Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHE235 | SAFETY MANAGEMENT SYSTEMS (SMS) | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi DEMET ÖZCAN BİÇİCİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, etkili bir Havacılık Güvenliği Yönetim Sisteminin planlanması, yönetilmesi ve sürdürülmesi için bireysel etkili ve pratik yöntemler sağlamayı amaçlar. |
İçerik: | Bu ders bir havacılık Emniyet Yönetim Sistemi programının planlanmasını veya yönetilmesini kapsar. Sistem organizasyonu ve yapısındaki temel bilgiler, bireye etkili bir program planlamak ve yönetmek için gereken temel becerileri ve metodolojiyi sağlar. Risk yönetimi, program geliştirme stratejilerinin belirlenmesi, denetimler ve bilginin etkin yönetim sistemlerine ve Kalite Güvencesi ile birlikte çalışabilirliğe doğru uygulanmasına önem verir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Risk yönetimi, denetimler, veri toplama, analiz ve olay incelemelerini içeren bir Güvenlik Yönetim Sistemini anlatır. |
Etkili bir program planlamak ve yönetmek için gereken temel beceri ve metodolojiyi tanımlar. |
Risk yönetimi, program geliştirme stratejileri, denetimlerin tanımlanması ve bilginin etkin yönetim sistemlerine ve Kalite Güvencesi ile birlikte çalışabilirliğe doğru uygulanmasını açıklar. |
Havayolu, banliyö, kurumsal, sabit temel operatör, hükümet, sigorta, hastane acil sağlık hizmeti, kolluk kuvvetleri ve havaalanı yönetimi dahil olmak üzere bir kaza önleme / risk yönetimi programını denetlemeyi öğretir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bölüm Okuma | Emniyet Yönetim Sistemlerine Giriş, Temel Tanımlar, Emniyet Yönetim Sisteminin Bileşenleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
2 | Bölüm Okuma | Güvenliğin Tarihi ve Gelişimi | Sunum, anlatım, soru-cevap |
3 | Bölüm Okuma | Kalite Yönetiminin İlkeleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
4 | Bölüm Okuma | Tehlike | Sunum, anlatım, soru-cevap |
5 | Bölüm Okuma | Risk | Sunum, anlatım, soru-cevap |
6 | Bölüm Okuma | Kontrol | Sunum, anlatım, soru-cevap |
7 | Bölüm Okuma | Taksonomiler | Sunum, anlatım, soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bölüm Okuma | Süreç Bazlı Emniyet Riski Yönetimi/ Emniyet Güvencesi | Sunum, anlatım, soru-cevap |
10 | Bölüm Okuma | Emniyet Yönetim Sistemlerini Yönetmek, Yönetimin Rolü | Sunum, anlatım, soru-cevap |
11 | Bölüm Okuma | Araçlar ve Analiz Yöntemleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
12 | Bölüm Okuma | İnsan faktörleri | Sunum, anlatım, soru-cevap |
13 | Bölüm Okuma | Performansı Etkileyen Faktörler | Sunum, anlatım, soru-cevap |
14 | Bölüm Okuma | Eğitim | Sunum, anlatım, soru-cevap |
15 | Bölüm Okuma | Genel tekrar | Sunum, anlatım, soru-cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Safety Management Systems in Aviation, Alan J. Stolzer & John J. Goglia, 2nd Edition |
Implementing Safety Management Systems in Aviation, Alan J. Stolzer |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
2 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
3 | |||||
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
4 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
3 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
2 | |||||
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
2 | |||||
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Change and innovation are welcome.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
4 | |||||
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
4 | |||||
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 2 | 2 | 4 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 2 | 2 | 4 |
Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar | 2 | 2 | 4 |
Okuma | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 4 | 4 | 16 |
Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
Seminer | 3 | 2 | 6 |
Staj | 2 | 2 | 4 |
Teknik Gezi | 2 | 2 | 4 |
Web Tab. Öğrenme | 2 | 2 | 4 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Yerinde Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Mesleki Faaliyet | 2 | 2 | 4 |
Sosyal Faaliyet | 2 | 2 | 4 |
Tez Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Alan Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Rapor Yazma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 48 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |