Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYP254 | SPOR TESİSLERİ TEKNOLOJİSİ VE ERGONOMİSİ | 4 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SERDAR GÜR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET AYDOĞAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, bireysel ve takım sporlarındaki branşlara yönelik kullanılan araç ve gereçleri düzenleyebilecek, tesis düzenlemelerinin, fiziksel çevre ve teknolojik yeniliklere uygunluğunu değerlendirebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; ergonomi kavramı, insan vücudunun ergonomik yapısı ve spor tesislerine uygunluğu, spor branşları ve tesis yapılandırılması, spor tesislerinin planlanması ve yerleşimi, spor branşlarına yönelik, araç – gereçlerin özellikleri, spor tesislerinin yapılandırılmasındaki yönergeler, iş sağlığı ve güvenliği, sporcu sakatlıkları açısından ergonominin önemi, sporcu sakatlıkları açısından ergonominin önemi, takım sporları ve tesis ergonomisi, bireysel sporlar ve tesis ergonomisi ve örnek tesis projeleri inceleme konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ergonomi kavramını ve özelliklerini açıklar. |
Spor tesislerinin planlanmasındaki ihtiyaçları belirler. |
Spor tesislerindeki fiziksel ortamın, bireylerin kullanımına uygunluğunu inceler |
Bireysel ve takım sporlarındaki branşlara yönelik araç ve gereçlerin kullanımını düzenler |
Tesis düzenlemelerinin, fiziksel çevre ve teknolojik yeniliklere uygunluğunu değerlendirir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, Dersle ilgili genel ve özel açıklamalar, Ergonomi Kavramı | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Ergonomi kavramı, tanıtımı özellikleri | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama | İnsan vücudunun ergonomik yapısı ve spor tesislerine uygunluğu | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
4 | Tesis ziyareti ve gözlem | Tesislerin mevcut durumlarının analizi, temel unsurların ve sorunların tanımlanması, problemin nedenlerinin belirlenmesi | Anlatım, soru-cevap tartışma yöntemi, grup çalışması |
5 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Spor branşları ve tesis yapılandırılması | Anlatım, soru-cevap tartışma yöntemi, grup çalışması |
6 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Spor tesislerinin planlanması ve yerleşimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
7 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Spor tesislerinde çalışma yüzeylerinin (Ses, aydınlatma, havalandırma, ısı gibi) ve donanımlarının branşlara göre tasarlanması | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Spor branşlarına yönelik, araç – gereçlerin özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
10 | Literatür tarama | Spor tesislerinin yapılandırılmasındaki yönergeler, iş sağlığı ve güvenliği | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
11 | Konu ile ilgili makale özeti çıkarma | Sporcu sakatlıkları açısından ergonominin önemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
12 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve sunum hazırlama | Takım sporları ve tesis ergonomisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
13 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve sunum hazırlama | Takım sporları ve tesis ergonomisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
14 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve sunum hazırlama | Bireysel sporlar ve tesis ergonomisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
15 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve sunum hazırlama | Örnek tesis projeleri inceleme; öğrenci sunumları | Anlatım, gösteri yöntemi ve grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Serarslan, M. Z. (2005). Spor Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi. Morpa, İstanbul. |
Ertaş, Ş. ve Özdemir, İ.M. (2014). Çocuk Spor Mekan ve Ergonomi. Akademisyen Kitabevi, Ankara. |
Cesur, Ş. Ö. (2018). Sport and Ergonomic. European Journal of Physical Education and Sport Science. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
0 | |||||
2 |
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
|
1 | |||||
3 |
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
|
2 | |||||
4 |
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
3 | |||||
2 |
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
|
2 | |||||
2 |
To take initiative in Professional practise.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
|
3 | |||||
2 |
To believe in professional development and use it in implementations.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
|
2 | |||||
2 |
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess sports management process and use it.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 107 |
Genel Toplam | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |