TR EN

REKREASYON VE SPOR ORGANİZASYONLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYP255 REKREASYON VE SPOR ORGANİZASYONLARI 3 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, rekreasyon işletmelerinde, insan kaynakları yönetimi ile ilgili problem çözme yöntemlerini açıklayabilecek ve bu yöntemlerin işlevselliği ile Kamu ve özel spor kuruluşlarının, işletme stratejilerine ait uygulamaları tartışabilecek bilgiyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin İçeriği; üretim faktörleri, pazarlama stratejileri, rekreasyon işletmelerinde insan kaynakları yönetimi, hizmet verilen işletmelerin incelemesi, insan kaynakları yönetimi ve karşılaşılan sorunlar konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Rekreasyonel işletmecilik alanına ait kavramları tanımlar
Rekreasyonel İşletmecilik ile ilgili fonksiyonlarını açıklar
Rekreasyon işletmeciliğinde pazarlama stratejilerini açıklar
Kamu ve özel rekreasyon kuruluşlarının, işletme stratejileri ile ilgili uygulamalarını tartışır
Rekreasyon işletmelerinde, insan kaynakları yönetimi ile ilgili problem çözme yöntemlerini açıklar (explain) ve bu yöntemlerin işlevselliğini tartışır

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Rekreasyon organizasyonlarında üretim Kavramı Tanımı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
2 Literatür tarama İşletmecilikle ilgili genel kavramlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
3 Konuya ilişkin kitap okuma İşletmelerin amaçları ve türleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
4 Literatür tarama ve sunum hazırlığı İşletmelerin organizasyonel yapılanması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
5 Literatür tarama ve sunum hazırlığı İşletmelerin organizasyonlarının planlama aşamaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Literatür tarama ve sunum hazırlığı İşletmelerin örgütlenmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Literatür tarama ve sunum hazırlığı İşletmelerde koordinasyon ve kontrol Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel tekrar Anlatım, Soru Cevap Tartışma Yöntemi
10 Literatür tarama ve sunum hazırlığı Rekreatif işletmelerde Halkla ilişkiler kavramı ve gelişim süreci Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
11 Literatür tarama ve sunum hazırlığı Rekreatif işletmelerde insan kaynakları yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
12 Literatür tarama ve sunum hazırlığı Rekreatif işletme ve organizasyonlarda pazarlama Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
13 Konuya ilişkin örnek olay incelemesi Rekreatif işletmelerde insan kaynakları yönetimi ve insan kaynakları yönetimi sürecinde karşılaşılan sorunlar Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
14 Konuya ilişkin örnek olay incelemesi Rekreatif organizasyon ve işlemelerde Ar-Ge Gözlem ve İnceleme Yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Tekrar Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ekenci, G. ve İmamoğlu, A. F. (2002). Spor İşletmeciliği. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Ekenci, G. ve İmamoğlu, A. F. (2014). Spor örgütleri için işletme yönetimi. Berikan Yayınevi, Ankara
Foster, G., O'Reilly, N. ve Dávila, A. (2016). Sports business management: Decision making around the globe. Routledge, New York
Rosner, S. ve Shropshire, K. (Eds.). (2011). The business of sports. Jones ve Bartlett Publishers. Sudbury, US
Beech, J. G., Beech, J., ve Chadwick, S. (Eds.). (2004). The business of sport management. Pearson Education, Londra

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
1
2
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
3
3
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
2
4
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
2
2
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
3
2
To take initiative in Professional practise.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
3
2
To believe in professional development and use it in implementations.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
2
2
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To possess sports management process and use it.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 2 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 107
Genel Toplam 107
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0