TR EN

SPOR YÖNETİMİNDE LİDERLİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYP251 SPOR YÖNETİMİNDE LİDERLİK 3 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ŞAHZADE ARSLAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, liderlik kavramına ilişkin güncel teorileri ve kavramı çerçeveleyen psiko-sosyo-kültürel içeriklerin ilişkisini açıklayabilecek, liderlik becerilerine ilişkin edindiği temel bilgileri spor alanındaki uygulamalarda kullanabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; liderliği tanımı, tarihi, temel bileşenleri, liderlik yetenek, rol ve özellikleri, liderlik davranışının felsefi açıdan incelenmesi, liderlik psikolojisi, spor bilimleri ve yönetiminde liderliğin değerlendirilmesi, klasik ve modern liderlik yaklaşımları, liderliğe spor yönelimli etkileşimsel yaklaşımlar, koçluk, mentorluk, antrenörlük ve liderlik, liderliğin geliştirilmesi ve spor yoluyla liderlik gelişimi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Liderliğe ilişkin temel kavramları tanımlar.
Yönetim bilimi içinde, liderlik özelliğinin önemini açıklar.
Liderliğin tarihsel gelişim sürecini özetler.
Liderlik sürecini çerçeveleyen, psiko-sosyo-kültürel içerikleri inceler ve bu içeriklerin birbirleri ile ilişkisini ve bütünselliğini açıklar.
Liderlik becerilerine ilişkin edindiği temel bilgileri spor alanındaki uygulamalarda kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Liderliğin tanımı, tarihi, temel bileşenleri, yöneticilik ve girişimcilik kavramları ile benzerlik ve farklılıklarının incelenmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Liderlik yetenek, rol ve özellikleri, Liderlik davranışının felsefi açıdan incelenmesi Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Liderlik psikolojisi Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması
4 Konu ile ilgili makale özeti çıkarma Spor bilimleri ve yönetimi açısından liderliğin değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi
5 Konu ile ilgili makale özeti çıkarma Klasik Liderlik Yaklaşımları: Özellikler Yaklaşımı Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi ve grup çalışması
6 Konu ile ilgili makale özeti çıkarma Klasik Liderlik Yaklaşımları: Davranışsal Yaklaşım Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
7 Konu ile ilgili kitap bölümü özeti çıkarma Klasik Liderlik Yaklaşımları: Durumsallık Yaklaşımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili makale okuma Pozitif Psikoloji ve Yeni Liderlik Eğilimleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
10 Literatür tarama ve sunum hazırlama Modern Liderlik Yaklaşımları: Lider Üye Değişim Teorisi, Karizmatik Liderlik; öğrenci sunumları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
11 Literatür tarama ve sunum hazırlama Modern Liderlik Yaklaşımları: Dönüştürücü Liderlik, Stratejik Liderlik; öğrenci sunumları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
12 Literatür tarama ve sunum hazırlama Modern Liderlik Yaklaşımları: Hizmetkar Liderlik, Hizmet Liderliği, Otantik Liderlik; öğrenci sunumları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
13 Literatür tarama Liderliğe Spor Yönelimli Etkileşimsel Yaklaşımlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
14 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Koçluk, Mentorluk, Antrenörlük ve Liderlik Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışması
15 Literatür tarama ve video izleme Liderliğin Geliştirilmesi ve Spor Yoluyla Liderlik Gelişimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve Grup Çalışmas
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Saylı, H. ve Baytok, A. (2014). Örgütlerde Liderlik Teori -Uygulama ve Yeni Perspektifler. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Türksoy, A. (2010). Futbolda Liderlik ve Antrenörlük. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Donuk, B. (2007). Liderlik ve Spor. Ötüken Neşriyat, İstanbul
Çalışkan, G. ve Göral, M. (2015). Antrenörün Liderliği. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Scott, D. (2014). Contemporary Leadership in Sport Organizations. Human Kinetics, Canada.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
3
2
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
4
3
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
4
4
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
3
2
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
4
2
To take initiative in Professional practise.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
4
2
To believe in professional development and use it in implementations.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
4
2
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To possess sports management process and use it.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 3 42
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0