Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SKE234 | ORGANIZATION AND RESPONSIBILITIES | 4 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. FEHİM İLHAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ulusal ve uluslararası kurallar çerçevesinde Havayolu taşımacılğında Kabin memurlarının uçuş operasyonu ile ilgili tüm görev ve sorumluluklarını kavrayıp mesleği ile ilgili bilinci oluşturmak, Kabin memurlarının Ulusal ve Uluslararası Sivil Havacılık kuruluş/otoritelerini tanımalarını, onların görev ve denetlemeleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Sivil Havacılık Otoritelerinin ve Organizasyonları’nın yetkileri ve denetimleri, genel organizasyon ve sorumluluklar, Sorumlu kaptan pilot, yardımcı pilot, kabin amiri ve kabin memurunun görev ve sorumlulukları, personel kuralları ve düzenlemeleri, kabin ekiplerinin sorumluluk ve bilinçleri ve taşımakla yükümlü olduğu dokümanlar, Havayolu yönetimi ve hiyararşik yapısı ekip oluşumu ve ulusal ve uluslar arası denetimlerde yapılması gerekenler, Kabin ekiplerinin taşıması gereken dökümanlar uygulamalar ve Kabin ekiplerinin uyması ve uygulaması gereken gereken tüm sorumluluklar mevzuatlar acıklanır öğretilir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tanışma Havayolu taşımacılığında organizasyon ve sorumluluklar dersinin temel amacını bilir. |
Havacılık kuruluşları ve Havayollarının vizyon ve misyonları ve bu amaçlar doğrultusunda alması gereken sorumluluğu öğrenir. |
Ulusal ve uluslararası sivil havacılık otariteleri öğrenir. |
Sorumlu kaptan pilot görev yetki ve sorumluluklarını öğrenir. |
Kabin memuru , kabin amiri ve tüm uçuş mürettebatının görev ve sorumluluklarını öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bölüm okuma | Kabin Memurluğu Mesleğine Giriş / İşe Giriş (1/2) | Sunum, anlatım, soru-cevap. |
2 | Bölüm okuma | İşe Giriş (2/2) / Kabin Memuru Sağlıklı Yaşam Tarzı | Sunum, anlatım, soru-cevap. |
3 | Bölüm okuma | Havacılık Endüstrisine Giriş 1/2 | Sunum, anlatım, soru-cevap. |
4 | Bölüm okuma | Havacılık Endüstrisine Giriş 2/2 | Sunum, anlatım, soru-cevap. |
5 | Bölüm okuma | Uçağa Giriş ve Havacılığı Tanıtma 1/2 | Sunum, anlatım, soru-cevap. |
6 | Bölüm okuma | Uçağa Giriş ve Havacılığı Tanıtma 2/2 | Sunum, anlatım, soru-cevap. |
7 | Önceki bölümleri gözden geçirme | Genel Tekrar | Sunum, anlatım, soru-cevap. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bölüm okuma | Ekip Üyesi Koordinasyonu ve İletişim 1/2 | Sunum, anlatım, soru-cevap. |
10 | Bölüm okuma | Ekip Üyesi Koordinasyonu ve İletişim 2/2 | Sunum, anlatım, soru-cevap. |
11 | Bölüm okuma | Müşteri Hizmetleri / Yolcu Etkileşimlerini Yönetme (1/2) | Sunum, anlatım, soru-cevap. |
12 | Bölüm okuma | Yolcu Etkileşimlerini Yönetme 2/2 | Sunum, anlatım, soru-cevap. |
13 | Bölüm okuma | Emniyet ve Acil Durum Prosedürleri 1/2 | Sunum, anlatım, soru-cevap. |
14 | Bölüm okuma | Emniyet ve Acil Durum Prosedürleri 2/2 | Sunum, anlatım, soru-cevap. |
15 | Önceki bölümleri gözden geçirme | Genel Tekrar | Sunum, anlatım, soru-cevap. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
IATA -Aviation Training Programme /Airline Cabin Crew Training Course Textbook (2006) |
ICAO- Annex 6 Operation of Aircraft (2018) |
ICAO- Cabin Crew Safety Training Manual (2014) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
2 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
3 | |||||
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
3 | |||||
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
4 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
3 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
3 | |||||
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
4 | |||||
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Change and innovation are welcome.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
4 | |||||
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
4 | |||||
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 3 | 2 | 6 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ödev | 5 | 2 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 96 |
Genel Toplam | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |