TR EN

BASIC HEALTH INFORMATION AND FIRST AID DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SKE239 BASIC HEALTH INFORMATION AND FIRST AID 3 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ABBAS ALI HUSSEINI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere; sağlıklı yaşam ile ilgili temel prensipleri ve acil durumlarda uygulanacak olan ilk yardım müdahalesini yapabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, sağlık bilgisi ile ilgili tanım ve kavramlar, sağlık uygulamaları ile ilgili güncel gelişmeler, enfeksiyonel ve ölümcül hastalıklardan korunma yöntemleri, sağlıklı yaşam tarzını geliştirmekle ilgili metodlar, hijyen ve çevre koşulları, çocuklar ve gençler için zararlı alışkanlıklar ve etkileri, solunum ve dolaşım problemleri, kanamalar, şok durumları, iskelet, kas ve omurga yaralanmaları ve suda can kurtarma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sağlık ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Enfeksiyonel ve ölümcül hastalıklardan korunma yöntemlerini açıklar.
Sağlıklı yaşam ile ilgili temel prensipleri açıklar.
Hijyen ve çevre koşullarının sağlıkla ilişkisini açıklar
İhtiyaç durumunda destek istenecek acil yardım servislerini tanır.
Acil durumlarda ilk yardım müdahalesini uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Sağlık ile ilgili ve insan vücudu ile ilgili tanımlar ve kavramları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
2 Literatür tarama Sağlık alanındaki güncel gelişmeler, enfeksiyonel ve ölümcül hastalıklardan korunma yöntemleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 Literatür tarama Hijyen ve çevre koşulları, çocuklar ve gençler için zararlı alışkanlıklar ve etkileri. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
4 Literatür tarama Solunum ve dolaşım problemleri, hava yolu tıkanmaları ile ilgili ilk yardım uygulamaları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
5 Literatür tarama Kalp masajı ve ilk müdahale ile ilgili uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
6 Literatür tarama Kalp masajı uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
7 Literatür tarama Şok bayılmalarda ve koma durumlarında ilk yardım Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Kanamalar, yumuşak doku yaralanmaları ve konu ile ilgili uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
10 Literatür tarama Göz, yüz, gırtlak, göğüs ve karın yaralanmaları, iskelet, kas eklem ve omurga yaralanmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
11 Literatür tarama Nörolojik, diabetik, acil durumlar, alerjik reaksiyonlar ve zehirlenme durumlarında ilk yardım Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
12 Literatür tarama Çevresel acil durumlar ve suda can kurtarma Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
13 Literatür tarama Çevresel acil durumlar ve boğulmalarda ilk yardım Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
14 Literatür tarama Tüm ilk yardım müdahalelerini içeren uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
15 Literatür tarama Genel tekrar ve uygulama çalışmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kanbir, O. (2017). Sporda Sağlık Bilinci ve İlk Yardım, Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa.
Önder, R. (2015). Anne Çocuk Sağlığı Ve İlk Yardım-Rıfkı Önder, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.
Thygerson, A.L. ve Thygerson S.M. (2015). Standard First Aid, CPR, and AED 7th Edition, American College of Emergency Physicians (ACEP), US.
Yüksel, S. ve Cücen, Z. (2012). İlkyardım ve Temel Uygulamalar, Nobel Akademik yayıncılık, İstanbul.ardağ

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to teamwork
5
2
Identify vocational problems and resolve them effectively
4
3
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
3
4
Develop an awareness for life long learning
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
5
2
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to have knowledge about sectoral issues.
2
2
Manage a process effectively to meet the demands.
5
3
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
2
2
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Change and innovation are welcome.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
2
2
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
3
2
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 5 7 35
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 97
Genel Toplam 97
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0