Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYP160 | SPOR ORGANİZASYONLARINDA İNSAN KAYNAKLARI | 2 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SERDAR GÜR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ŞAHZADE ARSLAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, spor örgütlerinde insan gücünün verimli kullanılması, iş gören beklentilerinin karşılanması ve sürekli gelişimlerinin sağlanması ile ilgili süreci değerlendirebilme ve insan kaynağını belirlerken uygun seçimleri yapabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; temel kavramlar, insan kaynakları yönetiminin tarihsel gelişimi, insan kaynakları yönetimi planlaması ve analiz yöntemleri, personel ihtiyacı çeşitleri, iş gören bulma ve seçme, oryantasyon, eğitim yönetimi ve kariyer geliştirme, performans değerleme, iş değerlemesi ve ücret yönetimi, işçi sağlığı ve iş güvenliği, bürokratik işlemler ve bilgi sistemleri, spor örgütlerinde uygulanan İKY örnekleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnsan kaynakları yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar ve açıklar. |
İnsan kaynakları bölümünün spor örgütü içindeki yerini ve diğer bölümlerle ilişkisini açıklar. |
Spor örgütlerindeki iş gerekleri ile iş gören arasındaki personel seçme sürecini düzenleyen uygulamalar arasında ilişki kurar. |
Spor örgütlerinde insan gücünün verimli kullanılması, iş gören beklentilerinin karşılanması ve sürekli gelişimlerinin sağlanması ile ilgili süreci değerlendirir (evulation) ve insan kaynağını belirlerken uygun seçimleri yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Spor Organizasyonlarında İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel kavram ve tanımlar. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | İnsan Kaynakları Yönetimi Tarihsel Gelişim Süreci. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | İnsan Kaynakları Yönetimi Amaç ve Özellikleri. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
4 | Öğrenci Ödev Hazırlama | İnsan Kaynakları Planlaması ve Analiz Yöntemleri. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | İş Analizi ve İş Tanımları, İş Gören Bulma ve Seçme. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
6 | Öğrenci Ödev Hazırlama | İş Analizi ve İş Tanımları, İş Gören Bulma ve Seçme, Personel İhtiyacı Çeşitleri. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Oryantasyon Süreci | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Genel tekrar | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Eğitim Yönetimi ve Kariyer Geliştirme. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
11 | Ödev Hazırlama | Performans Performans Değerleme, İş Değerlemesi ve Ücret Yönetimi. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
12 | Ödev Hazırlama | İşçi Sağlığı ve İş güvenliği, Bürokratik İşlemler ve Bilgi Sistemleri. | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
13 | Ödev hazırlama ve Spor Örgütü Örnek model oluşturma | Spor Örgütlerinde Uygulanan İKY Örnekleri | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
14 | Ödev hazırlama ve Spor Örgütü Örnek model oluşturma | Spor Organizasyonlarında Uygulanan İKY Örnekleri | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel tekrar | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ekenci G., İmamoğlu AF.(2012). Spor İşletmeciliği. Nobel Yayınevi, Ankara. |
Aykaç B. (1999). İnsan Kaynakları Yönetimi ve İnsan Kaynaklarının Stratejik Planlanması. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Şimşek MŞ., Öge HS.(2011). İnsan Kaynakları Yönetimi. 4. Baskı. Eğitim Kitabevi, Ankara. |
Geylan R., Zümrüt H. (2013). İnsan Kaynakları Yönetimi. Hediyem Kitapevi, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
5 | |||||
2 |
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
|
4 | |||||
3 |
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
|
5 | |||||
4 |
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
4 | |||||
2 |
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
|
3 | |||||
2 |
To take initiative in Professional practise.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
|
4 | |||||
2 |
To believe in professional development and use it in implementations.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
|
4 | |||||
2 |
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess sports management process and use it.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 131 |
Genel Toplam | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |