TR EN

SPOR PSİKOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYP152 SPOR PSİKOLOJİSİ 2 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, psikoloji biliminin, sportif performans gelişimi üzerine etkilerini açıklayabilme, mental antrenman yöntemlerini temel düzeyde uygulayabilme ve psikoloji alanında edindiği temel bilgileri, sporcuların performanslarını arttırmak için kullanabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Spor psikolojisi alanı, konuları; sporda kişilik, motivasyon, uyarılmışlık, stres ve kaygı; yarışma ve karşılaşma psikolojisi, grup ve takım dinamikleri, grup sargınlığı, sporda liderlik ve iletişim, psikolojik beceri antrenmanları, dikkat, algı, odaklanma, sportif performansı olumsuz etkileyen süreçler: tükenmişlik, sürantrenman, sağlıksız davranışlar, bağımlılık, şiddet ve saldırganlık konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Spor psikolojisi alanına ilişkin temel kavramları tanımlar.
Psikoloji biliminin, sportif performans gelişimi üzerine etkilerini açıklar.
Mental antrenman yöntemlerini temel düzeyde uygular.
Psikoloji alanında edindiği temel bilgileri, sporcuların performanslarını arttırmak için kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Spor Psikolojisinin Temel Kavramları, Alan ve Konuları, Tarihsel Gelişimi Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Kişilik ve Spor Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması
3 Literatür tarama ve video izleme Spor ve Motivasyon Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Grup Çalışması
4 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Konsantrasyon, Dikkat ve Odaklanma Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, Gösteri Yöntemi ve Grup Çalışması
5 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Hedef Belirleme Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Analizi
6 Literatür tarama Uyarılmışlık, Stres ve Kaygı Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, Gösteri Yöntemi ve Grup Çalışması
7 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Grup ve Takım Dinamikleri, Grup Sargınlığı Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, Gösteri Yöntemi ve Grup Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Sporda Liderlik ve İletişim Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Gösteri Yöntemi ve Grup Çalışması
10 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve literatür tarama Yarışma ve Karşılaşma psikolojisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Gösteri Yöntemi ve Uygulamalı Grup Çalışması
11 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve literatür tarama Psikolojik Beceri Antrenmanları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Gösteri Yöntemi ve Uygulamalı Grup Çalışması
12 Literatür tarama Spor Sakatlıkları ve Psikolojisi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Analizi
13 Konu ile ilgili makale okuma ve video izleme Bağımlılık ve Sağlıksız Davranışlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Analizi
14 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Tükenmişlik ve Sürantrenman Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Sporda Saldırganlık Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Analizi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Weinberg, R.S. ve Gould, D. (2015). Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri. Ed. Mustafa Şahin, Ziya Koruç. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Doğan, O. (2015). Spor Psikolojisi. Nobel Kitabevi, Ankara.
Yeltepe Ercan, H. (2013). Spor ve Egzersiz Psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Konter, E. (2006). Sporda Karşılaşma Psikolojisi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Aktepe, K. (2013). Sporda Zihinsel Antrenman. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
1
2
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
2
3
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
3
4
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
3
2
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
2
2
To take initiative in Professional practise.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
3
2
To believe in professional development and use it in implementations.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
2
2
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To possess sports management process and use it.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 4 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 97
Genel Toplam 97
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0