Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHE135 | AVIATION TERMINOLOGY | 1 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste, öğrencilere havacılık kültürünü kazandırmak ve meslek hayatlarında karşılaşacakları havacılık terimleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders,Havacılıkta Kullanılan Kısaltmalar,Havacılık Alfabesi,Havaalanı Kodları (Yurtiçi ve Yurtdışı havaalanı kodları),Kabin Hizmetleri Terimleri (Boarding, Anons, Catering Service vs),Emergency ve Teknik Terimler,Havaalanı Teknik Terimleri,Yolcu Hizmetleri Terimleri,Bilet ve Bagaj ile İlgili Terimler,Kokpit Terimleri, Galley Terimleri,Sağlık Terimleri ve Acil Durum Teriimleri,Taşıma Terimleri,Meteoroloji Terimleri,Bilet ve Bagaj Terimleri,Hava Trafik Hizmetleri Terimleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havacılık alanında genel terimleri kullanılabilecek ve anlar. |
Hava taşımacılığında, acil durum ve teknik terimleri kullanır. |
Hava Taşımacılığı Terimleri , Havalimanı Terimleri, Uçak Terimleri , Uçuş Terimlerini kavrar. |
Yolcu terimleri ve uçuş dökümanlarını , bilet İşlemlerini tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havacılıkta Kullanılan Kısaltmalar | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
2 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havacılık Alfabesi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
3 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havaalanı Kodları (Yurtiçi ve Yurtdışı havaalanı kodları) | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
4 | İlgili kitap bölümünün okunması | Kabin Hizmetleri Terimleri (Boarding, Anons, Catering Service vs) | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
5 | İlgili kitap bölümünün okunması | Emergency ve Teknik Terimler | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
6 | İlgili kitap bölümünün okunması | Havaalanı Teknik Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
7 | İlgili kitap bölümünün okunması | Yolcu Hizmetleri Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İlgili kitap bölümünün okunması | Bilet ve Bagaj ile İlgili Terimler | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
10 | İlgili kitap bölümünün okunması | Kokpit Terimleri, Galley Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
11 | İlgili kitap bölümünün okunması | Sağlık Terimleri ve Acil Durum Teriimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
12 | İlgili kitap bölümünün okunması | Taşıma Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
13 | İlgili kitap bölümünün okunması | Meteoroloji Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
14 | İlgili kitap bölümünün okunması | Bilet ve Bagaj Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
15 | İlgili kitap bölümünün okunması | Hava Trafik Hizmetleri Terimleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Havacılık Terminolojisi (2011), Milli Eğitim Bakanlığı. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
3 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
3 | |||||
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
4 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
3 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
3 | |||||
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
4 | |||||
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Change and innovation are welcome.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
4 | |||||
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
3 | |||||
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 6 | 36 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 98 |
Genel Toplam | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |