Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SKE133 |
GENERAL ENGLISH I |
1 |
10 |
10 |
10 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. ESMA ŞERMET |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders öğrencilerin İngilizce'de 4 temel dil becerisini etkin bir biçimde kullanmasını hedeflemektedir. |
İçerik: |
Bu ders yardımcı fiiller, Past ve Present Tense ayrımı, zorunluluk ve izin kipleri, gelecek zaman, 'like' ile kullanılan soru cümleleri, yiyecek, şehir ve insanları tanımlayan sıfatlar, Present Perfect ve Psat Sşmple Tense ayrımı, Type 1-2 koşul cümleleri, ihtimal bildiren kipler, Present Perfect ve Continuous Tense ayrımı ve zaman zarflarını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenciler kendi dil ihtiyaçlarını belirler. |
Öğrenciler verilen durumlar karşısında kendilerini İngilizce ifade eder. |
Öğrenciler sektörde karşılaşabilecekleri durumları İngilizce tartışır. |
Öğrenciler kabinde yaşayabilecekleri olayları dramatize eder. |
Öğrenciler İngilizce konuşma ve yazma pratiği yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma |
Information Questions |
Anlatma |
2 |
Okuma-Alıştırma |
Tenses and Auxiliary Verbs |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
3 |
Okuma-Alıştırma |
State and Active Verbs |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
4 |
Okuma-Alıştırma |
Narrative Tenses |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
5 |
Okuma-Alıştırma |
Modals and Related Verbs |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
6 |
Okuma-Alıştırma |
Present Perfect |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
7 |
Okuma-Alıştırma |
Verb Patterns |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma-Alıştırma |
Future Forms |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
10 |
Okuma-Alıştırma |
Conditionals |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
11 |
Okuma-Alıştırma |
Modals of Probability |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
12 |
Okuma-Alıştırma |
Noun Phrases |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
13 |
Okuma-Alıştırma |
Reported Speech |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
14 |
Okuma-Alıştırma |
Revision |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
15 |
Okuma-Alıştırma |
Revision |
Anlatma, Gösterip Yaptırma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
New Headway Intermediate |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to teamwork
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Change and innovation are welcome.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
10 |
140 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
4 |
56 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
14 |
1 |
14 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
58 |
0 |
254 |
|
Genel Toplam |
254 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
10 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
10,0 |
|