TR EN

SPOR ORGANİZASYONLARINDA İNSAN KAYNAKLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYP160 SPOR ORGANİZASYONLARINDA İNSAN KAYNAKLARI 2 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ŞAHZADE ARSLAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, spor örgütlerinde insan gücünün verimli kullanılması, iş gören beklentilerinin karşılanması ve sürekli gelişimlerinin sağlanması ile ilgili süreci değerlendirebilme ve insan kaynağını belirlerken uygun seçimleri yapabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; temel kavramlar, insan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimi, insan kaynakları yönetimi planlaması ve analiz yöntemleri, personel ihtiyacı çeşitleri, iş gören bulma ve seçme, oryantasyon, eğitim yönetimi ve kariyer geliştirme, performans değerleme, iş değerlemesi ve ücret yönetimi, işçi sağlığı ve iş güvenliği, bürokratik işlemler ve bilgi sistemleri, spor örgütlerinde uygulanan İKY örnekleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar ve açıklar.
İnsan kaynakları bölümünün spor örgütü içindeki yerini ve diğer bölümlerle ilişkisini açıklar.
Spor örgütlerindeki iş gerekleri ile iş gören arasındaki personel seçme sürecini düzenleyen uygulamalar arasında ilişki kurar.
Spor örgütlerinde insan gücünün verimli kullanılması, iş gören beklentilerinin karşılanması ve sürekli gelişimlerinin sağlanması ile ilgili süreci değerlendirir (evulation) ve insan kaynağını belirlerken uygun seçimleri yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Spor Organizasyonlarında İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel kavram ve tanımlar. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma İnsan Kaynakları Yönetimi Tarihsel Gelişim Süreci. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma İnsan Kaynakları Yönetimi Amaç ve Özellikleri. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
4 Öğrenci Ödev Hazırlama İnsan Kaynakları Planlaması ve Analiz Yöntemleri. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma İş Analizi ve İş Tanımları, İş Gören Bulma ve Seçme. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
6 Öğrenci Ödev Hazırlama İş Analizi ve İş Tanımları, İş Gören Bulma ve Seçme, Personel İhtiyacı Çeşitleri. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma Oryantasyon Süreci Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Genel tekrar Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma Eğitim Yönetimi ve Kariyer Geliştirme. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
11 Ödev Hazırlama Performans Performans Değerleme, İş Değerlemesi ve Ücret Yönetimi. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
12 Ödev Hazırlama İşçi Sağlığı ve İş güvenliği, Bürokratik İşlemler ve Bilgi Sistemleri. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
13 Ödev hazırlama ve Spor Örgütü Örnek model oluşturma Spor Örgütlerinde Uygulanan İKY Örnekleri Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
14 Ödev hazırlama ve Spor Örgütü Örnek model oluşturma Spor Organizasyonlarında Uygulanan İKY Örnekleri Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma Genel tekrar Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ekenci G., İmamoğlu AF.(2012). Spor İşletmeciliği. Nobel Yayınevi, Ankara.
Aykaç B. (1999). İnsan Kaynakları Yönetimi ve İnsan Kaynaklarının Stratejik Planlanması. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Şimşek MŞ., Öge HS.(2011). İnsan Kaynakları Yönetimi. 4. Baskı. Eğitim Kitabevi, Ankara.
Geylan R., Zümrüt H. (2013). İnsan Kaynakları Yönetimi. Hediyem Kitapevi, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
5
2
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
4
3
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
5
4
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
4
2
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
3
2
To take initiative in Professional practise.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
4
2
To believe in professional development and use it in implementations.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
4
2
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To possess sports management process and use it.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 4 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 10 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 10 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 131
Genel Toplam 131
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0