Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MKP321 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I |
2 |
4 |
2 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. ALİ GÜRCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. YASEMİN KILIÇ ERDİM |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Endüstriyel üretimde, imalatı yapılacak ürünlerin, yapım montajı ve komple montaj resimleri ile bakım ve kullanım kataloglarını, bilgisayar destekli çizim ortamında iki ve üç boyutlu olarak çizebilmek. |
İçerik: |
Bilgisayar destekli çizim programlarını tanımak, makine ve elemanları tasarımında CAD yazılımının kullanımını kavramak, temel komutları öğrenmek ve bu komutların uygulandığı 2 boyutlu çizim çalışmaları yapmak, ayrıca 3 boyutlu çizim için temel bilgileri öğrenmek. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bilgisayar CAD yazılımının kullanılmasıyla yapılan tasarımların bilgisayar ortamına aktarılması, bu yazılımlar ile tasarımların yapılabilmesi ve teknik resim çıktılarının oluşturulması. |
Bilgisayar destekli tasarım programında, temel çizim komutları olarak koordinat sistemi, Line, Polyline, Rectangle, Arc, Region, Circle, Copy, Move, Trim, Scale, Save, Save As, Fillet, Chamfer, Array, Tan, Radius gibi komutlar ve bu komutların 2D uygulamaları yer almaktadır. Ayrıca, temel düzeyde katılama komutları da uygulanmaktadır. |
Temel düzeyde Bilgisyar CAD yazılımını kullanabilmek ve basit makine parçalarını oluşturup tasarlayabilmek. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Bilgisayar Destekli Tasarım Konusunda Temel Kavramlar, Bilgisayar CAD yazılımına giriş |
Gösterip Yaptırma |
2 |
Ders videoları |
Bilgisayar CAD yazılımı ekranının tanıtımı, Durum çubuğunun tanıtımı ve uygulama |
Gösterip Yaptırma |
3 |
Ders videoları |
Çizim komutlarının tanıtımı |
Gösterip Yaptırma |
4 |
Ders videoları |
Çizim komutlarının tanıtımı |
Gösterip Yaptırma |
5 |
Ders videoları |
Çizim komutlarının tanıtımı |
Gösterip Yaptırma |
6 |
Ders videoları |
Çizim komutlarının tanıtımı |
Gösterip Yaptırma |
7 |
Ders videoları |
Çizim komutlarının tanıtımı |
Gösterip Yaptırma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders videoları |
Çizim komutlarının tanıtımı |
Gösterip Yaptırma |
10 |
Ders videoları |
Katı Model Oluşturma Yöntemleri |
Gösterip Yaptırma |
11 |
Ders videoları |
Katı Model Oluşturma Yöntemleri |
Gösterip Yaptırma |
12 |
Ders videoları |
Katı Model Oluşturma Yöntemleri |
Gösterip Yaptırma |
13 |
Ders videoları |
Katı Model Oluşturma Yöntemleri |
Gösterip Yaptırma |
14 |
Ders videoları |
Katı Model Oluşturma Yöntemleri |
Gösterip Yaptırma |
15 |
Ders videoları |
Katı Model Oluşturma Yöntemleri |
Gösterip Yaptırma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Solidworks, Ali Naci Bıçakcı, Kodlab Yayınevi, 11. Baskı - Mart 2019 |
SolidWorks ile Çizim Uygulamaları, Hüseyin Benli, 2020, Nobel Akademik Yayıncılık |
AutoCAD Çizim ve Uygulamaları, Hüseyin Benli, 2013, Nobel Akademik Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Machine technology (manufacturing, design, research and development, qualitycontrol areas) to have the basic knowledge and skills.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Work required by the profession before, during and after working on the necessary security measures and emergency response information about a possible accident to have to be done.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Quantitative data required by the profession to have knowledge of processes and ability to use mathematical formulas to make.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
When designing the material selection and inspection of machine parts to be informed about and to know the path to be followed in the examination.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mold calculation, design, preparation and production of molds have knowledge of the product.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Using the package programs needed to make devices such as CNC manufacturing (CAM) to produce.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Be able to dimensioning and control accounts of the elements of the machine.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Measurement and control make machine parts. Measurement and control of knowledge, skills and experience to have.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Advanced manufacturing method, the CNC lathe, milling machine and so on. Having the knowledge and skills about the machines.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Management processes required to have knowledge of their profession.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Required by the profession to have knowledge of ethical issues. Be healthy persons.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Having the knowledge and skills about quality assurance standards.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Access information using the computational facilities of technological issues and improve themselves.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Machine parts pre-production design 2 and 3 dimensional in the computer environment (CAD). Designed to have the ability to do analysis on the system.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Effective use of verbal by using the Turkish Language , written in professional and social interactions.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Having knowledge about Atatürk’s Principles and Revolution History, being able to express himself/herself in social and cultural area.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Having the knowledge and skills related to welding.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
2 |
26 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
10 |
50 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
36 |
0 |
154 |
|
Genel Toplam |
154 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|