). 21. Yüzyılda Yönetim ve Yöneticiler. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Akbulut, Y. Ankara Üniversitesi ders notları Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
5
2
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
5
3
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
4
4
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
3
2
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
1
2
To take initiative in Professional practise.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
1
2
To believe in professional development and use it in implementations.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
1
2
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To possess sports management process and use it.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 11 3 33
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 6 4 24
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0