Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYP152 | SPOR PSİKOLOJİSİ | 2 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SERDAR GÜR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, psikoloji biliminin, sportif performans gelişimi üzerine etkilerini açıklayabilme, mental antrenman yöntemlerini temel düzeyde uygulayabilme ve psikoloji alanında edindiği temel bilgileri, sporcuların performanslarını arttırmak için kullanabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Spor psikolojisi alanı, konuları; sporda kişilik, motivasyon, uyarılmışlık, stres ve kaygı; yarışma ve karşılaşma psikolojisi, grup ve takım dinamikleri, grup sargınlığı, sporda liderlik ve iletişim, psikolojik beceri antrenmanları, dikkat, algı, odaklanma, sportif performansı olumsuz etkileyen süreçler: tükenmişlik, sürantrenman, sağlıksız davranışlar, bağımlılık, şiddet ve saldırganlık konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Spor psikolojisi alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Psikoloji biliminin, sportif performans gelişimi üzerine etkilerini açıklar. |
Mental antrenman yöntemlerini temel düzeyde uygular. |
Psikoloji alanında edindiği temel bilgileri, sporcuların performanslarını arttırmak için kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Spor Psikolojisinin Temel Kavramları, Alan ve Konuları, Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Kişilik ve Spor | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
3 | Literatür tarama ve video izleme | Spor ve Motivasyon | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Grup Çalışması |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Konsantrasyon, Dikkat ve Odaklanma | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, Gösteri Yöntemi ve Grup Çalışması |
5 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Hedef Belirleme | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Analizi |
6 | Literatür tarama | Uyarılmışlık, Stres ve Kaygı | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, Gösteri Yöntemi ve Grup Çalışması |
7 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Grup ve Takım Dinamikleri, Grup Sargınlığı | Anlatım, Soru Cevap ve Tartışma Yöntemi, Gösteri Yöntemi ve Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Sporda Liderlik ve İletişim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Gösteri Yöntemi ve Grup Çalışması |
10 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve literatür tarama | Yarışma ve Karşılaşma psikolojisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Gösteri Yöntemi ve Uygulamalı Grup Çalışması |
11 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve literatür tarama | Psikolojik Beceri Antrenmanları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Gösteri Yöntemi ve Uygulamalı Grup Çalışması |
12 | Literatür tarama | Spor Sakatlıkları ve Psikolojisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Analizi |
13 | Konu ile ilgili makale okuma ve video izleme | Bağımlılık ve Sağlıksız Davranışlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Analizi |
14 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Tükenmişlik ve Sürantrenman | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Sporda Saldırganlık | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Analizi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Weinberg, R.S. ve Gould, D. (2015). Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri. Ed. Mustafa Şahin, Ziya Koruç. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Doğan, O. (2015). Spor Psikolojisi. Nobel Kitabevi, Ankara. |
Yeltepe Ercan, H. (2013). Spor ve Egzersiz Psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Konter, E. (2006). Sporda Karşılaşma Psikolojisi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Aktepe, K. (2013). Sporda Zihinsel Antrenman. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
1 | |||||
2 |
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
|
2 | |||||
3 |
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
|
3 | |||||
4 |
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
3 | |||||
2 |
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
|
2 | |||||
2 |
To take initiative in Professional practise.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
|
3 | |||||
2 |
To believe in professional development and use it in implementations.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
|
2 | |||||
2 |
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess sports management process and use it.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 97 |
Genel Toplam | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |