Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHE131 | INTRODUCTION TO CIVIL AVIATION | 1 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. AHMET BURAK TURGUT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste, Genel sivil havacılığın tarihi, gelişimi ve havacılıkla ilgili güncel gelişmelerin öğretilmesi hedeflenmektedir. |
İçerik: | Bu ders Sivil havacılığın tarihsel gelişimi: Başlangıç ve Gelişme dönemi,Sivil havacılık faaliyetleri,Havacılık sistemi ve elemanları,Havacılık alfabesi, Uluslararası sivil havacılık örgütleri: ICAO, IATA,ECAC, EASA,Ulusal sivil havacılık kurum ve kuruluşları: SHGM, DHMİ,Havaalanları ve havaalanı bölümlerinin tanıtımı,Havayolu işletmelerinin türleri, bayrak taşıyıcılar,,Düşük maliyetli taşıyıcılar, bölgesel taşıyıcılar,Havayolu işletmelerinin genel özellikleri,Türkiye'de hava taşımacılığı: havayolu işletmeleri,Türkiye'de hava taşımacılığı: Havaalanları,Hava seyrüsefer hizmetleri,Yer hizmetleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sivil havacılığın tarihi gelişimini dönemlere göre açıklar. |
Türkiye'deki havacılığın durumunu, dünyadaki yerini değerlendirir. |
Hava araçlarını tanımlar. |
Havacılık sisteminin elemanları arasındaki ilişkileri belirler. |
Havacılık faaliyetlerini tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İlgili kitap bölümünün okunması | Sivil havacılığın tarihsel gelişimi: Başlangıç ve Gelişme dönemi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
2 | İlgili kitap bölümünün okunması | Sivil havacılık faaliyetleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
3 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havacılık sistemi ve elemanları | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
4 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havacılık alfabesi, Uluslararası sivil havacılık örgütleri: ICAO, IATA, | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
5 | İlgili kitap bölümünün okunması | ECAC, EASA | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
6 | İlgili kitap bölümünün okunması | Ulusal sivil havacılık kurum ve kuruluşları: SHGM, DHMİ | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
7 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havaalanları ve havaalanı bölümlerinin tanıtımı | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havayolu işletmelerinin türleri, bayrak taşıyıcılar, | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
10 | İlgili kitap bölümünün okunması | Düşük maliyetli taşıyıcılar, bölgesel taşıyıcılar | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
11 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havayolu işletmelerinin genel özellikleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
12 | İlgili kitap bölümünün okunması | Türkiye'de hava taşımacılığı: havayolu işletmeleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
13 | İlgili kitap bölümünün okunması | Türkiye'de hava taşımacılığı: Havaalanları | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
14 | İlgili kitap bölümünün okunması | Hava seyrüsefer hizmetleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
15 | İlgili kitap bölümünün okunması | Yer hizmetleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ICAO, IATA, SHGM el kitapları, Wensveen, J. (2018). Air transportation: A management perspective. Routledge. |
Wensveen, J. (2018). Air transportation: A management perspective. Routledge. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
4 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
3 | |||||
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
4 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
3 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
3 | |||||
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
3 | |||||
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Change and innovation are welcome.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
4 | |||||
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
3 | |||||
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 7 | 35 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 97 |
Genel Toplam | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |