Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SKE233 |
VOCATIONAL ENGLISH I |
3 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. GÖZDE SULA AVERBEK |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
İngilizce mesleki dil kullanımı ve alana özel terimlerin öğretilmesi. |
İçerik: |
"Setting the scene", " Basics of radio communication", "Introduction to non-routine situations", "Pre-flight checks", "Delays and problems", "Local conditions", "Airport markings and airside vehicles", "Taxiing and holding", "Weather problems", "Take-off", "Encountering traffic", "Warnings about hazards", "Operational situations", "Unusual events", "Medical situations", "Descent", "Circuit joining", "Approach and landing problems", "Landing incidents", "Runway conditions", "Landing hazards", "Taxiing", "Getting to the gate" ve "Clear communication" konuları üzerinden havacılık dili ve terimlerinin öğretilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
• ICAO alfabesi ve sayılar
• Tekrarlama talebi
• Sorular ve kısa cevaplar
• Farazi (hayali) durumlardan bahsetmek |
• Ek süre talep etmek
• Sebep göstermek
• Ne yapacağınızı söylemek
• Bir problem olduğunu söylemek |
• İzin, yükümlülük ve yasaklama
• Problemlerin izahı
• Bir problemin çözüldüğünü söylemek |
• Bir alternatif sorgulama ve talep etme
• Konum edatlarını kullanma
• Ne kadar olduğunu söylemek
• Uyarılar ve istekler
• Zaman ifadeleri
• Sebepleri anlatmak |
• Nesneleri karşılaştırmak
• İhtimal (olabilirlik) hakkında konuşmak |
• Zaman hakkında konuşmak
• Planlardaki değişiklikleri açıklamak
• Sebep ve sonuç hakkında konuşmak
• İstekler |
• Dolaylı anlatım
• Önerilerde bulunmak
• Yardım teklif etmek
• Tavsiye vermek veya görüş bildirmek |
• Olanları açıklamak
• Ne olacağını söylemek |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
İlgili üniteyi okuma |
Introduction To Air Communications |
Anlatım ve Soru-Cevap |
2 |
İlgili üniteyi okuma |
Pre-Flight 1/2 |
Anlatım ve Soru-Cevap |
3 |
İlgili üniteyi okuma |
Pre-Flight 2/2 |
Anlatım ve Soru-Cevap |
4 |
İlgili üniteyi okuma |
Ground Movements |
Anlatım ve Soru-Cevap |
5 |
İlgili üniteyi okuma |
Departure, Climbing, and Cruising 1/2 |
Anlatım ve Soru-Cevap |
6 |
İlgili üniteyi okuma |
Departure, Climbing, and Cruising 2/2 |
Anlatım ve Soru-Cevap |
7 |
Önceki üniteleri gözden geçirme |
Grammar Check & General Review |
Anlatım ve Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İlgili üniteyi okuma |
En Route Events |
Anlatım ve Soru-Cevap |
10 |
İlgili üniteyi okuma |
Contact and Approach 1/2 |
Anlatım ve Soru-Cevap |
11 |
İlgili üniteyi okuma |
Contact and Approach 2/2 |
Anlatım ve Soru-Cevap |
12 |
İlgili üniteyi okuma |
Landing |
Anlatım ve Soru-Cevap |
13 |
İlgili üniteyi okuma |
On the Ground 1/2 |
Anlatım ve Soru-Cevap |
14 |
İlgili üniteyi okuma |
On the Ground 2/2 |
Anlatım ve Soru-Cevap |
15 |
Önceki üniteleri gözden geçirme |
Grammar Check & General Review |
Anlatım ve Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
English for Aviation by Sue Ellis, Terence Gerighty - Oxford (2008) |
Dictionary of Aviation by David Crocker - A&C Black(2007) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to teamwork
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
0 |
|
|
|
|
|
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Change and innovation are welcome.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
102 |
|
Genel Toplam |
102 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|