Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
FIZ151 |
TEMEL FİZİK |
1 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ALİ GÜRCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ALİ GÜRCAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
emel fizik kavram ve prensiplerini kavramak, doğadaki olay ve olguları temel fizik yasalarıyla açıklamak, temel fizik problemlerini
matematiksel teknik ve analizlerle çözebilme yeteneği kazanmak, öğrenim yaşamında kullanılacak temel fizik bilgisini oluşturmaktır. |
İçerik: |
Bu ders; Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri),Vektörel ve skaler büyüklükler,Vektörel ve skaler işlemler,Kinematik
değişkenler ve hareket,Atışlar,Newton’un hareket yasaları,Newton’un hareket yasaları uygulamaları,İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi
ve güç), İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları), Elektrostatik (Coulomb yasası),Elektrostatik (Elektrik alan),Elektrostatik
(Elektriksel potansiyel ve sığa), Akım ve Direnç ( Amper yasası),Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası); konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Tek ve çok boyutlu hareketin temel prensiplerini anlar |
Parçacık dinamiğinin temel kavramlarını ayırt edebilir ve uygulayabilir |
ş ve Enerji kavramlarını ayırt edebilir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Taraması |
Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri) |
Anlatım - Soru Cevap |
2 |
Literatür Taraması |
Vektörel ve skaler büyüklükler |
Anlatım - Soru Cevap |
3 |
Literatür Taraması |
Vektörel ve skaler işlemler |
Anlatım - Soru Cevap |
4 |
Literatür Taraması |
Kinematik değişkenler ve hareket |
Anlatım - Soru Cevap |
5 |
Literatür Taraması |
Kinematik değişkenler ve hareket |
Anlatım - Soru Cevap |
6 |
Literatür Taraması |
Newton’un hareket yasaları |
Anlatım - Soru Cevap |
7 |
Literatür Taraması |
Newton’un hareket yasaları uygulamaları |
Anlatım - Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Taraması |
İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç) |
Anlatım - Soru Cevap |
10 |
Literatür Taraması |
İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları) |
Anlatım - Soru Cevap |
11 |
Literatür Taraması |
Elektrostatik (Coulomb yasası) |
Anlatım - Soru Cevap |
12 |
Literatür Taraması |
Elektrostatik (Elektrik alan) |
Anlatım - Soru Cevap |
13 |
Literatür Taraması |
Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa) |
Anlatım - Soru Cevap |
14 |
Literatür Taraması |
Akım ve Direnç ( Amper yasası) |
Anlatım - Soru Cevap |
15 |
Literatür Taraması |
Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası |
Anlatım - Soru Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Raymond A. Serway, Robert J. Beicher ( Çeviri: Prof. Dr. Kemal Çolakoğlu) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Machine technology (manufacturing, design, research and development, qualitycontrol areas) to have the basic knowledge and skills.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Work required by the profession before, during and after working on the necessary security measures and emergency response information about a possible accident to have to be done.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Quantitative data required by the profession to have knowledge of processes and ability to use mathematical formulas to make.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
When designing the material selection and inspection of machine parts to be informed about and to know the path to be followed in the examination.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Mold calculation, design, preparation and production of molds have knowledge of the product.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Using the package programs needed to make devices such as CNC manufacturing (CAM) to produce.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Be able to dimensioning and control accounts of the elements of the machine.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Measurement and control make machine parts. Measurement and control of knowledge, skills and experience to have.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Advanced manufacturing method, the CNC lathe, milling machine and so on. Having the knowledge and skills about the machines.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Management processes required to have knowledge of their profession.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Required by the profession to have knowledge of ethical issues. Be healthy persons.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Having the knowledge and skills about quality assurance standards.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Access information using the computational facilities of technological issues and improve themselves.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Machine parts pre-production design 2 and 3 dimensional in the computer environment (CAD). Designed to have the ability to do analysis on the system.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Effective use of verbal by using the Turkish Language , written in professional and social interactions.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Having knowledge about Atatürk’s Principles and Revolution History, being able to express himself/herself in social and cultural area.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Having the knowledge and skills related to welding.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
14 |
2 |
28 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
58 |
0 |
128 |
|
Genel Toplam |
128 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|