Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYP256 | SPOR SOSYOLOJİSİ | 4 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SERDAR GÜR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ŞAHZADE ARSLAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, sporda sosyalleşme ve toplumsallaşma ile ilgili süreçleri açıklayabilecek, spor faaliyetlerindeki sapma ve şiddet konularına yönelik örnek olay analizi yapabilecek bilgiyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; spor sosyolojisi ile ilgili tanım ve kavramlar, spor sosyolojisinin doğuşu ve tarihsel kronolojik gelişimi, olimpiyat oyunlarının tarihi gelişimi, toplumun tanımı, toplum ve spor, sosyolojik açıdan aile ve spor, sosyolojik açıdan eğitim ve spor, sosyolojik açıdan kültür ve spor, spor ve sosyalleşme ve sportif faaliyetlerdeki sapma, şiddet konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Spor Sosyolojisi ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Sporun faydaları ve kazanımlarının her bir unsurunu açıklar. |
Sporun sosyolojik açıdan aile, kültür, eğitim ve siyaset üzerindeki etkilerini tartışır. |
Sporda sosyalleşme ve toplumsallaşma ile ilgili süreçleri açıklar. |
Sportif faaliyetlerde sapma ve şiddet konusuna yönelik örnek olayları analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Sosyolojinin tanımı, Konusu, doğuşu ve Sosyoloji Biliminin Temel Kavramları | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Sosyolojik açıdan Sporun Tanımı Modern Olimpiyat Oyunlarının Tarihi süreci | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Sosyolojik açıdan ilk çağda Türklerde ve Osmanlı Devletinde Spor | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
4 | Konuya ilişkin kitap bölümü özeti çıkarma | Sosyolojik açıdan Cumhuriyet Dönemi Spor, Toplumun Tanımı Toplum ve Spor | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Konuya ilişkin makale okuma | Sosyolojik açıdan Aile ve Spor | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Konuya ilişkin makale okuma | Sosyolojik açıdan Eğitim ve Spor | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Konuya ilişkin makale okuma | Sosyolojik açıdan Kültür ve Spor | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Sosyolojik açıdan Serbest Zaman ve Spor | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Konu ile ilgili makale okuma | Sosyolojik açıdan Sporun Faydaları ve Kazanımları | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
11 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Sosyolojik açıdan Spor Politika ve Siyaset ilişkisi | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Konu ile ilgili makale okuma | Sportif Faaliyetlerin Gelişmesinde Sosyal Çevre ve İrsiyet Faktörleri | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
13 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Sosyalleşme ve Spor | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
14 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Sporda Sapma. Şiddet ve Saldırganlığın Yansımaları | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
15 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Sporda Şiddet ve Saldırganlığın Yansımaları | Anlatım, soru cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yetim, A.A. (2015). Spor Sosyolojisi. Berikan Yayınevi, Ankara. |
Dever, A. (2015). Spor Sosyolojisi, Siyasal Kitabevi, Ankara. |
Doğal, B. (2007). Spor Sosyolojisi Ve Uygulamalı Spor Sosyolojisine Giriş. Nobel Yayın, İstanbul. |
Coakley, J. ve Hill, M.G. (2011). Sport in Society. Yay, USA. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To explain notions of administration, sport management and associate them to the doctrine of administrave sciences.
|
3 | |||||
2 |
To explain the Legislation in Sports Management and associate it to the doctrine of administrave sciences.
|
2 | |||||
3 |
To possess knowledge of sport organizations and use it in.
|
2 | |||||
4 |
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess basic facilities of sports in social science diciplines for specialization.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to make internal and external environmental analysis of sports organizations, to solve their problems and to make variable decisions.
|
2 | |||||
2 |
To specialize in sports and a field of sports organizations and to make implementation.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To defend himself and his institution’s rights in case of any conflicts.
|
4 | |||||
2 |
To take initiative in Professional practise.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess awareness of lifelong learning necessity and to able to actualize it.
|
3 | |||||
2 |
To believe in professional development and use it in implementations.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To make written and verbal presentation and to use prosessional and individual communucation skills.
|
3 | |||||
2 |
To acquire knowledge of sports and its culture, to adopt olympism philosophy and to able to spread it to the community.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To possess sports management process and use it.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 35 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |